  • 21. Data: 2004-06-20 19:01:27
    Temat: Re: Cena uzalezniona od dochodow
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,
    Renata Gołębiowska wrote:

    > Nie zrozumiałeś o co pytał autor wątku. On pytał o to, czy można
    > płacić różne kwoty za tę samą usługę i jakim prawem? Więc można, tak
    > samo jak studenci za bilet tramwajowy płacą mniej niż niestudenci. A
    > czy tak powinno być, czy nie, czy zasiłki, dotacje i ulgi są
    > sprawiedliwe, to zupełnie inna sprawa.

    > A pociągi, widzę, pominąłeś.

    No i oczywiście przykład z liniami lotniczymi doskonale obrazuje to,
    że za tę samą usługę można żądać różnych cen. Bo o to przecież pytał
    autor wątku.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 22. Data: 2004-06-20 19:19:29
    Od: kero <a...@s...int>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > A Tobie co mogą zrobić, jeśli podasz fałszywe informacje?
    >
    > Renata

    tez nic, tylko ze to nie jest uczciwe.

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 23. Data: 2004-06-20 19:22:22
    Od: kero <a...@s...int>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,
> [...]
    > No i oczywiście przykład z liniami lotniczymi doskonale obrazuje to,
    > że za tę samą usługę można żądać różnych cen. Bo o to przecież pytał

    ale cena za bilet tramwajowy ulgowy nie jest uzalezniana od dochodow,
    tak samo jak cena za bilet lotniczy.
    inaczej kosztuje bilet "last minute", inaczej "first minute", a jeszcze
    inaczej "open" - i nie jest to uzaleznione od dochodu.

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 24. Data: 2004-06-20 19:26:34
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kero" a...@s...int napisał(a)
    w news'ie: news:cb4o53$9nc$1@opal.futuro.pl

    > ale cena za bilet tramwajowy ulgowy nie jest uzalezniana od dochodow,
    > tak samo jak cena za bilet lotniczy.
    > [..................]

    Jak to nie.? Przecież uczeń_student czy jakiś
    emeryt to najniższy próg dochodowy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Trudne problemy zostawione same sobie,

  • 25. Data: 2004-06-20 19:43:06
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Skąd te dane? Dla każdego przedszkola taka sama kwota? Jak to możliwe?

    Autor watku pisal o zlobku.
    Sadze ze na 12.5% najnizszej placy skalkulowane sa srednie doplaty przez
    rodzicow dla calego miasta. Reszte (mniej lub wiecej) doplaca miasto.
    Inaczej zlobki w jakims okresie czasu moglyby znalezc sie pod kreska (np.
    wtedy gdyby uczeszczaly do nich tylko dzieci z biednych rodzin). Te 25% to
    tak zwana "frajerska taksa", ktora madrzy inaczej w urzedzie miasta
    policzyli w ramach "wyrownywania szans". Podobnie jak wszystko co choc
    troche zalatuje socjalizmem jest to pomysl kompletnie nietrafiony,
    nieuczciwy i dyskryminujacy osoby o wyzszych dochodach. Podobne praktyki
    stosuje sie np. w pobieraniu oplat za akademiki i przyznawaniu tam miejsc.
    Jak sie zapewne domyslasz miejsca dostaja Ci, ktorzy dadza odpowiednim
    osobom odczuc jak bardzo im na tym zalezy... (znam to z autopsji). Duzo
    uczciwiej byloby gdyby regulowal rowniez to wolny rynek.

    > Zaświadczenie z pośredniaka?

    A co jesli jestem studentem ? Co wreszcie gdy powiem, ze nie przyniose
    zadnego zaswiadczenia po nigdy nigdzie sie nie rejestrowalem - jaka sume do
    obliczenia tychze 25% przyjma urzednicy w magistracie ?

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 26. Data: 2004-06-20 20:16:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb4nvl$n99$1@opal.futuro.pl>, kero wrote:

    > tez nic, tylko ze to nie jest uczciwe.

    Ale Ty akcentowałeś strach przed jakąś karą, a nie uczciwość, więc
    myślałam, że Tobie mogą coś zrobić. To ilu jest takich, poza Tobą, co
    przyznali się, że zarabiają więcej niż ten limit?

  • 27. Data: 2004-06-20 20:24:35
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb4pan$2jj$1@opal.futuro.pl>, PaPi wrote:
    > wynagrodzenia w Polsce.

    > Autor watku pisal o zlobku.
    > Sadze ze na 12.5% najnizszej placy skalkulowane sa srednie doplaty przez
    > rodzicow dla calego miasta. Reszte (mniej lub wiecej) doplaca miasto.

    Nie no, zaraz, napisałeś, że 12,5% to pełne koszta utrzymania
    dziecka, a nie, że to są średnie dopłaty rodziców dla całego
    (nie wiadomo którego) miasta.

    > A co jesli jestem studentem ?

    Kiedy ja studiowałam to, gdy ktoś potrzebował stypendium lub
    akademik, to przynosił zaświadczenia o zarobkach rodziców.

    >Co wreszcie gdy powiem, ze nie przyniose
    > zadnego zaswiadczenia po nigdy nigdzie sie nie rejestrowalem - jaka sume do
    > obliczenia tychze 25% przyjma urzednicy w magistracie ?

    Oczywiście, że pełną (przy założeniu, że wymagane są jakieś
    dokumenty). To Twoja broszka, żeby udowodnić, że należy Ci się zniżka.
    Nie chcesz się rejestrować - nie masz papierka - nie skorzystasz ze
    zniżki.

  • 28. Data: 2004-06-20 20:33:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PaPi wrote:

    > Czy dziecko za ktore placisz 700zl jest inaczej traktowane niz te
    > utrzymywane za 300zl ? Co takiego zawinil autor watku ze jest bardziej
    > pracowity i ma wiecej pieniazkow niz sasiad ?

    Jakby dochody/majątek zależały tylko od pracowitości, to moi rodzice
    byliby miliarderami i to wielokrotnymi.

    Więc nie pitol takich demagogicznych głupot.

    > Tyle, ze do linii lotniczych nikt nie doplaca ze swoich podatkow.

    Ale do komunikacji miejskiej i PKP owszem. A zniżki niektóre grupy mają
    ustawowo. Ba! niektórzy nawet darmo jeżdżą (bezczelni ci emeryci po
    70-tce, nie?)

    > Zlobki komunalne sa czesciowo utrzymywane z pieniedzy, ktore juz raz
    > ktos odebral w formie podatkow (tym lepiej zarabiacym odebral ich
    > odpowiednio wiecej).

    To nie oddawaj do komunalnego i przestań smęcić.

  • 29. Data: 2004-06-20 21:00:34
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Nie no, zaraz, napisałeś, że 12,5% to pełne koszta utrzymania
    > dziecka, a nie, że to są średnie dopłaty rodziców dla całego
    > (nie wiadomo którego) miasta.

    12.5% LUB 25% dochodu. Gdybym to ja ukladal budzet dla takich zlobkow
    przyjalbym bezpiecznie ze 100% doplat rodzicow to bedzie te 12.5%. Bo co
    jesli okaze sie, ze w danym roku ze zlobka korzystaja sami ubodzy ludzie ?

    > Kiedy ja studiowałam to, gdy ktoś potrzebował stypendium lub
    > akademik, to przynosił zaświadczenia o zarobkach rodziców.

    Co jesli nie mial rodzicow ? Dla mnie jakies zaswiadczenia o dochodach
    rodzicow kogos kto jest pelnoletni sa bzdura.

> [...]
    > dokumenty). To Twoja broszka, żeby udowodnić, że należy Ci się zniżka.
    > Nie chcesz się rejestrować - nie masz papierka - nie skorzystasz ze

    Ale jaka pelna ? Chyba nie zrozumialas o co chodzi w watku.
    W Gdansku zlobki pobieraja oplaty w wysokosci 12.5% najnizszego
    wynagrodzenia LUB 25% dochodu przypadajacego na jednego czlonka rodziny. Ja
    bym nazwal to raczej przychodem, niz dochodem ale fakt faktem jest to 25%
    pieniazkow przypadajacych na jedna osobe.
    Nie chce zadnej znizki, przyprowadzam dziecko do zlobka i nie mam zadnych
    papierkow, ktore okreslaja ile zarabiam. Wtedy zaplace 12.5% najnizszej
    ustawowej placy w Polsce.
    Problem tkwi w tym ze w gdanskich zlobkach sa ZWYZKI a nie znizki dla ludzi
    ktorzy juz raz te wieksze pieniadze oddali w postaci podatkow jakie placa.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 30. Data: 2004-06-20 21:06:31
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Jakby dochody/majątek zależały tylko od pracowitości, to moi rodzice
    > byliby miliarderami i to wielokrotnymi.
    > Więc nie pitol takich demagogicznych głupot.

    Bardziej pracowity/lepiej wyksztalcony/inteligetniejszy/przystojniejszy
    itp.itd. Teraz lepiej ?

    > Ale do komunikacji miejskiej i PKP owszem. A zniżki niektóre grupy mają
    > ustawowo. Ba! niektórzy nawet darmo jeżdżą (bezczelni ci emeryci po
    > 70-tce, nie?)

    Oni korzystaja z praw jakie ktos uchwalil. Dla przypomnienia pracownicy PKP
    (i ich rodziny) procz mieszkanai za pol darmo w mieszkaniach kolei, deputatu
    weglowego i darmowych przejazdow moga bezkarnie niszczyc mienie swojego
    "pracodawcy" (wstrzymujac ruch pociagow poprzez zaspawywanie torow). Te oraz
    inne "przywileje" niektorych grup sa dla mnie nie do przyjecia.
    Wystarczajaca "kara" dla lepiej zarabiajacych bylby podatek liniowy (a nie
    poglowny). Nie rozumiem dlaczego autor watku ma placic wiecej za posylanie
    swojego dziecka do zlobka.

    > To nie oddawaj do komunalnego i przestań smęcić.

    Ja nie oddaje.
    Jesli nie masz konstruktywnego do napisania i/lub rozpiera Cie rewolucyjna
    goraczka "wyrownywania" zapusc sobie miedzynarodowke i pospiewaj miast
    wrzucac osobiste docinki.

    PaPi