  • 11. Data: 2009-12-10 08:28:50
    Temat: Re: Ceny netto i brutto na dokumentach sprzedaży
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    news:hfoioe$h0o$3@inews.gazeta.pl...
    > Proste.
    > Zmień program tak aby brutto liczył od netto + vat. Od razu ci kłopoty
    > znikną.

    To w takim razie w programie nie będzie się dało sprzedawać m.in. w cenie
    brutto 15zł dla 22%VAT bo nie ma takiej ceny netto, aby dało się 15zł
    wyliczyć ;)

  • 12. Data: 2009-12-10 08:57:46
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Rozp. MF z dnia 25 maja 2005, rozdz. 4, par. 9 pkt.1-6, mówi o tym, że
    > faktura musi mieć:
    > "Cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    > netto)

    Tak, jest taka OPCJA dopuszczona przez to rozporządzenie.

    > No właśnie, chyba nie.

    Powołujesz się na rozporządzenie, którego do końca nie przeczytałeś.
    Zerknij tam jeszcze w okolice § 12. tego już nie obowiązującego
    rozporządzenia, lub w okolice § 18 Rozporządzenia Ministra Finansów
    zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym
    podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług z dnia 28.11.2008
    (Dz.U. nr 212 poz. 1337).
    Zacytuję fragment
    "§ 18.
    1. W przypadku gdy podatnik jest obowiązany do stosowania cen
    urzędowych zawierających podatek, w fakturze stwierdzającej dokonanie
    sprzedaży:
    1) jako cenę jednostkową wykazuje się cenę wraz z kwotą podatku (cenę
    brutto), a zamiast wartości sprzedaży netto wykazuje się wartość sprzedaży
    brutto;
    2) kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:
    /-------/
    2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku,
    gdy sprzedawca stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  • 13. Data: 2009-12-10 09:16:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.12.2009 09:26), gosmo wrote:
> [...]
    > faktura musi mieć:
    > "Cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową

    No to bierzesz kwotę brutto, odejmujesz kwotę podatku i masz cenę usługi
    bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto).

    Kwotę podatku obliczasz albo od brutto albo od netto - przepisy dają ci
    wybór (w sumie chyba 6 czy 12 sposobów liczenia tego jest).

    p. m.

  • 14. Data: 2009-12-10 09:28:57
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Wg ustawy musi być cena jednostkowa netto.

    zacytuj

  • 15. Data: 2009-12-10 09:39:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 10:28:57 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > zacytuj

    O jejjejeje:
    //
    pkt 6: cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę
    jednostkową netto)
    //
    http://www.money.pl/podatki/vat/faktura/

    A jak byś nie zakumał to:
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=co+musi+zawi
    era%C4%87+faktura+vat&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=0&
    oq=co+musi+zawiera%C4%87+&fp=c2c42613bf02c3f8

  • 16. Data: 2009-12-10 09:54:05
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:hfqdb8$5du$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Tak, jest taka OPCJA dopuszczona przez to rozporządzenie.
    > Powołujesz się na rozporządzenie, którego do końca nie przeczytałeś.

    Masz rację, w takim razie muszę po prostu iść na lekcję czytania ze
    zrozumieniem ;)
    Mam jeszcze jedno pytanie. Co (oprócz stosowania urządzeń fiskalnych)
    zobowiązuje podatnika do stosowania cen urzędowych zawierających podatek?
    Czy to się zgłasza w urzędzie?

  • 17. Data: 2009-12-10 09:58:12
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

> [...]
    > Kwotę podatku obliczasz albo od brutto albo od netto - przepisy dają ci
    > wybór (w sumie chyba 6 czy 12 sposobów liczenia tego jest).

    Jest kilka, ale tak dużo to chyba nie ma. Doczytałem nawet do miejsca, gdzie
    jest napisane, że VAT trzeba liczyć od sumy wartości sprzedaży netto/brutto
    dla danej stawki (więc nie pozycjami). ;)

  • 18. Data: 2009-12-10 11:01:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.12.2009 10:58), gosmo wrote:
> [...]
    > jest napisane, że VAT trzeba liczyć od sumy wartości sprzedaży netto/brutto
    > dla danej stawki (więc nie pozycjami). ;)

    No chyba przesadziłem nieco. 12 to jest czasów w angielskim :).

    Póki co przypomniałem sobie 3 sposoby, a Gotfryd (Smolik News dodajmy
    :D) gdzieś w archiwach grupy doliczył się 5ciu.

    1. sumowanie netto pozycji, vat = 22% sumy netto, suma brutto = suma
    netto + vat
    2. liczenie vat = 22% netto każdej pozycji, brutto każdej pozycji =
    netto + vat, osobne sumowanie netto, brutto, vat
    3. liczenie dla każdej pozycji netto = brutto/1.22 każdej pozycji, vat =
    brutto - netto, sumowanie netto, vat, brutto,

    Gotfryd - mógłbyś dopisać brakujące 2?

    p. m.

  • 19. Data: 2009-12-10 12:27:48
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

    > To w takim razie w programie nie będzie się dało sprzedawać m.in. w cenie
    > brutto 15zł dla 22%VAT bo nie ma takiej ceny netto, aby dało się 15zł
    > wyliczyć ;)

    A patrzyłeś czy nie ma opcji w kasie fiskalnej aby zamienić sposób liczenia
    lub w oprogramowaniu które ją obsługuje?
    Kiedyś pisałem program na swoją kasę Posnet i jak mnie pamięć
    nie zawodzi to wybierałem opcje jak ma liczyć.
    Moja kasa liczy więc vat od cen netto i nie ma problemu.

    Pozdr
    G.

  • 20. Data: 2009-12-10 13:07:28
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    era%C4%87+faktura+vat&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=0&
    oq=co+musi+zawiera%C4%87+&fp=c2c42613bf02c3f8

    a jakbys ty nie zakumal to :