  • 11. Data: 2024-06-13 16:07:52
    Temat: Re: Cenzura (blokowanie na żądanie ABW) v. KRP-54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.06.2024 o 05:36, A. Filip pisze:

    > Czyli wystarczy że ABW "uzna sobie HGW dlaczego" kogoś za ruskiego
    > szpiega a w RP3 można go wycenzurować w trybie decyzji administracyjnej?

    Tyle, że wiadomo dlaczego, a nie HGW.

    > Putinistan by się nie powstydził IMHO.

    No i się nie wstydzi.

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/bezpieczens
    two/rosyjskie-media-blokuja-polakom-dostep-do-stron-
    internetowych/qyvp97f

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykul
    y/8608201,rosja-blokada-internetu.html

    > Jeśli można zablokować RT.com to (co najmniej) można zblokować
    > CNN.com, Reuters.com, ... .

    No można.
    Ale nie ma powodu.

    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-
    uslugi/orange-cenzura-internetu-rosyjskie-strony

    "Strony zostały zablokowane na podstawie: Artykułu 180 ust. 1 Prawa
    telekomunikacyjnego mówi jasno: Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest
    obowiązany do niezwłocznego blokowania połączeń telekomunikacyjnych lub
    przekazów informacji, na żądanie uprawnionych podmiotów, jeżeli
    połączenia te mogą zagrażać obronności, bezpieczeństwu i porządkowi
    publicznemu, albo do umożliwiania dokonania takiej blokady przez te
    podmioty. Takie działanie jest na wniosek odpowiednich służb."

    Tu masz szerzej podane powody:
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/83761
    01,uke-dostawcy-uslug-maja-obowiazek-blokowac-tresci
    -russia-today-i-sputnik-w-ue.html

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 12. Data: 2024-06-13 16:40:05
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-13 o 16:07, Kviat pisze:
> [...]
    > publicznemu, albo do umożliwiania dokonania takiej blokady przez te
    > podmioty. Takie działanie jest na wniosek odpowiednich służb."

    Nie ma lepszej reklamy niż zakaz. Skoro nieprawilne znaczy trza obadać
    samodzielnie.

  • 13. Data: 2024-06-13 16:47:07
    Temat: Re: Cenzura
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.06.2024 o 14:34, J.F pisze:

    > No ale dostęp do nczas i innych masz. > Czyli nikt nie blokuje dostępu,

    Kiedy właśnie ogół ludzi nie ma dostępu do tych materiałów, czyli
    cenzura ograniczyła publikację.

    > a redakcja publikuje co chce.
    >
    > Czy tak wszystko co chce ... nie znam się, może jest jakis skuteczny
    > nacisk :-)

    Na to by zablokować czy by odblokować?

  • 14. Data: 2024-06-13 16:51:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.06.2024 o 16:40, alojzy nieborak pisze:

    > Nie ma lepszej reklamy niż zakaz. Skoro nieprawilne znaczy trza obadać
    > samodzielnie.

    Masz listę stron?

  • 15. Data: 2024-06-13 20:49:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 16:47:07 +0200, io wrote:

    > Kiedy właśnie ogół ludzi nie ma dostępu do tych materiałów, czyli
    > cenzura ograniczyła publikację.

    A faktycznie - nczas.com zablokowany.
    Tez na DNS, ale jakoś inaczej.

    Czym podpadli i jak uzasadniono ?
    Widzę, ze to juz ponad rok.

    > Na to by zablokować czy by odblokować?

    Na to, aby redakcja się sama ocenzurowała.

    Można ekonomiczne postraszyc, albo przekupić, można karnie.

    J.

  • 16. Data: 2024-06-14 05:46:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 16:07:52 +0200, Kviat wrote:

    > Tyle, że wiadomo dlaczego, a nie HGW.

    A dlaczego?

    > No i się nie wstydzi.
    > https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/bezpieczens
    two/rosyjskie-media-blokuja-polakom-dostep-do-stron-
    internetowych/qyvp97f

    To nie to samo.

    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykul
    y/8608201,rosja-blokada-internetu.html

    Faktycznie się nie wstydzi. Hurtownicy :-)
    Oni w ogóle do jakis zagranicznych stron mają dostęp?

    Toż przeciez Google czy bing mogą im wyszukać, i nie nadążą blokować
    ... chyba, G i B juz zablokowane, albo sie nie odważą, bo dobre lody
    kręcą :-)

    A jak to w Izraelu wygląda ?

    > No można. Ale nie ma powodu.

    Ale zawsze można wymyslić.
    I nawet nie wiadomo, czy trzeba wymyślać, bo to panie, Tajemnica
    Państwowa jest. Nieprawomyślny jest i tyle, już my wiemy dlaczego.

> [...]
    > publicznemu, albo do umożliwiania dokonania takiej blokady przez te
    > podmioty. Takie działanie jest na wniosek odpowiednich służb."

    to powiedz jak rt.com zagraża obronności, bezpieczeństwi, lub
    porządkowi publicznemu?
    A jak nczas.com ?

    > Tu masz szerzej podane powody:
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/83761
    01,uke-dostawcy-uslug-maja-obowiazek-blokowac-tresci
    -russia-today-i-sputnik-w-ue.html

    szerzej? Dość wąsko opisane, ale zawsze to szerzej niż nic :-)

    A UKE należy do uprawnionych podmiotów?
    No dobra - to nie UKE, to RE lub PE, ale ciekawe, czy można by do TSUE
    zaskarzyć :-)

    P.S. Kto blokuje dostęp w internecie, ten komuch i naziol :-P
    A komu się to podoba, ten popiera komuchów i nazioli, więc sam jest
    komuch i naziol :-P

    J.

  • 17. Data: 2024-06-14 07:40:12
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 12.06.2024 o 19:52, Wiesiaczek pisze:

    > Surowa ręka sprawiedliwości demokratycznej! :)))
    >
    > Polskie prawo to fikcja dla maluczkich. Decyzje podejmowane są na
    > wyższym szczeblu.

    Jednak zdaje się ktoś musi fizycznie za tym stać..

  • 18. Data: 2024-06-14 07:41:53
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 12.06.2024 o 21:21, Animka pisze:

    > A czytałeś ostatnio o ruskich szpiegach?

    A tak na temat?
    W odpowiedzi: czytałem dużo, ale nie widziałem ani jednego, no poza tym
    nieszczeniącym sędzią, któremu najprawdopodobniej na potrzebę chwili
    przypięto taką łatkę.. Nie widziałem natomiast żadnego szpicla który
    pracuje dla jankesów, dla których de facto staliśmy się już kolonią, bez
    jednego wystrzału.. o czym to świadczy?

  • 19. Data: 2024-06-14 07:42:46
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Dziś zarządzają tym służby.
    > Nie jest to zgodne z prawem a wręcz zakazane przez konstytucję (Art.
    > 54), Ale POPiSoPSLD2050 zapisami konstytucji się nie przejmują. Teraz
    > premier przecież proponuje kolejną niekonstytucyjną ustawę (o czym
    > mówi wprost) i chce móc wyprowadzać wojsko na ulicę bez wprowadzenia
    > odpowiednich stanów specjalnych.

    To że są to  służby diabłu to wiadomo, ale fizycznie potrafimy wskazać
    winnego?
    Zachowanie premiera to akurat rozumiem dobrze, jest w takim stanie że w
    każdym cywilizowanym kraju tacy ludzie są zwalniani z odpowiedzialności
    karnej. Ale to jest coś co istnieje od dawna a o tym cisza. Gdzie są
    organy państwa powołane na rzeczników obywatela i człowieka, bo jak na
    razie to tylko im możemy stawiać zarzuty.

  • 20. Data: 2024-06-14 07:43:26
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    >
    > Blokuje to średnio udolnie kilku operatorów internetu, na podstawie
    > niedawnej ustawy, tylko nie pamiętam jakiej.

    Chyba mylisz cenzurę z propagandą.
    Można? Czyżby?, pokaż dostępne źródło informacji niezgadzające się z
    ogólnie przyjętą  dostępną wersją narracji.