  • 1. Data: 2008-11-03 17:01:10
    Temat: Cdn. Reklamacja z ustawy, a terminy
    Od: "Jacko" <j...@s...pl>

    Nie wiedziałem jak podłączyć poprzednią dyskusję to daje linka:
    http://tiny.pl/slng

    Byłem dzisiaj w sklepie bo minęło 14dni. Oczywiście ze sklepu zero odzewu
    przez ten czas.
    W sklepie była już inna Pani która powiedziała mi, że radia nie ma i nie
    będzie póki co bo mają na to 21dni roboczych i mam sobie przeczytać warunki
    gwarancji. Powiedziałem ów Pani, że radio zostało oddane na zasadach Ustawy,
    co jest w zgłoszeniu ( również tym wydruku komputerowym ) i jak tam też jest
    napisane mają 14dni. Pani na to nic, powiedziałem że niech mi da na piśmie,
    że radia nie ma i mi go nie wyda, uzyskałem odpowiedź że ona mi nic nie musi
    dawać. Na prośbę o rozmowę z kierownikiem usłyszałem że ona nim jest i o
    czym z takimi ludzmi rozmawiać :| ?
    Poradźcie co dalej.
    Sieć która ma tak wspaniałą obsługę to RTV Euro AGD.

  • 2. Data: 2008-11-03 17:08:56
    Temat: Re: Cdn. Reklamacja z ustawy, a terminy
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jacko napisał(a):

> [...]
    > oddane na zasadach Ustawy, co jest w zgłoszeniu ( również tym wydruku
    > komputerowym ) i jak tam też jest napisane mają 14dni.

    Znaczy się, mówisz, że reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową i masz
    to na piśmie?
    Bo jesli tak, to idź do Rzecznika Praw Konsumentów, powinien wezwać
    sklep do zachowania się zgodnie z Ustawą.
    Ale jeśli na podstawie reklamacji, to czekaj...
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 3. Data: 2008-11-03 20:04:38
    Od: "Jacko" <j...@s...pl>

> [...]
    > sklep do zachowania się zgodnie z Ustawą.
    > Ale jeśli na podstawie reklamacji, to czekaj...

    Mam na piśmie na wydruku komputerowym mam tak:

    Podstawa prawna:
    Ustawa
    Termin rozpatrzenia reklamacji:
    W ciągu 14 dni przekazanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji

    No i oprócz tego oddałem moje pismo gdzie napisałem wyraźnie, że reklamuję
    na podstawie Ustawy i czego żądam.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-11-03 22:53:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.11.2008 Jacko <j...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > No i oprócz tego oddałem moje pismo gdzie napisałem wyraźnie, że reklamuję

    Prawdopodobnie sąd przyzna Ci rację, że chodziło o reklamację z tyt.
    niezgodności z umową ale tak na przyszłość to zadbaj aby na piśmie
    znalazło się przynajmniej:
    1) zdanie, że to reklamacja z tytułu niezgodności z umową
    2) czego się domagasz

    ewentualnie

    3) jak się z Tobą skontaktować.

    Pisanie że "Ustawa" (szczególnie bez podania jaka) i o 14tu dniach jest
    nieistotne.

    Teraz odczekaj (jeśli nie minęło) aż nadejdzie dzień 16ty i złoż pismo (za
    potwierdzenie na kopii) że z powodu przekroczenia przez sprzedawce
    ustawowego terminu jakim miał na odpowiedź zgodnie z prawem uznał on Twoja
    reklamację i ma spełnić czego się tam domagałeś (wymiana na nowe/naprawa).

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-11-05 14:16:02
    Od: "Jacko" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ewentualnie
    >
    > 3) jak się z Tobą skontaktować.
    >
    > Pisanie że "Ustawa" (szczególnie bez podania jaka) i o 14tu dniach jest

    Wiesz ja nie miałem za dużo z reklamacjami wspólnego. Poszedłem do sklepu z
    moim pismem w którym dokładnie opisałem na jaką ustawę( o szczególnych....
    ;) ) się powołuję czego żądam i opisałem co się stało, również zabrałem
    drugą kopię żeby mi potwierdzili odbiór jak chociażby w urzędzie jak się
    oddaje jakieś pismo w kancelarii. Ale Pani mi powiedziała, że ona musi swoje
    napisać no i też tak napisała, a moje pismo to może podłączyć i mi nie
    pokwituje odbioru no i co mam zrobić? Przecież kłócił się z nią nie będę bo
    ona i tak ma mnie w poważaniu. Tak samo jak i kierowniczka która była w
    sklepie za drugim razem. Zadzwoniłem do rzecznika powiedział, że mam napisać
    do siedziby firmy podłączyć do pisma dotychczasową korespondencje i czekać
    na odpowiedź, jakby w tym czasie naprawili radio to go nie odbierać bo
    przecież nie takie były moje żądania.

  • 6. Data: 2008-11-06 00:20:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.11.2008 Jacko <j...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > ;) ) się powołuję czego żądam i opisałem co się stało, również zabrałem

    Dobrze. Rób tak nadal :)

> [...]
    > pokwituje odbioru no i co mam zrobić? Przecież kłócił się z nią nie będę bo

    Są dwie możliwości: posłać wszystko pocztą (za PO) lub miec np. świadka.
    Nie jestem pewien, czy sprzedawca ma obowiązek potwierdzenia na kopii.
    Wydaje sie, że nie. A jeśli w ogóle odmawiałby przyjęcia reklamacji z tyt.
    niezgodności, to jest też trzecia opcja - powiadomić Inspekcję Handlową.
    Najlepiej juz ze sklepu. Bywa że czyni cuda.

    Zgadza się.

    --
    Marcin