  • 1. Data: 2009-01-28 19:56:03
    Temat: Ciągłość L4
    Od: "kkk" <k...@w...pl>

    Witam,
    wcześniej chorowałam i posiadam zwolnienie L4 do 30.01.09. Natomiast od
    2.01.09 będę posiadała zwolnienie L4 z innym symbolem choroby (dolegliwości
    z powodu ciąży).

    Czy muszę posiadać zachowaną ciągłość w L4 (czyli w tym przypadku wychodzi
    "brak choroby" w dniach 31.01, 01.02 [sobota, niedziela])?
    Nie wiem czy nie będę miała przez to jakichś kłopotów.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-01-29 19:26:19
    Temat: Re: Ciągłość L4
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    kkk pisze:
> [...]
    > 2.01.09 będę posiadała zwolnienie L4 z innym symbolem choroby (dolegliwości

    Znaczy cofnięte w czasie o miesiąc?

    > Czy muszę posiadać zachowaną ciągłość w L4 (czyli w tym przypadku wychodzi
    > "brak choroby" w dniach 31.01, 01.02 [sobota, niedziela])?
    > Nie wiem czy nie będę miała przez to jakichś kłopotów.

    Żadnych kłopotów. Dla ZUSu zasadniczo nie ma znaczenia przerwa krótsza
    niż 60 dni - liczy się za ciągłość do 182 dni okresu zasiłkowego.
    W przypadku jakiejkolwiek przerwy w ciągłości zwolnienia można natomiast
    rozpocząć kolejny 182-dniowy okres zasiłkowy. Należy jedynie załączyć do
    zwolnienia oświadczenie lekarza, że bieżąca choroba jest spowodowana
    innymi czynnikami niż poprzednia. Niestety ZUS 'nieczytaty' i dopóki nie
    dostanie takowego nie sprawdza czy zwolnienie idzie z tytułu np.
    złamanej nogi czy rozstroju nerwowego i leci "po wsiem".
    Choć w twoim przypadku to pewnie i tak wszystko związanie jest z
    problemami ciążowymi.

    BogdanKa