  • 31. Data: 2016-05-24 15:16:54
    Temat: Re: Co grozi firmie za RECYDYWĘ w wysyłaniu "wezwań do zapłaty" rachunków komu innemu emailem?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > Ja od kilkunastu już miesięcy regularnie na swój adres email otrzymuje
    > najpierw fakture a potem wezwanie do zapłaty z cyfrowego polsatu
    > Ktoś(gościu z całkiem innej części Polski) im widocznie błędnie adres
    > podał albo źle wpisali. Wychodzi na to że gościu płaci każda fakture z
    > opóźnieniem stąd ja te wezwania miesiąc w miesiąc dostaje. Ja na te
    > meile nie reaguje więc pewnie będą tak przychodzić do końca kontraktu.

    Miej więcej wiary że gość długo będzie przedłużać cyrograf z Polsatem
    bo po przecież świetna firma jest ;-)

    Wrzucasz do (na gmail-u?) do folderu spam?

    Normalna praktyka działająca całkiem skutecznie w przypadku tych co
    dostają mało spamu to link a stronie "nie chce więcej takich emaili".
    Ja za długo dostawałem za dużo spamu by mi się chciało "skakać przez
    takie kółka" jak nie pamiętam/podejrzewam że sam zarejestrowałem swój
    email.

    --
    A. Filip
    Krab, gdy wpadnie w popłoch, nie znajdzie kryjówki.

  • 32. Data: 2016-05-24 15:23:55
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A skąd mam wiedzieć. Być może tak, w końcu pieklenie się na pół
    > internetu za jakiś nie zawiniony przez firmę mail też nie jest do
    > końca normalne ;)

    pl.soc.prawo to "pół internetu"? Z jakiego zadupia człowieku jesteś? :-)

    > Poza tym chodzi o dość klarowną zasadę - klient podał maila, to klient
    > (a nie ktoś obcy) może go odwołać.

    No to inaczej: Emaile zawierają standardową stopkę "email może
    zawierać". Firma więc się "samo-oskarża" o kolejne wycieki poufnych
    danych klienta _pomimo ostrzeżenia_ ?
    IMHO ta stopka to w tym przypadku recydywy mimo informacji
    od niewłaściwego adresata to "kij samobij" :-)

    --
    A. Filip
    Zaiste i szlachetny koń niekiedy się potknie. (Przysłowie arabskie)

  • 33. Data: 2016-05-24 18:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > opóźnieniem stąd ja te wezwania miesiąc w miesiąc dostaje. Ja na te
    > meile nie reaguje więc pewnie będą tak przychodzić do końca kontraktu.

    Mozna i tak.
    Ja kiedys dostałem maila ze mam zapłacic pare tysiecy złotych za usługi.
    Zdenerwowałem sie, poprosiłem firme o wyjasnienie i czekałem miesiac.
    Okazało się, ze ktos podał błędnie maila.
    Ale wyjasnili, błąd wiecej sie nie powtorzył, dostałem odpowiedz co sie
    stało i dlaczego.
    Chyba tak to powinno wyglądac...

  • 34. Data: 2016-05-24 18:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > meilowo;)

    :)
    mozna tez spróbowac *skutecznie*

  • 35. Data: 2016-05-24 18:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Niedawno w jakiejś dyskusji znalazło się wielu, co to twierdzili, że
    > normą jest używanie jednego maila przez całe rzesze ludzi. Teraz jakoś

    A tego to nie wiem.
    Odpisałem tylko na uwage Krisa ze skoro sprawdzili w papierach to nic
    wiecej nie powinno ich obchodzic.
    Pomijam juz fakt, ze w takiej sytuacji mozna tez powiadomic klienta ktory
    zglasza ze dostaje nieswoje faktury.

  • 36. Data: 2016-05-24 22:03:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

> [...]

    normalne ;)

    Poza tym chodzi o dość klarowną zasadę - klient podał maila, to klient
    ---
    Kompletna bzdura. Tylko właściciel adresu jest władny by nim dysponować a
    nie jakiś klient. W praktyce stosuje się wysłanie na adres informacji
    używanej do jego potwierdzenia.

  • 37. Data: 2016-05-24 22:05:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    Okazało się, ze ktos podał błędnie maila.
    Ale wyjasnili, błąd wiecej sie nie powtorzył, dostałem odpowiedz co sie
    Nie, powinni używać tylko adresów potwierdzonych przez właścicieli.

  • 38. Data: 2016-05-24 22:30:32
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "re" <r...@r...invalid> pisze:
> [...]
    > Chyba tak to powinno wyglądac...
    > ---
    > Nie, powinni używać tylko adresów potwierdzonych przez właścicieli.

    Do informowania "chcącego klienta" na jego prośbę że mu się "zapomniało"
    czy do _taniego_ "wstępnego pogonienia" klienta którego adres emailowy
    "zgadli"?

    Przy setkach tysięcy klientów to że któryś się pomyli przy podawania
    emaila tak że trafi w cudzy jest statystycznie gwarantowane.

    --
    A. Filip
    Trzeba urewolucyjnić kadry techniczne i utechnicznić kadry rewolucyjne.

  • 39. Data: 2016-05-24 23:12:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-16 o 10:38, re pisze:

    > ---
    > Gazowni, miała sobie sprawdzić adres jak chce z niego korzystać. Ty nie
    > masz nic do rzeczy bo to gazownia wysyła emaile i za to odpowiada.
    > Mogłeś ją wprowadzić w błąd itp itd, ale to inna sprawa.

    Mógł byś być tak uprzejmy i przybliżyć, w jaki to sposób - Twoim zdaniem
    - przysłowiowa gazowania ma zweryfikować, czy podawany przez klienta
    adres jest prawidłowy? Strasznie mnie Twoja propozycja zaintrygowała.

  • 40. Data: 2016-05-25 00:15:04
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Mógł byś być tak uprzejmy i przybliżyć, w jaki to sposób - Twoim zdaniem
    > - przysłowiowa gazowania ma zweryfikować, czy podawany przez klienta
    > adres jest prawidłowy? Strasznie mnie Twoja propozycja zaintrygowała.

    Tak jak to robi każda normalna firma.
    Wysłać na maila linka weryfikacyjnego do kliknięcia.
    To nie jest wiedza tajemna.
    Jakbym dostał maila z linkiem weryfikacyjnym od firmy, której swojego
    adresu nie podawałem, to nie klikam w tego linka.
    Wtedy firma ma w bazie maila, który ma status jako niezweryfikowany i
    kontaktuje się ze swoim klientem, który podał błędnego maila.
    Proste jak budowa cepa, a nie do pojęcia przez marketoidów i niektórych
    obrońców spamerów na tej grupie...

    Pozdrawiam
    Piotr