  • 1. Data: 2008-11-03 10:13:25
    Temat: Ciąża i WKU
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Temat wałkowany wielokrotnie z różnych stron... ale chciałem do tego
    podejść nieco inaczej. Sytuacja:

    Mąż i żona. Żona w ciąży, właśnie kończy studia medyczne. Mąż kończy
    "zwykłe" studia. Jedno i drugie dostaje wezwanie do WKU. Żony odroczone do
    porodu, męża do tego samego terminu (różne WKU). Pisma z prośbą o dalsze
    odroczenie służby zostają zignorowane, a recydywiści siłą "zaciągnięci" do
    wojska w celu odbycia obowiązkowej służby. Po wyjściu z wojska obydwoje
    trafiają do więzienia za niedopełnienie obowiązków rodzicielskich.

    Czy taka historia jest prawdopodobna?

    Inna sprawa - tak się zastanawiam, czy nasza Konstytucja nie jest
    wewnętrznie sprzeczna. Z jednej strony jest obowiązek całkowitego
    posłuszeństwa wobec wojska, z drugiej prawa rodzicielskie. Można pozbawić
    ojca prawa do wychowywania swojego dziecka w kluczowym dla rozwoju pociechy
    momencie? Albo odebrać dziecku matkę i skazać na karmienie sztucznym
    mlekiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2008-11-03 10:55:46
    Temat: Re: Ciąża i WKU
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > skazać na karmienie sztucznym
    > mlekiem?

    :D
    no za to, to chyba tylko "czapa" bylaby odpowiednia kara :)

  • 3. Data: 2008-11-03 12:59:58
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Lis, 11:13, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > wojska w celu odbycia obowiązkowej służby. Po wyjściu z wojska obydwoje
    > trafiają do więzienia za niedopełnienie obowiązków rodzicielskich.

    Nie jest, nie wiem czy to wewnetrzne przepisy wojskowe czy ustawa ale
    nie powoluja czlonkow rodziny w jednym czasie.
    Co znaczy "wlasnie konczy"? W rozporzadzeniu ministra obrony sa podane
    daty w ktorych powoluje sie absolwentow studiow wyzszych.
    Dlaczego maz i zona maja rozne WKU?
    Co znaczy "zignorowane" w pismach z prosba o odroczenie?

  • 4. Data: 2008-11-03 22:16:04
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 3 Nov 2008 04:59:58 -0800 (PST), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Nie jest, nie wiem czy to wewnetrzne przepisy wojskowe czy ustawa ale
    > nie powoluja czlonkow rodziny w jednym czasie.
    > Co znaczy "wlasnie konczy"?

    Powiedzmy, ze do konca tego miesiaca. Sytuacja - cale szczescie -
    hipotetyczna.

    > Dlaczego maz i zona maja rozne WKU?

    A czemu nie? Meldunek stały gdzie indziej, tymczasowy gdzie indziej... a
    miejsce zamieszkania to "gdzie popadnie" :)

    > Co znaczy "zignorowane" w pismach z prosba o odroczenie?

    Odpowiedź odmowna na prośbę o odroczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 5. Data: 2008-11-03 22:46:45
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Lis, 23:16, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:

    > Powiedzmy, ze do konca tego miesiaca. Sytuacja - cale szczescie -
    > hipotetyczna.
    No to jakie powolanie? Konczy do konca listopada (ba nawet w
    pazdzierniku moglaby skonczyc). 3 pazdziernika byla ostatnia tura
    absolwentow.

    > A czemu nie? Meldunek stały gdzie indziej, tymczasowy gdzie indziej... a
    > miejsce zamieszkania to "gdzie popadnie" :)

    No to czemu sie dziwia ze maja odpowiedzi odmowne? Jak niedochowuja
    obowiazku meldunkowego i oszukuja WKU to nie dziwota ze i WKU ma w
    glebokim powazaniu ich zachcianki.

    > Odpowiedź odmowna na prośbę o odroczenie.

    Jak uzasadniona jest odpowiedz na prosbe kobiety w ciazy?

  • 6. Data: 2008-11-03 23:17:29
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 3 Nov 2008 14:46:45 -0800 (PST), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > No to jakie powolanie? Konczy do konca listopada (ba nawet w
    > pazdzierniku moglaby skonczyc). 3 pazdziernika byla ostatnia tura
    > absolwentow.

    Jak na złość to tylko plotka... albo WKU robi sobie jaja z moich kolegów :P

    > No to czemu sie dziwia ze maja odpowiedzi odmowne? Jak niedochowuja
    > obowiazku meldunkowego i oszukuja WKU to nie dziwota ze i WKU ma w
    > glebokim powazaniu ich zachcianki.

    Ale gdzie tu oszustwo? To jest jakiś obowiązek, że jak się posiada 3
    mieszkania to trzeba być zameldowanym w tym samym co małżonka? Swoją drogą
    - gdyby dopełniać obowiązku meldunkowego za każdym razem to urząd utonołby
    w papierach a WKU dostało cholery. A gdyby się dosłownie przepisów trzymać,
    to wystarczy raz na trzy dni wychylić głowę przez okno i nie trzeba się
    przemeldowywać.

    > Jak uzasadniona jest odpowiedz na prosbe kobiety w ciazy?

    To sytuacja hipotetyczna, więc pojęcia nie mam... ale WKU miewa różne
    ciekawe pomysły ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2008-11-03 23:21:40
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Nov 2008 00:17:29 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > To sytuacja hipotetyczna, więc pojęcia nie mam... ale WKU miewa różne
    > ciekawe pomysły ;)

    A wzięło mi się to z tego, że w jakiejś ustawie lub rozporządzeniu jest
    fragment, który odracza służbę na cały okres trwania ciąży; przy okazji
    jest też o tym, że ciąża to nie choroba :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 8. Data: 2008-11-04 08:08:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Lis, 00:21, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > fragment, który odracza służbę na cały okres trwania ciąży; przy okazji
    > jest też o tym, że ciąża to nie choroba :)

    Ale nie doczytales ze WKU MUSI odroczyc sluzbe na czas opieki nad
    czlonkiem rodziny do lat 16. Odroczenie takie mozna miec 3 razy i trwa
    ono maksymalnie 12 miesiecy. Po tym czasie jest sie automatycznie
    przenoszonym do rezerwy. Czyli matka musi dostac odroczenie, ojciec
    natomiast powinien sie ubiegac z tego samego powodu podajac
    argumentacje ze oprocz dzieckiem musi tez opiekowac sie bezrobotna
    zona po porodzie.

    A koledzy kiedy skonczyli studia? Teoretycznie absolwentem jest sie po
    zdaniu egzaminu a nie po absolutorium. Ale WKU lubia "zapominac" o tym
    fakcie. Jesli natomiast skonczyli studia w sesji letniej to jak
    najbardziej lapia sie na 3 pazdziernika (wysylane np. w polowie
    padziernika).

    Obowiazek Meldunku tam gdzie malz nie ma. Ale jest wosjkowy obowiazek
    meldunkowy i trzeba do wku zglaszac gdzie sie mieszka dluzej niz 2
    miesiace.

    Czyli Matki z dzieckiem nie wezme ale nie ma przeszkod zeby wziasc
    mlode tate.

  • 9. Data: 2008-11-04 10:10:20
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Nov 2008 00:08:37 -0800 (PST), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Ale nie doczytales ze WKU MUSI odroczyc sluzbe na czas opieki nad
    > czlonkiem rodziny do lat 16.

    Ano nie. Dzięki za wskazanie.

> [...]
    > fakcie. Jesli natomiast skonczyli studia w sesji letniej to jak
    > najbardziej lapia sie na 3 pazdziernika (wysylane np. w polowie

    Czesc wczesniej, czesc pozniej (wzgledem 3 pazdziernika)... dla WKU bylo to
    chyba bez roznicy. Chociaz moze tez tak byc, ze wezwanie jest raczej w celu
    przeniesienia obywatela do rezerwy.

    > Obowiazek Meldunku tam gdzie malz nie ma. Ale jest wosjkowy obowiazek
    > meldunkowy i trzeba do wku zglaszac gdzie sie mieszka dluzej niz 2
    > miesiace.

    Ja to z trudem przekraczam ustawowe 3 dni, co dopiero mowic o 2 miesiacach
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2008-11-04 12:16:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Lis, 11:10, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > chyba bez roznicy. Chociaz moze tez tak byc, ze wezwanie jest raczej w celu

    To zalezy jaka date mieli wpisana na podaniu o odroczeniu. Dobrze jest
    znac daty i wpisac "dzien po". Czyli jak np obrone mamy w koncu marca
    a powoluja 8 kwietnia to wpisac "do 9 kwietnia".
    Nietety panie z WKU po prostu olewaja daty i po prostu wyliczaja np.
    licencjat ma 3 lata zaczal w pazdzierniku 2005 to w padzierniku 2008
    mozna go powolac. Ne sprawdzajac wogole czy przypadkiem ten licencjat
    nie traw trzy i pol roku.
    Na powoloaniu do wojska powinno pisac "celem odbycia czynnej sluzby
    wojskowej". Jesli tak nie pisze to znaczy ze po prostu chca sprawdzic
    stan studiow.