  • 1. Data: 2005-06-25 21:06:36
    Temat: Co jest jedynie zaczerpnięciem pomysłu, a co już plagiatem?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    O ile wiem, w Polsce pomysły i algorytmy nie podlegają ochronie.
    Zastanawiam się więc, gdzie istnieje granica między "zaczerpnięciem
    pomysłu" a "plagiatem". Bo tak:

    Jest sobie gra komputerowa Robin Hood, w której wcielamy się w postać
    Robin Hooda, chodzimy po lesie i strzelamy do rycerzy.

    Rozumiem, że każdy może zrobić sobie podobną grę, w której chodzi się
    łucznikiem i strzela w lesie do ludzi, bo jest to tylko ogólny pomysł,
    prawda?

    Ale co w momencie, gdyby moja gra była bardzo podobna, tyle że zamiast
    zajęcy po lesie skakałyby króliki, a rycerze zamiast metalowych, nosiliby
    zbroje z brązu? Rozumiecie, niewielkie zmiany, ale gra bardzo podobna.
    Czy wtedy ktoś mógłby oskarżyć mnie o plagiat?

    Zanim odpowiecie, spójrzcie na jeszcze jedną rzecz: gra Tetris. Przecież na
    całym
    świecie są setki dosłownie identycznie wyglądających gier komputerowych bądź
    elektronicznych, nazywanych Optrix, Bricktrix, itp., ale chodzi w nich
    dokładnie o
    to samo. Różnią się co najwyżej kolorem spadających klocków. Czy to nie jest
    plagiat?

    Gdzie jest ta granica?

  • 2. Data: 2005-06-25 21:21:44
    Od: zegar <r...@r...net>

    Jarek wrote:

    > Gdzie jest ta granica?

    Jest bardzo plynna i ma wiele uwarunkowan. Ciekawe przemyslenia
    sedziego Kozinskiego w slynnym procesie o piosenke Barbie Girl zespolu Aqua:
    http://www.ca9.uscourts.gov/ca9/newopinions.nsf/2507
    FB5DDCB94D7088256C000051F3B8/$file/9856453.pdf