  • 11. Data: 2007-09-14 04:52:39
    Temat: Re: Co ZROBIC by poslow bylo 200-300 mniej?
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    > proponuje wywalic z law sejmowych ok 200 poslow nic konstruktwnego
    > nie wnoszacych w dziedzinie poprawy zycia polakow i jakosci naszego prawa
    > jak wywalic ze 200setki i ograniczyc ustawowa liczbe darmozjazdow
    > ktorzy kosztuja nasze panstwo setki tys zlotych...
    > dlaczego w naszym krajow musi ich byc 598?

    598? W Polsce mamy 460 poslow i 100 senatorow. Cos przegapilem?

    > w innych krajach ceni sie kazda zlotowke,

    To jeszcze w jakims kraju zlotowka jest oficjalnym srodkiem platniczym?
    --
    Olleo

  • 12. Data: 2007-09-14 06:43:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PabloGT" <p...@i...pl> napisał

    > Też sie tak nieraz zastanawiam ten dwuizbowy parlamanet niech bedzie ok
    bo > jak jedni wymyslą bazdure drudzy mogą to poprawić.

    A może po prostu nie wybierać idiotów? Nie będzie czego poprawiać.

    > Ale niech beedzie jakas artmetyka np 200 osłow i 100 senatorów pozbywamy
    > sie 265 tych pierwszych
    > majac na uwadze ze kazdy dzien dzialaslnosci pralamnetu kosztuje
    obywateli > RP 1mln złotych to można liczyć na dużą redukcje tych kosztow

    Zmniejszenie liczby posłów o 50% spowoduje zmniejszenie kosztów o 5%.
    Poza tym bezpośredni koszt funkcjonowania parlamentu to akurat najmniejszy
    problem z posłami. Gorsze (i dużo droższe) są niektóre skutki ich
    działalności.

  • 13. Data: 2007-09-14 06:45:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał

    > 598? W Polsce mamy 460 poslow i 100 senatorow. Cos przegapilem?

    Pewnie była jakaś promocja :)

  • 14. Data: 2007-09-14 06:55:45
    Od: el-ec-tr <e...@n...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > i z doswiadczenia innych krajow widac ze 200-300 pracuje wydajniej
    > niz 600 nic nie robiacych, gdyz w tlumie gorzej niezauwazyc nieroba

    podpisuję się pod tym rękami i nogami. w anglii chociażby parlament to
    średniej wielkości pomieszczenie, a nie stadion jak u nas.

    jest tyle pozytywnych skutków takiej zmiany, że aż trudno je wyliczyć.
    nie mówię tutaj o oszczędnościach finansowych, chociaż to też istotny
    element.
    przykładowo - jak patrzę na sejm to mi się przypominają wykłady na
    uczelni i jak było dużo osób to panowała b. luźna atmfosfera, a jak była
    garstka to ludzie na celowniku wykładowcy już tak się nie rozluźniali i
    wręcz czasami zabierali się do pracy:) gdyby było mniej posłów, to nie
    znalazłby się w sejmie taki łyżwiński czy lepper. mniej posłów-większa
    możliwość prześwietlania i pilnowania przed korupcyjnymi zachowaniami
    posłów.

    zdaje sie ze PO kiedys postulowało o zmniejszenie liczby posłów, no ale
    teraz PO to dla mnie garstka płaczących dzieci, bez żadnej merytoryki, a
    szkoda.

  • 15. Data: 2007-09-14 07:04:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 01:02:42 +0200, Johnson napisał(a):

    > może zacznij od przeczytania konstytucji. Skąd ci się wzięła ta liczba?

    598 czynnych. Reszta nawalona, aresztowana, nieobecna duszą bądź w inny
    sposób wyłączona z aktywności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 16. Data: 2007-09-14 07:47:52
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Kris" <k...@s...pl> writes:

> [...]
    > i z doswiadczenia innych krajow widac ze 200-300 pracuje wydajniej
    > niz 600 nic nie robiacych, gdyz w tlumie gorzej niezauwazyc nieroba

    A) Wielkość Sejmu jest wpisana wprost do Konstytucji:
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/4.htm
    <cytat>
    Rozdział IV ; SEJM I SENAT
    Art. 96.
    1. Sejm składa się z 460 posłów.
    2. Wybory do Sejmu są powszechne, równe, bezpośrednie i proporcjonalne
    oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.
    </cytat>

    B) Procedurę zmiany konstytucji opisuje artykuł 235
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/12.htm
    <cytat>
    Rozdział XII ; ZMIANA KONSTYTUCJI
    Art. 235.
    1. Projekt ustawy o zmianie Konstytucji może przedłożyć co najmniej
    1/5 ustawowej liczby posłów, Senat lub Prezydent Rzeczypospolitej.
    [...]
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Owoce zwycięstwa? Gruszki na wierzbie.

  • 17. Data: 2007-09-14 07:56:26
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 18. Data: 2007-09-14 08:29:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2007, Andrzej Lawa wrote:

    > Ciekawe, jakby zadziałał system w stylu egzaminu dla kandydatów na
    > policjantów. Może niekoniecznie część kondycyjna ;) ale pewien
    > sprawdzian z wiedzy ogólnej (umiejętność liczenia!)

    Za trudne, przez to część ministrów by nie przeszła.
    Przypomnę że w którymś z poprzednich rządów ministrowi od nauczycieli
    wzięło i zapodziało się 300 milionów.
    Wychodzi że cenniejsza byłaby umiejętność *szacowania*, która pozwala
    uniknąć przynajmniej błędów grubych :>

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-09-14 08:47:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kris wrote:

> [...]
    > ktorzy kosztuja nasze panstwo setki tys zlotych...
    > dlaczego w naszym krajow musi ich byc 598?
    > w innych krajach ceni sie kazda zlotowke,

    W GB (która jest na pewno innym krajem) mają 646 w Izbie Gmin, i 731 w Izbie
    Lordów. Jakoś z tym żyją, i mają się dość dobrze....

    p. m.

  • 20. Data: 2007-09-14 09:32:31
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Zapomniales o drobnej roznicy , w GB rzadza ci sami od pokolen i sa to elity
    a rzadza w swoim interesie wiec jest OK,. W naszym kraju rzadza
    pokomunistyczne odpady bez majatkow ukladow i historii ot taki motloch a
    wiadomo ze jak rzadzi motloch to i efekty sa mizerne, w tym kraju za 500 lat
    nie bedzie dobrze wiec raczej kto moze i chce powinien zapewnic swoim
    potomkom normalna przyszlosc w normalnym kraju.