  • 1. Data: 2008-12-27 17:51:55
    Temat: Ceneo.pl a oferta sklepów internetowych
    Od: "NeoRex[PL]" <n...@g...com>

    Witajcie Grupowicze!
    Postanowiłem się do Was zwrócić o pomoc bo widze, że działacie
    naprawdę sprawnie, a więc:

    Przygodę rozpoczynam na portalu "ceneo.pl". Tam znajduję odpowiedni
    przedmiot. Jest bardzo atrakcyjna kwota w jednym sklepie. Chcę zakupić
    ten produkt. Na stronie sklepu internetowego jednak widnieje napis:
    "Oferta nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego."
    gdyby powyższy zapis istniał na stronie do której nie wchodzę przez
    "ceneo.pl", sprawa byłła by klarowna... zaproszenie do składania ofert
    Jednak w regulaminie "ceneo.pl" istnieje jeden istotny zapis: "4.
    Serwis Ceneo.pl nie prowadzi, ani nie pośredniczy w sprzedaży, a
    jedynie informuje o ofertach handlowych sklepów internetowych
    współpracujących z Ceneo (dalej zwanych "Sklepami")." Czy mam prawo
    rządać wydania produktu który już zamówiłem po cenie niższej(art.543
    K.C.)?
    Oczywiście zamawiając w uwagach dodałem informację o tym, że dostaną
    maila z pod takiego i takiego maila z zapisami dlaczego ubiegam sie o
    niższą cene. Maila wyslalem. Zachowalem kopie. Teraz czekam na odzew
    tego przedsiębiostwa

    Dzieki zapisowi w regulaminie ceneo.pl ja staje się oblatem a sklep
    oferantem.
    Gdybym nie korzystał z pośrednictwa ceneo.pl to oni by byli oblatami.
    Powiedzcie mi teraz czy wystawienie w sklepie produktu a potem
    powiedzenie, że go nie ma na magazynie jest prawnie możliwe?

    I co najważniejsze dostałem dzisiaj od skelpu takiego maila:
    Nowy status zamówienia to: anulowane (brak dostępności)
    Niestety ze względu na brak dostępności zamówionego modelu notebooka w
    naszych magazynach oraz u dystrybutorów nie możemy zrealizować Pani /
    Pana zamówienia. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

    Czyli przynali się, że mam racje... ale nie mają towaru... co teraz
    mogę zrobić;>? Rozumiem, że wkładając towar do wirtualnego koszyka
    przyjołem ich oferte. Czyli muszą mi ten towar mimo wszystko
    dostarczyć.

  • 2. Data: 2008-12-27 18:31:29
    Temat: Re: Ceneo.pl a oferta sklepów internetowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NeoRex[PL]" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Moim zdaniem to problem pomiędzy Ceneo, a Tobą. To Ceneo swoim regulamin
    niejako gwarantuje, że przekierowuje do ofert handlowych i ostatecznie do
    nich mógłbyś kierować roszczenie, skoro tak nie jest. Oni zwrotnie do
    sklepu. Coś na zasadzie, że przed sklepem stoi gość i mówi, że w sklepie po
    dwa złote sprzedają samochody. Wchodzisz do sklepu, a tam samochody po
    60.000 zł. Będziesz miał pretensje do sklepu?

    Ceneo zresztą zrobiło sie ostatnio niewiarygodne i bardziej myli, niż
    pomaga. Jak jest atrakcyjna cena, to albo tego towaru nie ma w sklepie,
    albo właśnie jest, ze to nie oferta i kosztuje więcej. ceneo nic z tym nie
    robi.

  • 3. Data: 2008-12-27 19:39:38
    Od: "NeoRex[PL]" <n...@g...com>

    Panie Robercie? Bo chyba taka forma grzeczności obowiązuje?

    Pana przykład jest błędny. Ten cwaniaczek nie ma formalnej umowy
    podpisanej z tym sklepem. A w mojej sytuacji taka formalna umowa
    występuje.

    Ceneo ma odpowiednie zapisy w regulaminie:
    4. Serwis Ceneo.pl nie prowadzi, ani nie pośredniczy w sprzedaży, a
    jedynie informuje o ofertach handlowych sklepów internetowych
    współpracujących z Ceneo (dalej zwanych "Sklepami").
    Szczególnie ten jeden. On jasno mówi, że za wszystko odpowiedzialny
    jest sklep. A sklep podpisując umowe z nimi musi w swojej informacji
    handlowej zawierać jedynie oferty handlowe.

  • 4. Data: 2008-12-27 20:32:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NeoRex[PL]" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...

    > Panie Robercie? Bo chyba taka forma grzeczności obowiązuje?

    Nie w Usenecie. Wyjątek tu chyba stanowią grupy o Historii i Genealogii.

> [...]
    > jest sklep. A sklep podpisując umowe z nimi musi w swojej informacji
    > handlowej zawierać jedynie oferty handlowe.

    Oczywiście masz rację, ale zauważ, kto jest wierzycielem tego obowiązku.
    Nie klient, a Ceneo. Ceneo oczywiście ma prawo dochodzić wszelkich prawem
    przewidzianych roszczeń na sklepie za niewywiązanie się z ich wzajemnej
    umowy. Klient nie, bo nie jest stroną tej umowy.

  • 5. Data: 2008-12-27 20:58:21
    Od: "NeoRex[PL]" <n...@g...com>

> [...]
    > przewidzianych roszczeń na sklepie za niewywiązanie się z ich wzajemnej
    > umowy. Klient nie, bo nie jest stroną tej umowy.

    Czyli musze się odwoływać do ceneo, że to z ich winy sklep nie
    prezentuje oferty handlowej?
    I teraz pytanie co ja mam im napisać? Że nie wywiązali się z umowy
    zawartej pomiędzy ceneo a mną. I że mieli obowiązek dopilnować, że
    tamten sklep internetowy musiał przedstawić oferte handlową?
    W żaden sposób nie mogę bezpośrednio ze sklepem?
    I czy zapis "...jedynie informuje o ofercie handlowej..." nie zdejmuje
    z nich odpowiedzialności?

    I na sam koniec czy:
    to nie jest poprostu biuro w którym spotyka się 2 nieznajomych i
    zawierają pomiędzy sobą umowę a tamto biuro nie ma nic do powiedzenia.
    Jedynie ogranicza jakie osoby mogą do tego biura wejść i z czym? I to
    od tych osób zależy czy dostosują się do tego regulaminu, ponieważ oni
    otrzymali poświadczenie od sklepu że dotrzyma regulaminu?

  • 6. Data: 2008-12-27 21:14:53
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Gru, 19:31, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > albo właśnie jest, ze to nie oferta i kosztuje więcej. ceneo nic z tym nie

    Zrobia cos z tym jak klienci (uzytkownicy) zaczna glosowac nogami i
    pojda do skapca ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2008-12-27 21:32:19
    Od: "NeoRex[PL]" <n...@g...com>

    Fakt... im wyżej się zachodzi tym mniej się przejmuje jednostką...

  • 8. Data: 2008-12-27 22:08:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    NeoRex[PL] <n...@g...com> pisze:

    > Fakt... im wyżej się zachodzi tym mniej się przejmuje jednostką...
    To nie jest wcale tak bardzo zależne od "wysokości zajścia", lecz od tego
    czy prowadzący dany interes jest poważnym i uczciwym przedsiębiorcą czy
    gównianym byznesmenkiem. Choć często zmienia się to w trakcie "wspinaczki"
    Liczy się też jakość klienta, do któego kieruje się ofertę - to jak w
    reklamie, najpierw okresla się grupe docelową.
    A w opisanej sytuacji mamy - nie dość, że trzeba być kompletnym bałwanem aby
    wymagający dokładnego osobistego sprawdzenia i relatywnie drogi produkt typu
    notebook kupować w ciemno przez net, to jeszcze sam nabywca udostępnia swą
    charakterystykę:
    - "czy mam prawo RZądać" (żądać);
    - "na magazynie" (W magazynie);
    - "przyjOłem" (przyjĄłem, to już doprawdy jak przedstawienie się: dzień
    dobry, jestem kretynem).

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-12-27 22:16:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NeoRex[PL]" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Czyli musze się odwoływać do ceneo, że to z ich winy sklep nie
    > prezentuje oferty handlowej?

    Moim zdaniem tak naprawdę z Ceneo też nie wygrasz, albowiem z łatwością
    mogłeś stwierdzić ową rozbieżność przy zachowaniu minimum staranności. Ale
    w każdym razie z Ceneo łączy Cię jakakolwiek dorozumiana umowa, a ze
    sklepem nie.

  • 10. Data: 2008-12-27 22:17:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Zrobia cos z tym jak klienci (uzytkownicy) zaczna glosowac nogami i
    > pojda do skapca ;)

    Dokładnie, z tym, że może być za późno. Odbudowa utraconego zaufania jest o
    wiele trudniejsza od jego uzyskania od zera.