  • 1. Data: 2024-06-12 18:25:19
    Temat: Cenzura
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Oficjalne zniesienie urzędu cenzury i wszystkiego z  tym urzędem
    związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to
    zgodne z prawem polskim?

  • 2. Data: 2024-06-12 19:52:30
    Temat: Re: Cenzura
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 12.06.2024 o 18:25, Trybun pisze:
> [...]
    > związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    > blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to

    Surowa ręka sprawiedliwości demokratycznej! :)))

    Polskie prawo to fikcja dla maluczkich. Decyzje podejmowane są na
    wyższym szczeblu.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 3. Data: 2024-06-12 21:21:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    > blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to

    A czytałeś ostatnio o ruskich szpiegach?

    --
    animka

  • 4. Data: 2024-06-12 21:58:12
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-12 o 21:21, Animka pisze:

    > A czytałeś ostatnio o ruskich szpiegach?

    Sorosy wspierają swojaków i łożą pieniądz na "walkę o demokrację",
    znaczy żeby ich byli u żłoba, ruscy też łożą ale nie wiem w jakim celu.

    Jedna kasa być dobra, a druga zła. Ciekawe.

  • 5. Data: 2024-06-13 07:36:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12-06-2024 o 18:25, Trybun napisał:
> [...]
    > związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    > blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to

    Dziś zarządzają tym służby.
    Nie jest to zgodne z prawem a wręcz zakazane przez konstytucję (Art.
    54), Ale POPiSoPSLD2050 zapisami konstytucji się nie przejmują. Teraz
    premier przecież proponuje kolejną niekonstytucyjną ustawę (o czym mówi
    wprost) i chce móc wyprowadzać wojsko na ulicę bez wprowadzenia
    odpowiednich stanów specjalnych.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 6. Data: 2024-06-13 09:22:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jun 2024 18:25:19 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    > związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    > blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to

    Dostęp do informacji to nie cenzura.
    Cenzura zajmuje się publikowaniem informacji.

    Opublikować jak widać można u nas wszystko, narażając sie jedynie
    na karę z tytułu ujawnienia tajemnicy, zdrade kraju, oszczerstwa,
    propagowania ustrojów totalitarnych, obrazy uczuć religijnych i byc
    może czegoś jeszcze :-).
    Chodzi mi po głowie, ze ostatnio cos przybyło w związku z Ukrainą.

    Dostępu do informacji publicznej broni stosowna ustawu, a blokowaniem,
    zazwyczaj bezprawnym, zajmują sie poszczególni urzędnicy :-)

    No i ostatnia ciekawostka - nie tak łatwo obejrzeć u nas np
    www.rt.com.

    Blokuje to średnio udolnie kilku operatorów internetu, na podstawie
    niedawnej ustawy, tylko nie pamiętam jakiej.

    J.

  • 7. Data: 2024-06-13 14:05:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.06.2024 o 09:22, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Blokuje to średnio udolnie kilku operatorów internetu, na podstawie
    > niedawnej ustawy, tylko nie pamiętam jakiej.

    No przecież na tym to polega, że ogranicza się dostęp uniemożliwiając
    publikację. Np. nczas.com, także kiedyś wolnemedia.pl i jakieś inne
    real24 . W ogóle jest pytanie co aktualnie jest blokowane, jakaś lista
    czy w ogóle jest. To nie, że oni sobie blokują, oni muszą blokować.
    Dzisiaj przez DNS, ale to tylko dlatego, że wystarcza. Jak będzie trzeba
    to więcej.

  • 8. Data: 2024-06-13 14:34:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 14:05:07 +0200, io wrote:

> [...]
    > czy w ogóle jest. To nie, że oni sobie blokują, oni muszą blokować.
    > Dzisiaj przez DNS, ale to tylko dlatego, że wystarcza. Jak będzie trzeba

    No ale dostęp do nczas i innych masz.
    Czyli nikt nie blokuje dostępu, a redakcja publikuje co chce.

    Czy tak wszystko co chce ... nie znam się, może jest jakis skuteczny
    nacisk :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-06-13 14:42:11
    Temat: Re: Cenzura [RT.com by ABW]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 10:01:23 +0200, A. Filip wrote:

    > Ja podejrzewam że dalsze blokowanie RT.com na wniosek ABW to pójście na
    > łatwiznę braku decyzji. Średnio zdeterminowani to obejdą dość łatwo a
    > decyzja o zakończeniu blokady miałaby swój wydźwięk polityczny.
    > [ U mojego ISP jest blokada zapytań DNS (nazwa na adres IP) przy
    > korzystaniu z serwerów DNS tego ISP, same adresy IP nie są blokowane]

    Powody do blokowania się nie zmieniły, więc i decyzja się nie zmienia
    :-)

    Na DNS najłatwiej, bo adresy IP można szybko zmieniac, a i ryzykujesz
    blokade innych serwisów.

    No ale może i racja, że dzięki temu nikt nie kwestionuje legalnosci
    blokowania :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-06-13 14:46:05
    Temat: Re: Cenzura (blokowanie na żądanie ABW) v. KRP-54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 05:36:28 +0200, A. Filip wrote:

    > Czyli wystarczy że ABW "uzna sobie HGW dlaczego" kogoś za ruskiego
    > szpiega a w RP3 można go wycenzurować w trybie decyzji administracyjnej?
    > Putinistan by się nie powstydził IMHO.

    Albo by się nawet powstydził takich zapisów, i dlatego ma najlepszą
    konstytucję na świecie :-)

> [...]
    > powinny być wzorcem by nie mnożyć bardzo różnych procedur]
    >
    > <ironia> Czy Cenzura PRL nie ocaliła Polski przed Hubką i Czają?
    > [ Niemieckie ziomki/rewanżysty]. Ziemie zachodnie są dalej odzyskane
    > wiec ocaliła jak w mordę strzelił. </ironia>
    >
    > Blokowanie w jakimś _przyzwoitym_ trybie to może być zupełnie co innego
    > niż blokowanie w takim trybie jaki jest teraz. IMHO to co jest teraz tak
    > jak jest teraz jest laniem sikiem prostym na konstytucyjny zakaz
    > cenzury. Jeśli można zablokować RT.com to (co najmniej) można zblokować

    Przyjdzie czas :-)

    > [KRP-54] https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    A widzisz.

    A widzisz ... a telewizyjna internetowa się łapie :-)

    J.