  • 171. Data: 2010-02-09 23:43:08
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hks641$ldd$1@node2.news.atman.pl...

    > Piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
    > U mnie w mieście czekało się tyle i niewielu doczekało.

    Napisz co to za miasto.
    I ilu to niewielu:) 10 moze 100 000?:)

    > Teraz się nie czeka tylko kupuje, ewentualnie jak ktoś chce
    > nowe to czeka dokładnie tyle ile trwa cykl budowy.

    Ale chlopie za PRL-u czekalo sie na mieszkanie komunalne za darmo -
    kapujesz?!
    I to porownaj, wowczas tez mozna bylo kupic bez najmniejszego problemu!

    > Moi rodzice wykupili swoje, ja na swoje zapracowałem.

    Wykupili za grosze, czyli wczesniej dostali od Panstwa, dlaczego wiec dzis
    inni nie maja takiej szansy?
    Czy twoich rodzicow stac by bylo na mieszkanie w dzisiejszej Polsce gdyby
    taka byla za czasow ich nastoletnich lat? Pomysl! Bo byc moze masz tak
    dobrze wlasnie dzieki PRL-u i temu, ze twoi rodzice mieli dobrze co
    pzowolilo im na zapewnienie tobie dobrego startu. Przemysl to.

    > W latach dziewięćdziesiątych pracowałem na dwa etaty i się
    > dorobiłem. Nie stałem w bramie czy prześwicie i traciłem
    > czas na picie wina jak ci którzy dzisiaj zamarzają a których
    > tak żałujesz.

    Znalem jedna nauczycielke bezdomna z Warszawy, w zasadzie to nawet nigdy z
    nia nie rozmawialem...
    Byla bezdomna, na Centralny trafila poprzez zbieg okolicznosci wiadmo jaka
    jest pensja nauczyciela, jakis moze kredyt, komornik bach. Miala chyba ze 60
    lat, bardzo uprzejma mila. Na Zlotych Tarasach w zimie sie na noc chowala -
    ochrona ja wpuszczala. Zamarzla w sylwestra, kiedy warszawa sie bawila,
    Zlote tarasy byly zamkniete..
    Pisze to by pokazac ci, ze "nie kazdy pijak to zlodziej tak jak nie kazdy
    zlodziej to pijak".
    Kazdy jest inny i kazdy ma inny bagaz doswiadczen, ja wiem, ze ty nalezysz
    do grupy osob roszczeniowych na zasadzie "a co ja musialem to inny tez niech
    tak ma". To podejscie cechuje ludzi ktorzy troche zapomnieli kim sa... Wcale
    nie sa inteligetni czy przebojowi, maja po prostu chwilowe szczescie, i
    pamietaj los lubi byc zlosilwy i zmienny. Nigdy nie mow nigdy.
    Zanm osobiscie takich ludzi, ludzi ktorzy potracili wszystko w czasie
    reformy balcerowicza w 1992 rou kiedy kredyt z 6% skoczyl na 55%:))
    wyobrazasz sobie cos takiego dzis?:))
    Stracili wszystko, ich zaklady pracy wyprzedano, mimo obietnic zachodnich
    "inwestorow" zaklady pozamykano i wynajmoano na jakies male rzemiosla. Nie
    bylo pracy, komornik pozabieral wszystko, ludzie trafiali doslownie na
    smietnik, jednym ruchem urzednika. To nie ich wina. Ktos napisze, ze mogli
    pojechac w inne miejsce czy za granice... nie mogli nie mieli za co... Tak
    rodzila soe polska specjalnosc bezdomy. Nie mam na mysli pewnej czesci tych
    ludzi ktorym sie takie zycie podoba.
    Ale wierz lub nie, niegdy nie wiesz jak potocza sie twoje losy... Wiec
    naprawde nie obrazaj tych ludzi zwlaszcza tych co juz nie zyja bo zima byla
    za ostra a Polska za bogata.
    I jeszcze raz napisze, alkohol to dla nich srodek przeciwbolowy, na leki
    przeciwbnolowe ich nie stac...
    Myslisz, ze oni nie mieli swiadomosci ze alkohol nie ogrzewa tylko daje
    pozory? Wierz mi, ze kazdy z nich to wie doskonale. Ale nik nie chce umierac
    i byc przytomnym czy swidomym tego, zwlaszcza z wychlodzenia.
    Czy to tak ciezko zrozumiec? Czy naprawde wazniejsze jest to, ze "ja
    charowalem na dwa etaty", niz zycie ludzkie bez wzgledu na to jakie?
    Moze kiedys to zrozumiesz.

    > Ale żeby dostac zgode na prace w UK trzeba było być współpracownikiem
    > UB/SB czy innej swołoczy lub zrzec się obywatelstwa.

    Bzudra, mit powielany glownie przez "bohaterskich" emigrantow czasow PRL-u.
    Oczwyiscie dostac paszport na kraje zachodnie bylo poteznie ciezko. Ale nie
    niemozliwe!
    Malo wcale nie trzeba bylo byc nawet w parti (nawet nie powinno sie byc).
    Kto chcial to wyjechal. Pronblemem bylo zalatwic legalna prace w UK... Bo to
    UK nie przyjmowala.
    Paradoksalnie UK wrocilo z granicy wiecej ludzi w czasie PRL-u niz bylo
    odmow po paszporty w Polsce!
    Anglicy potrafili wracac cale wycieczki, bo podejrzewali, ze ludzie zostana
    i zostawali naturalnie:)

    > Więc nie pierdziel że mógł to każdy zrobić.
    > Od stanu wojennego był szlaban na paszporty który nie dotyczył
    > czerwonej hołoty więc o nim zapominasz.

    Glupi jestes. Stan Wojenny jak sama nazwa wskazuje to stan nie normalny to
    stan wojny.
    W Normalnym stanie dalo sie paszport zaltwic, ale partyjniakom odmiwano
    bradziej niz niepartyjnym - domysl sie dlaczego:)

    > Łżesz. Oni piją bo są alkoholikami.

    Takimi samymi jak ty alkoholiku.

    > Fabryka Della produkuje laptopy, fabryka goodram produkuje
    > pamięci. Zyski czerpią własciciele i akcjonariusze, RP
    > dzięki podatkom i pracownicy dzięki pensjom.
    > I tak powinno być.

    Pracownicy zarabiaja o 1/4 mniej niz ci sami pracownicy w USA czy UK. Ja bym
    to bardziej nazwal, ze dell ich wykorzystuje bo nie placi im tyle ile by
    placicl w Irlandi np. Czyli p[rodukuje w Poslce bo rzad RP daje mozliwosc
    wyzysku polskiego pracownika.
    Podatki to oni placa u siebie kochany.
    Zyski juz sam napisales gdzie jada.
    A na koniec wg, ciebie tak powinno byc?
    To dajmyu ludzoimo zarbiac po 10- euro na miesiac, wowczas w Poslce beda
    same fabryki... o to chodzi?
    Wg. mnie absolutnie tak nie powinno byc, Dell pwoienien placic za prace tak
    samo aw Iralni jak w Posce.
    Nieprawda?
    Bo co tak naprawde daje nam to, ze skaldamy (nie produkkujemy) Dell'a? Praca
    za gowniane pieniadze? Dell ma na tym jeszcze wieksze zyski, on nam nie
    pomaga w likwidacji bezrobocia a wykorzystuje glupi rzad by z polakow robic
    tania sile robocza. Niech laski nie robi i wraca do irlandi i placi o 4x
    wiecej...

    > Ale może jednak sprawdź ile ich naprawdę było.

    No to ile?

    > Sam jesteś głupek nie potrafiący pogodzić się z faktami.

    Jakie dales fakty z ktorymi sie nie zgodzilem? Ze na studia byli przyjmowani
    tylko partyjniacy? Glupoty opowiadasz, moze dzis tak jest:))) i pewnie jest.
    Byly punkty po to wprowadzone by wyrownac mozliwosci ludzi pochodzacych z
    roznych warstw spolecznych i rejonowych. Dzieki temu dzieci z rodziny 8
    dzietej mialy szanse konczyc studia np.

    > To co aktyw solidarności strzelał ?

    Nie, nie strzelal, aktyw namawial by isc pod lufy.
    Biorac pod uwage tamta atmosfere to byla zbrodnia.
    Aktyw solidarnosci powinien natychmiast po wprowadzeniu SW odwolac wszelkie
    zaplanowane kacje buntownicze radykalow. Byly takie akcjie zaplanowane na
    rocznice grudnia.
    A teraz uwazaj! Poszukaj sobie jak dzis zyja bezposrednie rodziny tych
    zabitych! I porownaj nap. z takim Bonim czy Kaczynskim...

    > To dlaczego od tych kulek żaden mundurowy nie zginą ?

    Bo uzyli ostrej broni. Jednak nie jeden wowczas z zastepow szturmowch ZOMO i
    ORMO stracil oko, czy w innych okolicznosciach byl ranny.
    Zadam ci pytanie, jak dzis banda ludzi w wieku 20-30 lat zaatakuje policje
    kamieniami, zaczna wybijac szyby, brac ze sklepu co popadnie, to bedziesz
    zwolennikiem ostrego potraktowania takich ludzi czy lagodnie wolisz by
    polcjanci z kwiatami do nic podeszli?
    A przy okazji, w Liberalnej polsce policja ostrzelala z ostrej amunicji
    studentow w Lodzi dwoje zabijajac...
    Oni nawet nizczym nie rzucali w Policje... Wowczas byl Stan Wojenny tu
    juvenalia studenckie w wolnej polsce...

    > Tak punkty były bardzo cenione. Służyły do wsadzania na studia
    > idiotów którzy sami nie potrafili skończyć szkoły średniej
    > ale którzy mieli odpowiednio postawionych czerwonych rodziców.

    Daj przyklady? Bo inaczej ci wyjasnic nie potrafie.

    > W demoludach chyba.

    Universytet Jagielnoski mail w europie bardzo duzy prestiz.
    Poczytaj o tym.

    > Przyznam że nie wszyscy. Tacy jak ty z intuicyjną interpretacją
    > kodeksu drogowego na pewno nie są.

    Nie rozumiem?
    Ale nie wazne, nadal polska to ogon jesli chodzi o bezpieczenstwo na
    drogach, z samych drog i ich sstanu to sie nie bierze, bo droga sama nie
    prowadzi pojazdu -= prawda?
    Ktos ten pojazd prowadzi i jesli nie dostsuje odpwienich technik prowadzenia
    pojazdu do sytuacji na drodze to jest wg. ciebie dobrym kierowca bo takie
    drogi mamy?:)))

    > Nie zasłaniaj wyjątkowymi przypadkami obrazu całości.

    Caly ten watek mial byc wlasnie o tym, chcesz jeszcze dwa medialne przypadki
    z ostanich 14 miesiecy?

    > Atari65XE + magnetofon + 2 yoje = 170 dolarów w peweksie.
    > Średnie zarobki miesięczne w kraju były przeliczane na 15 dolarów.

    Atari to lata 87-88 15 dolarow wowczas sie juz nie zarabialo nie siej
    ciemnoty:)
    Zarobki ksztaltowaly sie w okolicy 25 dolarow, przy czym pamietaj, ze to
    byla kwota netto!
    Jesli chcesz porownac ja dzis do zarobkow zrob to do kwoty netto.
    Ja nie pamietma ile kosztowal Atari, ba ja wowczas mialem inny sprzet:)
    Ale moge ci powiedziec, ze te 170 dolarow to nie to samo co dzis 170
    dolarow.
    Wowczas kiedy piszesz o tym Atari za wodke pol litra, gume "donald" (nie
    tusk) i czekoladke trzeba bylo dac dolara:)
    Czyli na dzisiejsze jakies 3zl za pollitra gume i czekoladke...
    Policz ile dzis musisz na to wydac. Jesli przyjac, ze cena wodki to ok 30zl
    za butelke plus czekoladka. wezmy dla latwiejszego liczenia 35zl... czyli
    mamy 11,5 dolara wuiecej. 170 dolarow (nie wiem czy tyle kosztowalo, ale
    sprawdze bo mam gdzie) x11, 5 da ci na dzisiejsze niecale 2000 dolarow!
    Czyli mniej wiecej 6000zl... Ile pracownik w sklepie musi dolozyuc na taki
    komputer pensji?

    > Sam jesteś debil. Ale skoro twierdzisz że bułki były takie drogie
    > to nie będę się sprzeczał. :-)

    > podałem ci debilu cenę radia zwykłego i stereo.
    > Nie zauważyłeś tego ?

    Nie i nadal nie widze ceny! Jedynie co widze to ilosc niezidentyfikowanych
    pensi potrzebnych na zakup.

    > Licz prawdziwą cenę sprzedaży a nie cenę dla zasłużonych
    > komuchów cwaniaczku.

    Taka byla cena oficjalna.

    > Mnie nazywasz debilem a poczytaj co napisałeś wyżej.]
    > Średnia miesięczna pensja 1800zł
    > I wedle ciebie dziś TV to 6 pensji czyli 10 800zł
    > Komputer roczna pensja czyli 21 600zł
    > Mam tylko jedno pytanie pijesz czy bierzesz jakieś prochy ?

    Masz racje przesadzilem, wlasnie sie dowiedzialem, ze w pewnym miasteczku
    1000zl uznawane jest za dobra pensje:)
    Co do cen, czy ja gdzies napisalem ceny?
    Ty je dopisales i o to mi chodzilo. Teraz pomysl skad prawie w kazdym domu
    za PRL-u telewizor kilka radioodbbiornikow? Skad ci ludzie na to brali jak
    na to sie wg. ciebie pracowalo miesiace?
    Rzumiesz teraz:)?

    > To co twierdzisz to podliczyłem wyżej.
    > Fajny komputer masz za te dwadzieścia tysięcy, czy może to
    > jednak kolejna twoja bajka ?

    Napisalem ci na temat cen, jak widze nie zalapales "podstepu" - i dobrze:)
    Ale nadal mi nie odpowiedziales kiedy w Polsce byla komuna?

  • 172. Data: 2010-02-10 00:58:58
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-09 23:47, pmlb pisze:

    > Dostepnosc! Jest kluczowa! Jak dostepne sa te samochody dla pracownika
    > niewykwalifikowanego dzis?
    > Tak samo jak za PRL-u... czyli i tu zadnej poprawy nie ma.
    > Wowczas talony (cena jak sam napisales nie byla wygorowana a biorac pod
    > uwage koszt zycia miesiecznego jak prad, mieszkanie gaz, jedzienie to bylo
    > bardzo szybko odlozyc na malucha) dzis cena i koszt zycia sa zapora.

    Czyli jak ktoś pracował w szkole i zarabiał 1700, czy 2200 zł
    (oczywiście na stare pieniądze), to też?

    --
    animka

  • 173. Data: 2010-02-10 01:17:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 00:43, Użytkownik pmlb napisał:

    > Napisz co to za miasto.
    > I ilu to niewielu:) 10 moze 100 000?:)

    Proszę bardzo miasto Lublin.

    > Ale chlopie za PRL-u czekalo sie na mieszkanie komunalne za darmo -
    > kapujesz?!
    > I to porownaj, wowczas tez mozna bylo kupic bez najmniejszego problemu!

    Ja akurat pisze o spółdzielczym a nie o komunalnym.
    A spółdzielcze nie było tak całkiem za darmo.

> [...]
    > tak dobrze wlasnie dzieki PRL-u i temu, ze twoi rodzice mieli dobrze co
    > pzowolilo im na zapewnienie tobie dobrego startu. Przemysl to.

    Nie dostali od państwa tylko wykupili mieszkanie spółdzielcze.
    Nie darmowe komunalne dla kombinatorów, pijaków lub komuchów.

    > Znalem jedna nauczycielke bezdomna z Warszawy, w zasadzie to nawet nigdy
    > z nia nie rozmawialem...

    Ja w tych kręgach znajomości nie posiadam, podpieram się tylko
    raportami policji i SM. A te są jednoznaczne.

> [...]
    > odmow po paszporty w Polsce!
    > Anglicy potrafili wracac cale wycieczki, bo podejrzewali, ze ludzie

    Fantazjujesz.

> [...]
    > W Normalnym stanie dalo sie paszport zaltwic, ale partyjniakom odmiwano
    > bradziej niz niepartyjnym - domysl sie dlaczego:)

    Niestety ale to ty jesteś głupi.

    > Takimi samymi jak ty alkoholiku.

    Ja nie pije więc nazywasz mnie alkoholikiem, a pijaczków bronisz
    bo skoro pija aby nie czuć bólu to mają nie być alkoholikami ?
    Ty tez pijesz aby nie czuć bólu po tym PRLowskim ustroju ?

> [...]
    > bym to bardziej nazwal, ze dell ich wykorzystuje bo nie placi im tyle
    > ile by placicl w Irlandi np. Czyli p[rodukuje w Poslce bo rzad RP daje

    Pracodawca płaci tyle ile musi.
    Ale bardzo jestem ciekawy dlaczego powinien płacić tyle ile w USA
    czy Irlandii i dlaczego komuchy za PRLu tak nie robili ?

    > No to ile?

    Mnie nie pytaj, skoro szczekasz to powinieneś znaleźć te dane.
    A jeśli nie chcesz bo nie masz racji to dlaczego mnie pytasz ile ?

> [...]
    > z roznych warstw spolecznych i rejonowych. Dzieki temu dzieci z rodziny
    > 8 dzietej mialy szanse konczyc studia np.

    To sprawdź głupku w statystykach ile to kandydatów z rodzin
    robotniczych, wielodzietnych i wiecznie pijących skończyło
    akademie medyczne.

> [...]
    > A teraz uwazaj! Poszukaj sobie jak dzis zyja bezposrednie rodziny tych
    > zabitych! I porownaj nap. z takim Bonim czy Kaczynskim...

    Czyli ten co strzelał był niewinny ?
    Jak wyjdziesz z domu do pracy i ktoś cię napadnie to zgodnie
    z twoja głupkowata teorią nawet nie będą go ścigać.
    Wszak winny będzie twój pracodawca który kazał ci wyjść z domu.

    A w międzyczasie porównaj różnicę życia robotnika i jakiegoś
    pierwszego sekretarz. Będziesz zaskoczony.

> [...]
    > studentow w Lodzi dwoje zabijajac...
    > Oni nawet nizczym nie rzucali w Policje... Wowczas byl Stan Wojenny tu

    W Łodzi to był wypadek spowodowany pomyłką przy wydawaniu amunicji.
    A Wujku to było morderstwo.

    > Daj przyklady? Bo inaczej ci wyjasnic nie potrafie.

    Porównaj kto studiował na ciekawych kierunkach (medycyna)
    i dlaczego nie byli to ludzie teoretycznie preferowani
    punktami ?

    > Universytet Jagielnoski mail w europie bardzo duzy prestiz.
    > Poczytaj o tym.

    Prestiż ma, ale poziomu nauczania już takiego niestety nie
    więc do pierwszej setki nie wszedł. Znowu moja wina ?

> [...]
    > Ktos ten pojazd prowadzi i jesli nie dostsuje odpwienich technik
    > prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze to jest wg. ciebie dobrym

    To poczytaj głupoty jakie wypisywałeś w wątku dotyczącym
    wypadku drogowego. Kupa ludzi miała ubaw jak swoje fobie
    przedstawiałeś jako domniemane przepisy kodeksu drogowego.

    > Caly ten watek mial byc wlasnie o tym, chcesz jeszcze dwa medialne
    > przypadki z ostanich 14 miesiecy?

    Ale co to zmienia w temacie dyskusji ?

> [...]
    > Ja nie pamietma ile kosztowal Atari, ba ja wowczas mialem inny sprzet:)
    > Ale moge ci powiedziec, ze te 170 dolarow to nie to samo co dzis 170

    Teraz będziesz udowadniał że wiesz lepiej niż ja kiedy co
    i za ile kupowałem.

    > Wowczas kiedy piszesz o tym Atari za wodke pol litra, gume "donald" (nie
    > tusk) i czekoladke trzeba bylo dac dolara:)

    A pensja robotnika wystarczała na dwa kilo pomarańczy.
    Tyle że normalny człowiek nie kupował jeszcze wtedy wódki i
    słodyczy w pewexie a pomarańczy na targu.
    Ale ty jak zwykle nie masz o tym pojęcia.

> [...]
    > niecale 2000 dolarow!
    > Czyli mniej wiecej 6000zl... Ile pracownik w sklepie musi dolozyuc na

    Nie ośmieszaj się tymi manipulacjami.

    > Nie i nadal nie widze ceny! Jedynie co widze to ilosc
    > niezidentyfikowanych pensi potrzebnych na zakup.

    Nie niezidentyfikowanych tylko ówczesnych średnich krajowych.
    no chyb aże i tego nie potrafisz sobie znaleźć, tylko w takim razie
    dlaczego zabierasz głos w dyskusji ?

    > Taka byla cena oficjalna.

    Taka była cena teoretyczna.
    Dla szarego obywatela cena rzeczywista to była ta z giełdy.
    Bo w tym pięknym i wychwalanym przez ciebie ustroju robotnik]
    nie mógł wydać swoich zarobionych pieniędzy na to co chciał
    lub potrzebował. Mógł wydać na to na co mu "waadza ludowa" pozwoliła.

> [...]
    > domu za PRL-u telewizor kilka radioodbbiornikow? Skad ci ludzie na to
    > brali jak na to sie wg. ciebie pracowalo miesiace?

    Ty napisałeś średnią miesięczną = 1800zł i podałeś ile miesięcy
    dziś trzeba pracować na wymienione wyżej dobra.
    Ja tylko policzyłem ile to musiało by kosztować gdybyś napisał prawdę.
    A że nie napisałeś to wyszło mocno śmiesznie.

    > Napisalem ci na temat cen, jak widze nie zalapales "podstepu" - i dobrze:)
    > Ale nadal mi nie odpowiedziales kiedy w Polsce byla komuna?

    To nawet tego nie potrafisz doczytać ?
    Ty to faktycznie jakiś mocno nienormalny jesteś.

    Pozdrawiam

  • 174. Data: 2010-02-10 15:14:55
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message
> [...]

    Czyli jak ktoś pracował w szkole i zarabiał 1700, czy 2200 zł
    (oczywiście na stare pieniądze), to też?

    W latach 70 siatych maluchy byly po ok 70 tys zl, czy masz na mysli ten czas
    cz np. 1982 kiedy cena to juz 170 tys zl:))
    Napisz przedzial jakie to lata, bo inaczej zrobi sie wezel nie do
    rozwiklania. A zaraz ktas poda ceny z 1986 ktore byly juz w setkach
    tysiecy...

  • 175. Data: 2010-02-10 15:22:09
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > No, za darmo :-) Wkład mieszkaniowy na kawalerkę 25 tysi, na M-3 34, a na
    > M-4 bodajże 48 tys. Miesięczna wpłata na książeczkę mieszkaniową w
    > wysokości 200 zł już była uważana za wysoką. Więc... 125 miesięcy
    > oszczędzania i już za darmo była kawalerka.

    Mylisz mieszkanie socjalne, komunalne z wlasnosciowym.

    > Ktoś, kto był w Afganistanie powinien CI porządnie w zęby strzelić.

    Ktos kto byl lub jedzie do afganistanu po to by zabijac sam powinien przed
    lustrem dac sobie w ryj.
    Bo to dla mnie zykly nieudacznik ktory poza zabijaniem dzieci i kobiet nie
    potrafi nic.
    Po co tam jada? Jada ochotnicy.

    > A Ludowe WOjsko Polskie na przełomie lat 70/80 to była największa parodia
    > wojska, jaką można sobie wyobrazić. Nawet "Przygody Dbrego Wojaka Szwejka"
    > wymiękają przy tym, co wtedy się działo.

    Skoro tak piszesz to pewnie tak bylo, dzi za to armia wspanila, byle
    bosobnogi z karabinem ledwo strzeli i juz w gaciach pelno... i spierdajala z
    pola walki... zostawiajac kapitana a jak trzeba postrzelac to najlepiej z
    mozdzieza z kilku km i w wiwoske gdize sa same dzieci i kobiety... naprawde
    rewelacyjne wojsko...

    > Produkowały imitację półprzewodników, tak mniej więcej 10 lat do tyłu za
    > cywilizowanym światem, wielokrotnie wyższym kosztem, o zanieczyszczeniu
    > środowiska nie wpsominając, bo nikt się wtedy tym nie przejmował.

    Imitacja to ty jestes.
    Do dzis na tych podzespolach pracuja urzadzenia.
    Poszukaj cos w necie o CEMI, dzis na tym miejscu wspaniala rozwojowa gleria
    handlowa mokotow z makdonaldem.
    Wspanile, polska wladza zamienila osreodek rozwojowy, nowowczesnej
    technologi na makdonalda... jakze to typowe... dla PO i PiS.

    > Tak, o cenie. Ta samo, jak schab kosztował gdzieś koło 45 zł/kg, ale kupić
    > go można było jedynie znając osobiście kierowniczkę mięsnego.

    I Pierwszego sekretorza wojewodzkiego, osiedlowego itp. I nikt poza
    znajomymi kierowniczki schabowego w Polsce nie jadl... widac sami znajomi w
    Polsce mieszkali:)

    > Mam nadzieję, że będziesz kontynuował ten cykl :-) Zabawa przednia.

    Mozesz sie smiac, zartowac. Jednak roznimy sie tym, ze ty znasz te czasy od
    krzykaczy politycznych ja znam osobiscie...
    Wiec smiej sie dalej.
    Napisz jeszcze kogo trzeba bylo znac np. by isc do lekarza?:)) Wystarczyl
    lekarz czy musial by pierwszy sekretarz wojewodzki co najmniej?

  • 176. Data: 2010-02-10 16:05:00
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Proszę bardzo miasto Lublin.

    Wiec trzeba bylo jechac do Tych!
    Juz ci napisalem, to byly roznice wynikajace z roznych sytuacji czesto w
    jednym miescie byly roznice.
    Nadal nie napisaels ilu to "niewielu doczekalo"?

    > Ja akurat pisze o spółdzielczym a nie o komunalnym.
    > A spółdzielcze nie było tak całkiem za darmo.

    Dlatego zawsze pisze, by precyzowac, oraz pdoawac mniej wiecej przedzial
    czasowy.
    Czekac nie musieli, jesli mieli gotowke mogli sobie dom/mieszkanie kupic jak
    dzis.

    > Nie dostali od państwa tylko wykupili mieszkanie spółdzielcze.
    > Nie darmowe komunalne dla kombinatorów, pijaków lub komuchów.

    Wiec precyzuj. A teraz zapytam ciebie, czy dzis tez dostane po 4 czy 5
    latach mieszkanko w Lublinie jak kiedys takie spoldzielcze, z tymi wplatami?
    Wiesz jakie bylo mniedzy innymi potezne oszustwo balcerowicza i spolki PO i
    PiS w latach dziewiedziesiatych?
    Te ksiazeczki o ktorych piszesz, na ktorych nie kiedy ludzie odkladali po 10
    czasem nawet 15 lat, w jeden dzin ich wartosc byla rownoznaczna z paczka
    papierosow! Tego nawet najbardziej betonowy beton partyjny nigdy sie nie
    odwazyl zrobic!

    > Ja w tych kręgach znajomości nie posiadam, podpieram się tylko
    > raportami policji i SM. A te są jednoznaczne.

    A ja osobiscie malo sie w tym obracam ale znam ludzi ktorzy maja z tym
    kontakt codzienny.

    > Fantazjujesz.

    Nie, takie byly realje, byly wycieczki do Paryza,. Londynu...

    > Niestety ale to ty jesteś głupi.

    Chcesz mnie spowadzic do poziomu pisakownicy?

    > Ja nie pije więc nazywasz mnie alkoholikiem, a pijaczków bronisz
    > bo skoro pija aby nie czuć bólu to mają nie być alkoholikami ?
    > Ty tez pijesz aby nie czuć bólu po tym PRLowskim ustroju ?

    Widzisz, nic na ten temat nie wiesz. Jak ci napisalem, lepiej uwazaj bo los
    roznie potrafi platac figle...
    I nigdy nie wiesz kto to jest, kim byl i co sie stalo. Ty uwielbiasz kreowac
    sady na podsawie jednego doniesienia, bo to pijak... No coz... Byle kiedys
    ktos o tobie nie zasadzil napodstawie jednego doniesienia...

    > Pracodawca płaci tyle ile musi.

    Tyle ile chce!
    Musi to na rusi:)

    > Ale bardzo jestem ciekawy dlaczego powinien płacić tyle ile w USA
    > czy Irlandii i dlaczego komuchy za PRLu tak nie robili ?

    Dla tego bo tak uczciwie by bylo, skoro caly czas nawouje sie ludzi do zycia
    uczciwego, do tego by nie kradli, nie napadali, itp to dlaczego to nie
    dotyczy pracodawcy?
    A kto byl komuchem za PRL-u znasz takich? Mozesz dac nazwisak i uzasadnic,
    dlaczego to komuch?
    Bo ja ci moge dac nazwiska biznesmenow i uzasadnic dlaczego to zlodzieje.
    Wydaje mi sie, ze nawet i ty wiesz, ze moge to zrobic nawet z pamieci:)))
    Coz...

    > Mnie nie pytaj, skoro szczekasz to powinieneś znaleźć te dane.
    > A jeśli nie chcesz bo nie masz racji to dlaczego mnie pytasz ile ?

    Wycieles cytat i nie kumam o co biega.

    > To sprawdź głupku w statystykach ile to kandydatów z rodzin
    > robotniczych, wielodzietnych i wiecznie pijących skończyło
    > akademie medyczne.

    Pokaz mi!

    > Czyli ten co strzelał był niewinny ?

    Byl winny.

    > Jak wyjdziesz z domu do pracy i ktoś cię napadnie to zgodnie
    > z twoja głupkowata teorią nawet nie będą go ścigać.
    > Wszak winny będzie twój pracodawca który kazał ci wyjść z domu.

    Nie porownuj sytuacji wyjscia do pracy z sytuacja podjecia walki.
    Jesli wyjdziesz do pracy i pracodawca ci powie jak policja cie zatrzyma to
    wal w nich kamieniami to jak sie skonczy twoja droga do pracy? Czy wowczas
    policja wg. ciebie bedzie miala prawo do strzelania?

    > A w międzyczasie porównaj różnicę życia robotnika i jakiegoś
    > pierwszego sekretarz. Będziesz zaskoczony.

    Doskonale znam roznice zycia miedzy robotnikiem z zakladu ZNTK i pierwszego
    sekretaza wojewodzkiego:)))
    Ten pierwszy mial malucha mieszkal w bloku w mieszkaniu ok 56m2 z rodzina,
    ten drugi sekretorz mial mieszkanie w tym samym bloku, jezdzil sluzbowym
    fiatem 125 zwanym duzym. Mial mieszkanie 56m2:)) mieszkal z rodzina.
    Napisac ci wiecej:)))
    A teraz porownaj robotnika dzis i np. radnego... roznica wrecz
    niewyobrazalna.
    aha moje porownanie jest autentyczne!

    > W Łodzi to był wypadek spowodowany pomyłką przy wydawaniu amunicji.
    > A Wujku to było morderstwo.

    Jakos zawsze obecnie to tylko pomylki a za PRL-u to wylacznie zabojstwa...
    Tyle tylko, ze nie powiedziales mi dlaczego policja strzelala do studentow
    ktorzy nie robili zadnej rozruby?
    Potrafisz mi to wyjasnic? Moze tez pomylak bo policja uwazala, ze tylko
    udaja?

    > Porównaj kto studiował na ciekawych kierunkach (medycyna)
    > i dlaczego nie byli to ludzie teoretycznie preferowani
    > punktami ?

    No pokaz mi!

    > Prestiż ma, ale poziomu nauczania już takiego niestety nie
    > więc do pierwszej setki nie wszedł. Znowu moja wina ?

    Nie, gdzie napisalem ze cokolwiek o czym piszemy to twoja wina? Co za duze
    te kompleksy na tobie ciaza:)
    A to, ze UJ jest w 5-tej setce czy 4-tej nie wazne to zasluga calej polityki
    po 1989 roku. Tak jak wszystko taqk i naucznie upada i jest rozmontowywane.
    Nie po to "lasecznik zlosliwy" Stelmachowski (ZChN? tak czy owak PO i PiS)
    mowil, ze studia beda dla wybranych a pospulstwo to ma umiec sie pomodlic,
    liczyc do 1000 i umiec sie podpisac...
    To sie caly czas realizuje.

    > To poczytaj głupoty jakie wypisywałeś w wątku dotyczącym
    > wypadku drogowego. Kupa ludzi miała ubaw jak swoje fobie
    > przedstawiałeś jako domniemane przepisy kodeksu drogowego.

    KUpa ludzi miala ubaw... tak ok 5 ciu? Poza tym ci ludzie jezdza na codzien
    w kraju ktory ma najniebezpieczniejsze drogi w europie... wiec moge odebrac
    ta smiejaca sie kupe ludzi jako sarkazm...
    Gdyby ci ludzie jezdzili na codzien w kraju w ktorym najmniej jest wypadkow
    i smierci na drodze, bym, sie zaczerwienil...
    To tak jak by cygan sie ze mnie wysmiewal, ze mowie iz czystosc to podstawa,
    a on w smiech bo nigdzie w prawie o tym nie pisze...

    > Ale co to zmienia w temacie dyskusji ?

    Chcialem jedynie ci pokazac, ze nie jedenm przypadek taki jest.

    > Teraz będziesz udowadniał że wiesz lepiej niż ja kiedy co
    > i za ile kupowałem.

    Ja tylko ci pokazuje, ze dolary kiedys mialy inna wartosc niz dzis i trzeba
    to uwzglednic, jesli twierdzisz, ze nie to wymiekam...
    Skoro dla coebnie 170 dolarow w 1988 to to samo co dzis to zycze milego
    dnia...

    > A pensja robotnika wystarczała na dwa kilo pomarańczy.
    > Tyle że normalny człowiek nie kupował jeszcze wtedy wódki i
    > słodyczy w pewexie a pomarańczy na targu.
    > Ale ty jak zwykle nie masz o tym pojęcia.

    Kiedy\? O jakim roku piszesz? Domyslam sie, ze skoro bylo Atari to mowisz o
    latach 1987+
    Tak, masz racje, bylo ciezko ze slodyczmi czy cytrusami, wynikalo to z tego,
    ze na Polske USA nalozylo sankcjie i zakaz handlu z polska innym krajom, tak
    jak dzis w Korei polnocnej - pmysl tylko, ty plakales bo cukierkow nie bylo
    a w Korei Polnocnej embargo trwa nieprzerwalnie od 50 lat! I sie trzymaja, i
    zbudowali bombe atomowa:) Az strach pomuyslec jak Korea polncna by dzis
    wyfgladala gdyby nie embargo amerykanskie.
    A tak na marginesie to czy to nie paradoks naszych czasow?
    Tak zwany "wolny swiat" naklada zakaz na handel z jakims krajem...
    A wracajac do Polskich spraw, w sytuacji embarga kraj byl zmuszony do
    ograniczenia pewnych produkcji, do zmiany technologi, to nie odbywa sie w
    mgnieniu oka. Pamietam nawet takie "wyglupy" jak talony za makulature by
    przymusic ludzi do oddawania surowcow...
    Do tego doszla cala armia handlarzy i nienieskich ptakow, ktorzy wykupywali
    wszysko co bylo i na bazar a tam cena razy 5. To wlasnie dzieki
    solidarnosci! Uczciwy obywatel nie mial szans, bo pracowal...
    Przypominam po raz enty - lata 1981+ to okrez zycia gospodarki pod embargiem
    amerykanskim - prosze to uwzglednic!

    > Nie ośmieszaj się tymi manipulacjami.

    Chceswz powiedziec, ze wartos dolara nie zmienila sie od ponad 25 lat?

    > Nie niezidentyfikowanych tylko ówczesnych średnich krajowych.
    > no chyb aże i tego nie potrafisz sobie znaleźć, tylko w takim razie
    > dlaczego zabierasz głos w dyskusji ?

    Podaj ta srednia krajowa!

    > Taka była cena teoretyczna.

    Co znaczy cena teoretyczna?:)))

    > Dla szarego obywatela cena rzeczywista to była ta z giełdy.

    A to dzeki cwaniaczkom, niebieskim ptaszkom, ktorzy wykupywali towar jak
    ludzie nie mieli szans bo pracowali...
    Niestety, to nie wina rzadu, to wina samych hytrych polakow... taka prawda!
    Cwaniaki wykorzystali ciezkoa sytuacja jaka zgotowala solidarnosc (nie jeden
    cwaniak to solidarnosciowiec) i wykupywali co sie dalo, bo bylo tanio. Jak
    tylko sie cois pojawialo to brali bez ceregieli, na drugi dzien bazar byl
    sowicie zaopatrony a oglszen w gazetach nie brakowalo.
    Niestety i tu wyszla niespecjalnie mila cecha polakow, hytrosc, chciwosc i
    cwaniactwo,... czy dzis jest inaczej?
    Nie, jest tak samo.

    > Bo w tym pięknym i wychwalanym przez ciebie ustroju robotnik]
    > nie mógł wydać swoich zarobionych pieniędzy na to co chciał
    > lub potrzebował. Mógł wydać na to na co mu "waadza ludowa" pozwoliła.

    Nie mogl bo cwaniaczki mu to uniemoliwoaly, jak wladza dorwala sie do
    cwaniaka to RWE trabila ze bija biznesmena:)

> [...]
    > Ja tylko policzyłem ile to musiało by kosztować gdybyś napisał prawdę.
    > A że nie napisałeś to wyszło mocno śmiesznie.

    Oj, przeczytaj raz jeszcze a jak nie widzisz w czym problem to napisz
    postaram sie inaczej wyjasnic.

    > To nawet tego nie potrafisz doczytać ?
    > Ty to faktycznie jakiś mocno nienormalny jesteś.

    Normalnosc w Polsce to juz mocna nienormalnosc?:)))
    To chyba faktycznie ja juz nie dal bym rady w takim kraju zyc...

  • 177. Data: 2010-02-10 21:14:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 17:05, Użytkownik pmlb napisał:

> [...]
    > po 10 czasem nawet 15 lat, w jeden dzin ich wartosc byla rownoznaczna z
    > paczka papierosow! Tego nawet najbardziej betonowy beton partyjny nigdy

    Miałem taka książeczkę, po kilkunastu latach wartość wkładu była
    teoretyczna ale weszły przepisy na mocy których finansując swoje
    mieszkanie dostałem jakąś kasę za książeczkę.

    > A ja osobiscie malo sie w tym obracam ale znam ludzi ktorzy maja z tym
    > kontakt codzienny.

    Czyli tak naprawdę to nie znasz osobiście a z opowiadań.

    > Nie, takie byly realje, byly wycieczki do Paryza,. Londynu...

    Nie wrócić z takiej wycieczki oznaczała szlaban na paszport.
    Na coś takiego decydowali się tylko ci którzy nie chcieli
    wracać.

    > Chcesz mnie spowadzic do poziomu pisakownicy?

    Ty wprowadzasz ten poziom.

> [...]
    > kreowac sady na podsawie jednego doniesienia, bo to pijak... No coz...
    > Byle kiedys ktos o tobie nie zasadzil napodstawie jednego doniesienia...

    Czyli przyznajesz się do bycia alkoholikiem, to nie jest karalne
    ale nazywanie tak innych bo nie masz innych argumentów już może być.
    Więc na przyszłość odradzam.

    > Tyle ile chce!
    > Musi to na rusi:)

    Znowu emocje biorą górę nad rozumkiem.
    Jest w naszym pięknym bo kapitalistycznym kraju takie coś
    jak pensja minimalna. Ale oczywiście jak Dell chce płacić
    więcej to jak najbardziej mu wolno. I nawet to robi.

    > Dla tego bo tak uczciwie by bylo, skoro caly czas nawouje sie ludzi do
    > zycia uczciwego, do tego by nie kradli, nie napadali, itp to dlaczego to
    > nie dotyczy pracodawcy?

    Ale co ma wspólnego wysokość pensji pracowniczej z napadami
    czy kradzieżą. Płacenie pensji mniejszej niż w USA czy UK
    nie jest kradzieżą ani napadem.

    > A kto byl komuchem za PRL-u znasz takich? Mozesz dac nazwisak i
    > uzasadnic, dlaczego to komuch?

    Najbardziej ostatnio znany to generał Jaruzelski. :-)

    > Bo ja ci moge dac nazwiska biznesmenow i uzasadnic dlaczego to zlodzieje.
    > Wydaje mi sie, ze nawet i ty wiesz, ze moge to zrobic nawet z pamieci:)))
    > Coz...

    Ale pop co mi to.
    Masz dowody to pisz do prokuratora, ja nim nie jestem.

    > Wycieles cytat i nie kumam o co biega.

    Poprzednich postów z serwera nie "wycielem", poczytaj sobie
    skoro nie pamiętasz o czym rozmawiamy.

    > Pokaz mi!

    Nie jesteś moim dzieckiem, więc nie będę cię trzymał za rączkę,
    podcierał tyłka i wyszukiwał informacji.
    Google jeszcze działają jakby co. L-)

    > Byl winny.

    To dlaczego mordercy nie zamknęli do więzienia ?

> [...]
    > to wal w nich kamieniami to jak sie skonczy twoja droga do pracy? Czy
    > wowczas policja wg. ciebie bedzie miala prawo do strzelania?

    Zastrzeleni na wybrzeżu nie walczyli, szli do pracy.
    A ci którzy według ciebie walczyli to tak naprawdę bronili
    swojego zakładu przed bandą pijanych mundurowych.

> [...]
    > rodzina, ten drugi sekretorz mial mieszkanie w tym samym bloku, jezdzil
    > sluzbowym fiatem 125 zwanym duzym. Mial mieszkanie 56m2:)) mieszkal z

    Nie. Zacznij jeszcze raz i napisz prawdę.

> [...]
    > studentow ktorzy nie robili zadnej rozruby?
    > Potrafisz mi to wyjasnic? Moze tez pomylak bo policja uwazala, ze tylko

    Mieli strzelać na postrach bo rozróba jednak była.

    > No pokaz mi!

    Zboczeniec, nic tylko pokaż i pokaż.

> [...]
    > PiS) mowil, ze studia beda dla wybranych a pospulstwo to ma umiec sie
    > pomodlic, liczyc do 1000 i umiec sie podpisac...

    To dlaczego masz pretensję że jest w którejś setce a nie pierwszej ?

> [...]
    > To tak jak by cygan sie ze mnie wysmiewal, ze mowie iz czystosc to
    > podstawa, a on w smiech bo nigdzie w prawie o tym nie pisze...

    :-)))))

    ?

> [...]
    > trzeba to uwzglednic, jesli twierdzisz, ze nie to wymiekam...
    > Skoro dla coebnie 170 dolarow w 1988 to to samo co dzis to zycze milego

    Tak dolary miały inna wartość.
    Kiedyś za miesięczna prace można było kupić 15 dolarów dziś można
    ich kupić ponad 600.
    Pisząc inaczej w dobrobycie panującym w PRLu robotnik zarabiał
    równowartość 15 dolarów a dziś zarabia równowartość 600.

    > Chceswz powiedziec, ze wartos dolara nie zmienila sie od ponad 25 lat?

    Chce powiedzieć że ta przeliczanka nie ma znaczenia wobec różnicy
    w zarobkach.

    > Co znaczy cena teoretyczna?:)))

    Już kilka osób to pisało, teoretyczna bo samochód kosztował
    w polmozbycie x złotych i nie można go było tam kupić a ten
    sam samochód na giełdzie kosztował 3x zł i można go było
    za tę sumę kupić. Cena nabycia jest ceną prawdziwą cena
    wystawowa jest ceną teoretyczną.

> [...]
    > dzien bazar byl sowicie zaopatrony a oglszen w gazetach nie brakowalo.
    > Niestety i tu wyszla niespecjalnie mila cecha polakow, hytrosc, chciwosc

    Bzdura.
    Dlaczego te cwaniaczki dziś nie wykupują tych mebli, samochodów,
    pralek, lodówek ?

    > Nie mogl bo cwaniaczki mu to uniemoliwoaly, jak wladza dorwala sie do
    > cwaniaka to RWE trabila ze bija biznesmena:)

    Nie cwaniaki tylko brak towaru w sklepie. Jak towar jest
    dostępny tak jak dzisiaj to nagle okazuje się że żadne cwaniaki
    go nie wykupują. Prawda ?

    > Oj, przeczytaj raz jeszcze a jak nie widzisz w czym problem to napisz
    > postaram sie inaczej wyjasnic.

    Ile bym nie czytał to wychodzi że strzeliłeś głupotę i bez zastanowienia
    napisałeś że dziś też na telewizor trzeba pracować 6 miesięcy.
    A że w tym samym poście podałeś średnie miesięczne zarobki to wyszedł
    telewizor dla szarego obywatela za ponad 10 tysięcy zł.

    > Normalnosc w Polsce to juz mocna nienormalnosc?:)))
    > To chyba faktycznie ja juz nie dal bym rady w takim kraju zyc...

    Jak czytam to co wypisujesz to potwierdzam. Nie potrafisz.

    Pozdrawiam

  • 178. Data: 2010-02-10 22:51:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-10 16:22, pmlb wrote:

    > Mylisz mieszkanie socjalne, komunalne z wlasnosciowym.

    Mieszkań komunalnych w latach '70 wybudowano, jak na lekarstwo, a w '80
    w ogóle nic nie budowano. Tylko spółdzielnie mieszkaniowe. Trudno więc
    się było pomylić.

    > Imitacja to ty jestes.
    > Do dzis na tych podzespolach pracuja urzadzenia.
    > Poszukaj cos w necie o CEMI, dzis na tym miejscu wspaniala rozwojowa
    > gleria handlowa mokotow z makdonaldem.

    Nie muszę szukać w sieci, wyroby tego superkoncernu znałem na bieżąco.
    Technologię TTL (USA 1961) opanowaliśmy już w 1978, a z CMOS zabawy
    trwały do końca. JUż Rosjanie byli lepsi, o Niemcach z dedeerowa nie
    wspominając.

    > I Pierwszego sekretorza wojewodzkiego, osiedlowego itp. I nikt poza
    > znajomymi kierowniczki schabowego w Polsce nie jadl... widac sami
    > znajomi w Polsce mieszkali:)

    Może i całe miasteczko się znało - ja nie miałem takiego przywileju i
    wystawałem w kolejkach.

    > Mozesz sie smiac, zartowac. Jednak roznimy sie tym, ze ty znasz te czasy
    > od krzykaczy politycznych ja znam osobiscie...

    A ja z cyfrowej telewizji satelitarnej :-P

    > Wiec smiej sie dalej.
    > Napisz jeszcze kogo trzeba bylo znac np. by isc do lekarza?:))
    > Wystarczyl lekarz czy musial by pierwszy sekretarz wojewodzki co najmniej?

    Akurat z lekarzem był najmniejeszy problem, ale jak musiałem na początku
    lat '80 w dedeerowie iść do tamtejszego lekarza, to mi oczy na wierzch
    wyszły, jak zobaczyłem różnicę między "naszym" peerelem a ich
    rzeczywistością :-(

  • 179. Data: 2010-02-10 23:39:21
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Miałem taka książeczkę, po kilkunastu latach wartość wkładu była
    > teoretyczna ale weszły przepisy na mocy których finansując swoje
    > mieszkanie dostałem jakąś kasę za książeczkę.

    Pomysl o tych co trzymali pieniadze do czasu rewaloryzacji Balcerowicza...
    To byl ghenialny ruch, wrecz mistrozstwo swiata.
    Okrasc ludzi z dorobku zycia nie kradnac:)))
    (to po tym wydarzeniu blizej zainteresowalem sie bankiem)

    > Czyli tak naprawdę to nie znasz osobiście a z opowiadań.

    Znam osobiscie, ale sporadycznie - rozumiesz?
    Natomiast jak napisalem znam ludzi ktorzy maja z takimi osobami kontakt na
    codzien.

    > Nie wrócić z takiej wycieczki oznaczała szlaban na paszport.
    > Na coś takiego decydowali się tylko ci którzy nie chcieli
    > wracać.

    Naturalnie!
    Ale mozliwosc byla. Po jakims czasie nawet nie bylo tak zle:)
    Wiesz, tak prawde mowiac, to wiecej zlego w tym temacie robili "tamci" niz
    "nasi".
    Rzad w Warszawie wiedzial o tym doskonale, ze wiekszosc "emigrantow"
    zostanie wydalona z emigracji...
    Natomiast to wazna uwaga! Przy okazji uciekalo duzo przestepcow! Ktorzy
    potem robili za bohaterow jak to pokonal granice noca:) i to bynajmniej nie
    politycznych, ale mordercy czy pospolici zlodzieje.
    O takich sparawch rozmawialo sie wowczas podczas roznego rodzaju zjazdow
    "brdza":))
    Ten znal tego a ten tamtego:) i wiesc gminna szla w obieg.

    > Ty wprowadzasz ten poziom.

    Nieprawda, ja staram sie odpowiadc to co pamietam, moze czasem cos mniej
    pamieteam lub cos pomyle, ale wowczas jestem przez niektorych traktowany na
    rowni z najwiekszymi bandytami...
    Tak jak w przypadku bazy CIA ktoa autentycznie zostala zmodyfikowana.

    > Czyli przyznajesz się do bycia alkoholikiem, to nie jest karalne

    Ja?:))
    hehehe oj, takich alkoholikow jak ja z pol polski i za miesiac wszelkie
    polmosy i browary bankrutuja:))

    > ale nazywanie tak innych bo nie masz innych argumentów już może być.
    > Więc na przyszłość odradzam.

    Juz ci napisalem, nie mozesz osadzac kazdego czlowieka tylko z notki
    prasowej, nawet nie znajac go osobiscie.
    To tak samo jak ja bym cie posadzil, ze jestes zapijacozny i jeszcze lejesz
    zone i dzieci...
    Tak samo tobie nie wolno sadzic innych.

    > Znowu emocje biorą górę nad rozumkiem.

    Nie nad rozumkiem. Raczej u ciebie pewne hasla biora gore nad rozumem!

    > Jest w naszym pięknym bo kapitalistycznym kraju takie coś
    > jak pensja minimalna. Ale oczywiście jak Dell chce płacić
    > więcej to jak najbardziej mu wolno. I nawet to robi.

    Pensje minimalna ustala wladza, skoro wladza zaniza pensje minimalna to co
    to za wladza? Czyja ta wladza jest? Dell'a?
    Jakos w Iralndi, w UK wladze potrafia dbac o place minimalne swoich
    obywateli...

    > Ale co ma wspólnego wysokość pensji pracowniczej z napadami
    > czy kradzieżą. Płacenie pensji mniejszej niż w USA czy UK
    > nie jest kradzieżą ani napadem.

    Jest kradzieza! I to najgorsza z mozliwych, bo okrada sie ludzi, cale narody
    wmawiajac, im cynicznie, ze to dzieki takim jak Dell maja chleb powszedni...
    A Dell to taka firma dobroduszna, ze daje ci prace za niewolnicze stawki.
    Powiedz mi, czy miska zupy i kromka chleba tez by nie byla kradzieza, jak by
    tak dostawali pracownicy?

    > Najbardziej ostatnio znany to generał Jaruzelski. :-)

    Taki z niego komuch jak ze mnie Papiez....
    Mialem nadzieje, ze napiszesz: Bierut:)) bo u niego widac bijacy komunizm i
    to ten skrajny:)) Ale to byl chyba pierwszy i ostatni komunista na czele
    Panstwa polskiego - pozostali to socjalisci-ideowcy, jak Gierek..

    > Ale pop co mi to.
    > Masz dowody to pisz do prokuratora, ja nim nie jestem.

    Prokuratora? I porokurator mnie posadzi za oczernianie szanowanego
    biznesmena, ktory ma cale sady w swojej szafie:)
    Obudz sie, w Polsce sprawiedliwe sady? Prokuratury?
    Od kiedy?:))
    Mam ci znow danymi statystycznymi wyjechac iloscia skrg do sztrasburga
    pozytywnie rozpatrzonych na kozysc skrazacego? Wiesz jaki kraj ma ich
    najwiecej?:)))

    > Poprzednich postów z serwera nie "wycielem", poczytaj sobie
    > skoro nie pamiętasz o czym rozmawiamy.

    Po prostu nie wiem do czego ten cytat sie odnosil

    > Nie jesteś moim dzieckiem, więc nie będę cię trzymał za rączkę,
    > podcierał tyłka i wyszukiwał informacji.
    > Google jeszcze działają jakby co. L-)

    OOOO dzieki - dokladnie to chcialem uslyszec:)))

    > To dlaczego mordercy nie zamknęli do więzienia ?

    Masz dowody -idz do prokurratora...:)_))

    > Zastrzeleni na wybrzeżu nie walczyli, szli do pracy.

    Tak, z kamieniami w reku:)
    Po drodze co prawda podpalili jeden budynek, ale co tam.

    > A ci którzy według ciebie walczyli to tak naprawdę bronili
    > swojego zakładu przed bandą pijanych mundurowych.

    Nie, nie bronili, nikt nie chcial tego zakladu likwidowac jak to mam miejsce
    dzis...
    Poczytaj dokladnie co bylo przyczyna tych wydarzen.

    > Nie. Zacznij jeszcze raz i napisz prawdę.

    Ale to naswietrza prawda:)!
    Popatrz propagandzie dajesz wiare a naocznemu swiadkowi nie... tylko
    dlatego, ze burzy to twoj swiatopoglad tak pieczlowicie budowany przez TV...
    kolegow...
    Widzisz, tak bylo! Wojewodzki pierwyj sekretarzyna mieszkal w bloku za
    sasaidow mial roboli z ZNTK:)
    I zyli, i sobie dzien dobry nawet mowili:)
    Byc moze scisla smietanka z Warszawy kilka kilkanascie osob w panstwie,
    mieli luksusy. Ale to bylo grono kilkudziesiecu osob maksymalnie.
    Owszem! Mieli przywileje, jak swoje hotele, zamkniete miejscowosci wczasowe,
    to prawda! Ale zycie codzienne mieszkanie, nie odbiegaly znaczaco od reszty.
    Dzis w swietle przekretow radnych, byle poslow czy dporadcow doradcow posla.
    Rozbijaja sie samochodami, maja dacze, ba cale dzielnice... to sie nie
    dziwie, ze to trudno uwierzyc, ze tak bylo. Ale tak bylo!
    Mozesz nie wiem jak wmawiac mi, ze klamie, zmyslam... ja wiem jak bylo!

    > Mieli strzelać na postrach bo rozróba jednak była.

    W tamtych czasach bylo dokladnie tak samo...
    Strzelali na postrach.
    Tu sie nic nie zmienilo....

    > Zboczeniec, nic tylko pokaż i pokaż.

    hehehe
    No te statystyki:)

    > To dlaczego masz pretensję że jest w którejś setce a nie pierwszej ?

    Bo chcialbym jako Polak by UJ byl na 1-wszym miejscu! A nie na 459
    Duma narodowa tez ci obca?

    > :-)))))

    > ?

    > Tak dolary miały inna wartość.
    > Kiedyś za miesięczna prace można było kupić 15 dolarów dziś można
    > ich kupić ponad 600.

    Nie 15 a co najmniej 25. Badzmy sumienni.
    Poza tym, to byla pensja netto (bnie bylo dawniej brutto) a na kocu tego
    wszystkiego byl jeszcze koszt zycia!
    Polak za 25 dolarow zyl na dobrym p[oziomie w Polsce w USA by zdechl z
    glodu. To bardzo wazne!

    > Pisząc inaczej w dobrobycie panującym w PRLu robotnik zarabiał
    > równowartość 15 dolarów a dziś zarabia równowartość 600.

    25 i te 25 starczaly na caly miesiac zycia i jeszcze mozna bylo odkladac na
    mieszkanie czy malucha:)
    Czy dzis za te 600 dolarow tez na to cie stac?
    Nie mozna liczyc wylacznie bezwzglednych liczb. ale sily nabywczej w danym
    kraju.
    Ile kosztowalo miesiecznie:
    mieszkanie, prad, gaz, woda - w PRL a ile dzis?
    Ile ci zostanie z tych 600 dolarow i na co to wystarczy?

> [...]
    > sam samochód na giełdzie kosztował 3x zł i można go było
    > za tę sumę kupić. Cena nabycia jest ceną prawdziwą cena

    Nie. Zle
    Mozesz powiedziec, ze cena oficjalna byla taka a tak ale dostepnosc byla
    zerowa. Bo nie ma ceny teoretycznej! Ktos jednak za ta cene kupowal!

    > Bzdura.
    > Dlaczego te cwaniaczki dziś nie wykupują tych mebli, samochodów,
    > pralek, lodówek ?

    Cena! Jak juz wsponialem cena decydowala o wszystkim!
    Maly przyklad:
    Supermarket oglasza, ze w srode, od 9 bedzie wyp[rzedaz wszsytkiego, ceny
    obnizobne o 75%! Na wszystko!
    Powiedz mi, kiedy ustawi sie kolejka i po jakim czasie od otwarcia
    supermarketu zostanie "ocet"?
    Ceny byly tak niskie, ze oplacalo sie kupowac wszystko! Nie bylo dla niukogo
    zaskoczeniem np. 3 pralki automatyczne na sttychu, jeszcze nie odpakowane:)
    Kupowalo sie doslownie co tylko bylo.
    Ale na bazarze ceny juz troszke inne...
    {Przyklad realny okolice 86 - pralka automat cena w sklepie okolice 15000
    zl. cena tej samej pralki, nieodpakowanej na bazarze: 72000zl! takie byly
    realne przebitki.
    Niestety, troche niepsrwawiedliwy system dostaw do sklepow wowczas
    obowiazywal.
    Ale jak by zaczeto mieszkac, to znow RWE zatrabila by, ze sklepy sa
    centralnie sterowane:)

    > Nie cwaniaki tylko brak towaru w sklepie. Jak towar jest
    > dostępny tak jak dzisiaj to nagle okazuje się że żadne cwaniaki
    > go nie wykupują. Prawda ?

    Nie! Cena decyduje czy towar jest dostepny czy nie, na bazarze w PRL-u
    niczego nie brakowalo - nigdy!
    Zgadnij jakie ceny byly?
    Ceny w sklepach byly dotowane, panstwo doplacalo do kazdego produktu,
    dlatego bylo tanio i oplacalo sie brac wszystko.

> [...]
    > A że w tym samym poście podałeś średnie miesięczne zarobki to wyszedł
    > telewizor dla szarego obywatela za ponad 10 tysięcy zł.

    Dobra chodzilo mi o to, zw wowczas tez nie bylo takich przepasci, poza tym
    telewizor w latach 80-siatych, kolorowy byl autentycznie towarem luksusowym
    zarowno w Poslce jak i w UK!
    W Uk w latach 80-saitych tez nie kazdy mial tv kolor w domu! Bo byl za drogi
    itrzeba bylo troche popracowac by go kupic.
    Dzis tez znajdziesz super hiper TV HD z DVD "blue" 52" za 10 tys. zlotych.
    W latach 80-siatych takimi nowosciami byly TV kolorowe.
    A w latach 60-saitych radioodbiorniki tranzystorowe.
    By porownac ceny, zrobmy to na produktach powszechnie dostepnych wowczas i
    dzis.

    > Jak czytam to co wypisujesz to potwierdzam. Nie potrafisz.

    Z tym sie zgadzam, Polska coraz bardziej jawi mi sie jako coraz dzikszy
    kraj - takie mam wrazenia.
    To nie sa slowa majace kogos obrazic.
    Wiesz, jakos w PRL-u lidzie byli dla siebie ludzmi, dzis sa dla siebnie
    nikim.
    Spoleczenstwo w ktorym jeden drugiego ma za zero to spoleczenstwo o cechach
    niewolniczych, niezdolne do samostanowienia, nie zdolne do zjednoczenia.
    Rozbite.
    Widac o to szlo.

  • 180. Data: 2010-02-11 00:58:25
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-11 00:39, pmlb pisze:
> [...]
    > wszystkiego byl jeszcze koszt zycia!
    > Polak za 25 dolarow zyl na dobrym p[oziomie w Polsce w USA by zdechl z

    To dlaczego wyjechałeś?
    address: Crawley Court
    address: Winchester
    address: Hampshire