  • 21. Data: 2004-09-10 22:05:39
    Temat: Re: Ciekawe co Wy na to - JUSTUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409101605120.-511549@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Robert, jeśli ty w razie czego wyciągasz legitkę z napisem
    > "policja" to twoja znajomość realiów może odbiegać od "średniej
    > krajowej" - weź korektę...

    Staram się brać poprawkę. Ale weź pod uwagę, że ja w ciągu kilkunastu lat
    wiele razy byłem w podobnych sytuacjach, a opisujący pewnie raz.

  • 22. Data: 2004-09-10 23:18:45
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > A przez ile czasu policjanci patrzyli na maltretowanie tego niewinnego? No

    a do jakiego czasu mogli bezkarnie to robic?
    zartujesz sobie?
    czy >1 min to jeszcze jest uzasadnione bice
    czy <1min juz przestepstwo?
    o co ty wogole pytasz ?

    > zauważ, że zgodnie z tym, co piszesz, to uwolnili go niezwłocznie po tym,
    > jak dowiedzieli się, ze był niewinny.

    nie nie, uwolnili go dopiero po tym jak z ryjem do nich wyskoczylem
    wlascicielka wczesniej mowila ze niewinny ale on dalej siedzial z wybitym
    zebem w palowozie i skuty...

  • 23. Data: 2004-09-11 21:06:27
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Staram się brać poprawkę. Ale weź pod uwagę, że ja w ciągu
    > kilkunastu lat wiele razy byłem w podobnych sytuacjach, a
    > opisujący pewnie raz.
    Doceniając Drogi Imienniku Twoje doświadczenie zapytam:
    czy gdyby wezwana do kradzieży policja zastała na miejscu grupkę
    osób kopiących leżącego i obezwładnionego osobnika za zgodne
    z prawem (a nie durnymi, regulaminami itd.) uznałbyś oczekiwanie
    funkcjonariuszy aż skończą?
    (bo ta ku... to ten złodziej, Panie posterunkowy)
    I dlaczego wogóle tłumaczysz brak reakcji policji na przestępstwo
    popełniane na jej oczach?

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2004-09-11 22:39:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > osób kopiących leżącego i obezwładnionego osobnika za zgodne
    > z prawem (a nie durnymi, regulaminami itd.) uznałbyś oczekiwanie

    Nie. Powinni przynajmniej dążyć do "odbicia" ofiary, o ile nie są w stanie
    zatrzymać napastników. Wynika to nie tylko ze zdrowego rozsądku, ale również
    zarządzeń. Ale gdyby działo się to w tłumie, użycie broni nie było możliwe,
    inne środki nie byłyby wystarczające, to niestety nie można zacząć strzelać
    ratując pokrzywdzonego kosztem zastrzelenia kilku postronnych osób.

    Drogi imienniku, cały problem w wypadku opisywanym przez inicjatora polega
    na tym, że policjanci przyjeżdżają w czasie, gdy bądź co bądź ustawą
    upoważniona firma już prowadzi interwencję i dopóki policjanci nie
    zorientują się, ze działania tej firmy noszą znamiona przestępstwa dotąd -
    nie rozumiejąc dokładnie o co chodzi - nie powinni włączać się do
    interwencji, by nie powodować zbędnego zamieszania. Na tym etapie wszelkie
    wątpliwości chwilowo rozstrzyga się na korzyść ochroniarzy ufając, że w
    końcu są odpowiednio wyszkoleni i doświadczeni, by przeprowadzić taką
    interwencję.

    > (bo ta ku... to ten złodziej, Panie posterunkowy)
    > I dlaczego wogóle tłumaczysz brak reakcji policji na przestępstwo
    > popełniane na jej oczach?

    By wykazać, że pracę policjanta trzeba oceniać poprzez pryzmat zakresu jego
    wiedzy w chwili rozpatrywanego działania, a nie poprzez pryzmat tego, co wie
    świadek będący na miejscu od początku. Tylko dla tego.

  • 25. Data: 2004-09-12 09:23:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    strzelać
    > ratując pokrzywdzonego kosztem zastrzelenia kilku postronnych osób.

    w powietrze pach i juz wszyscy spokojnie stoja, po co do ludzi strzelac? :)

    > zorientują się, ze działania tej firmy noszą znamiona przestępstwa dotąd -
    > nie rozumiejąc dokładnie o co chodzi - nie powinni włączać się do
    > interwencji, by nie powodować zbędnego zamieszania.

    ale przeciez on byl skuty a oni nadal go maltretowali. (mimo iz byl juz
    obezwladniony!)
    wiec jezeli policja tutaj sie nie dopatrzyla "znamiona przestępstwa " to sa
    2 mozliwosci:

    1. Choroba umyslowa (policjantow)
    2. Znajomi ochroniarze

    P.

  • 26. Data: 2004-09-12 09:57:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obezwladniony!)
    > wiec jezeli policja tutaj sie nie dopatrzyla "znamiona przestępstwa " to

    Jest jeszcze trzecia - znajomość przepisów. Zajrzyj do nich, a dowiesz się,
    kiedy można nawet przeciwko skutemu używać siły fizycznej połączonej z
    uderzaniem. Używając siły fizycznej, nie wolno zadawać uderzeń, chyba że
    pracownik ochrony działa w obronie koniecznej albo w celu odparcia zamachu
    na życie, zdrowie ludzkie lub chronione mienie. Spróbuj ocenić na pierwszy
    rzut oka nie będąc od początku zdarzenia, co robią ochroniarze bijąc gościa.
    Czy odpierają atak na siebie, czy leja go dla kurażu? Czy ten bity, to
    napastnik, czy świadek?

  • 27. Data: 2004-09-12 10:53:42
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    >Na tym etapie wszelkie
    > wątpliwości chwilowo rozstrzyga się na korzyść ochroniarzy ufając, że w
    > końcu są odpowiednio wyszkoleni i doświadczeni, by przeprowadzić taką
    > interwencję.

    zaczynasz mnie wkurzac.
    chlopak skuty z rekami do tylu lezy na betonie na brzuchu a oni go
    napierdalaja palkami po plecach i kopia po ryju. na oczas szmaciarzy psow.
    masz cos do powiedzenia jeszcze?

  • 28. Data: 2004-09-12 13:00:38
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

> [...]
    gościa.
    > Czy odpierają atak na siebie, czy leja go dla kurażu? Czy ten bity, to

    wiesz co ci powiem? przestan pierdolic.

  • 29. Data: 2004-09-12 13:17:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    gościa.
    > Czy odpierają atak na siebie, czy leja go dla kurażu? Czy ten bity, to

    Wiesz, teraz zaczynam miec watpliwosci czy czytamy ten sam watek....

    P.

  • 30. Data: 2004-09-12 16:20:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    > dopóki policjanci nie zorientują się, ze działania
    > tej firmy noszą znamiona przestępstwa dotąd - nie rozumiejąc
    > dokładnie o co chodzi

    Zakładamy, bo jak inaczej, że zaczynający wątek dał opis zgodny
    z prawdą i w miare pełny. Mógłbyś przytoczyć przepisy legalizujące
    kopanie i bicie skutecznie _obezwłanionego_ człowieka?
    Pytam, nie z chęci podważania, z ciekawości tylko.

    > By wykazać, że pracę policjanta trzeba oceniać poprzez pryzmat
    > zakresu jego wiedzy w chwili rozpatrywanego działania,

    Mam wrazenie, że Ty z kolei oceniasz zagadnienia z tego wątku
    przez pryzmat nieuzasadnionej nagonki na policję za zbytnią
    brutalność z jednej, i brak stanowczości z drugiej strony.
    Syndrom dmuchania na zimne, stou i nozyc itp.

    PS. Już miałem Ci napisać anegdotyczne VI,VI,VI jako JPII pewnemu
    notablowi, jednak przeważyło moje przekonanie z inwokacji do Ciebie.

    --
    pozdro
    poreba