  • 11. Data: 2005-02-22 12:00:57
    Temat: Re: CZY ROBIENIE ZDJĘC W SUPERMARKECIE JE ST ZABRONIONE?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Nawet jak wywieszą - to co z tego? Taki zapis nie ma mocy prawnej.

    A tego to juz nie wiem. z czego to wynika ze w slepie nie mozna zabronic
    fotografowania???

    "_")
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !

  • 12. Data: 2005-02-22 12:41:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nawet jak wywieszą - to co z tego? Taki zapis nie ma mocy prawnej.

    Dlaczego nie ma?
    W sumie regulamin dobra rzecz - "zakaz wprowadzania psow", "zakaz
    jedzenia lodow", "zakaz jazdy na wrotkach" itp... rownie dobrze moze byc
    i "zakaz fotografowania".

    Pomijajac zasadnosc zakazu fotografowania, to jezeli ktos ma sklep, to
    chyba wolno mu wprowadzac pewne nakazy i zakazy regulujace porzadek w
    obiekcie?

  • 13. Data: 2005-02-22 14:49:34
    Od: hummer <b...@h...net>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Pomijajac zasadnosc zakazu fotografowania, to jezeli ktos ma sklep, to
    > chyba wolno mu wprowadzac pewne nakazy i zakazy regulujace porzadek w

    "Teren prywatny! Murzynow, Zydow, Polakow i cyklistow nie obslugujemy!"

  • 14. Data: 2005-02-22 18:23:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    [przy okazji odpowiadam też Budzikowi]

    > Dlaczego nie ma?
    > W sumie regulamin dobra rzecz - "zakaz wprowadzania psow", "zakaz
    > jedzenia lodow", "zakaz jazdy na wrotkach" itp... rownie dobrze moze byc
    > i "zakaz fotografowania".

    Ano. Oraz "Murzynom wstęp wzbroniony" oraz "klienci muszą wchodzić w
    nakryciu głowy" (albo odwrotnie).

    > Pomijajac zasadnosc zakazu fotografowania, to jezeli ktos ma sklep, to

    O-toto! Zasadność! Zakaz fotografowania (zwłaszcza towarów) nie ma
    najmniejszegolegalnego uzasadnienia. Psy mogą zanieczyścić teren, lody
    mogą zanieczyścić towar, jazdą na wrotkach można spowodować wypadek.

    Zakaz fotografowania niczemu nie służy poza podbudowywaniem ego tych
    ciecio-ochroniarzy.

    > chyba wolno mu wprowadzac pewne nakazy i zakazy regulujace porzadek w
    > obiekcie?

    Uzasadnione - tak. Ten - nie.

    Dodatkowo zwróć uwagę na to, że Piotrek zdjęcia te robił, ponieważ nie
    mógł na miejscu podjąć decyzji i chciał potem się 'na spokojnie'
    zastanowić. A punktom handlowym nie wolno utrudniać klientom zapoznania
    się z ofertą oraz spokojnego podjęcia decyzji.

    Równie dobrze mogliby wstawić zakaz intensywnego/długiego przyglądania
    się towarom.

  • 15. Data: 2005-02-22 18:50:46
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Tue, 22 Feb 2005 19:23:34 +0100, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > się z ofertą oraz spokojnego podjęcia decyzji.
    >
    > Równie dobrze mogliby wstawić zakaz intensywnego/długiego przyglądania

    Eee, fotografowanie też jest uzasadnione. Co jak robi zdjęcia
    przeterminowanych produktów aby im narobić kłopotów? ;)

    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały

  • 16. Data: 2005-02-22 19:03:45
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    wiadomości news:cvftb3$kct$1@opal.futuro.pl...

    > Uzasadnione - tak. Ten - nie.

    Jak rozumiem moge ci nasrać na środku pokoju, pod warunkiem oczywiście, że
    uznam to za uzasadnione?

    vertret

  • 17. Data: 2005-02-22 19:27:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VERTRET wrote:

    > Jak rozumiem moge ci nasrać na środku pokoju, pod warunkiem oczywiście, że
    > uznam to za uzasadnione?

    'Rozumiesz'?

    Wiesz, jeśli wg. ciebie zrobienie zdjęcia towarów w publicznej placówce
    handlowej to to samo, co oddanie kału w cudzym, prywatnym pokoju, to
    może powinieneć się leczyć?

  • 18. Data: 2005-02-22 19:33:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > O-toto! Zasadność! Zakaz fotografowania (zwłaszcza towarów) nie ma
    > najmniejszegolegalnego uzasadnienia. Psy mogą zanieczyścić teren, lody
    > mogą zanieczyścić towar, jazdą na wrotkach można spowodować wypadek.

    Zasadnosc mozna znalesc taka, ze fotografowac mozna chociazby
    zabezpieczenia, tudzez robic rekonesans przed atakiem Al-Quaidy ;)

    Z niby tego powodu nie wolno robic zdjec w wielu muzeach, chociaz
    wiadomo ze praktycznie chodzi o to, ze sa do nabycia pocztowki za kupe
    kasy jak ktos chce miec pamiatke, a nie zeby sobie napstrykac ;)

    > Zakaz fotografowania niczemu nie służy poza podbudowywaniem ego tych
    > ciecio-ochroniarzy.

    No ok, ale to juz chyba interes wlasciciela sklepu, zeby nie wydawac
    bezsensownych zakazow. A jezeli nie dba o swoj interes, to juz jego sprawa.

    > Uzasadnione - tak. Ten - nie.

    Ale kto ma decydowac o uzasadnieniu i jakie sa kryteria zasadnosci?
    Bo to tez mozna dowolnie stopniowac.

    "Na pewno te zdjecia sluzyly do przygotowania kradziezy"
    "Te zdjecia moga sluzyc do przygotowania kradziezy"
    "Te zdjecia moglyby sluzyc do przygotowania kradziezy"
    "Istnieje taka mozliwosc, ze ktos mogl by robic zdjecia przygotowujac
    kradziez"
    itd...

    Gdzie wlasciciel sklepu ma swoja poprzeczke paranoii to juz chyba jego
    sprawa.

> [...]
    > zastanowić. A punktom handlowym nie wolno utrudniać klientom zapoznania
    > się z ofertą oraz spokojnego podjęcia decyzji.

    Rowniez w pewnych granicach :)
    Jezeli chcial bym wypozyczyc cos ze sklepu zeby przetestowac, to jednak
    do takiego zapoznania prawa nie mam.
    Chociaz sa rowniez takie sklepy gdzie sprzedawca zgodzi sie na cos takiego.

    > Równie dobrze mogliby wstawić zakaz intensywnego/długiego przyglądania
    > się towarom.

    Co do zakazu wnoszenia plecakow itp... Rowniez uwazam ze jest to ok.
    Oczywiscie nie w wydaniu, gdzie podchodzi klient do kasy, a tam ochrona
    przetrzepie mu plecak "bo taki regulamin", ale przy wejsciu powinien
    stac ochroniarz i zwracac uwage ze nie wolno wnosic plecakow.
    Jezeli nie chcesz sie rozstac z plecakiem idziesz do innego sklepu - a
    ten kto wydal debilny zakaz wlasnie stracil kase ktora bys wydal.

  • 19. Data: 2005-02-22 19:43:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Zasadnosc mozna znalesc taka, ze fotografowac mozna chociazby
    > zabezpieczenia, tudzez robic rekonesans przed atakiem Al-Quaidy ;)

    Weź się nie wygłupiaj - w ten sam sposób można 'uzasadnić' zakaz
    fotografowania wszystkiego.

    > Z niby tego powodu nie wolno robic zdjec w wielu muzeach, chociaz
    > wiadomo ze praktycznie chodzi o to, ze sa do nabycia pocztowki za kupe

    Flesza nie wolno używać, bo to teoretycznie może źle wpływać na eksponaty.

    > kasy jak ktos chce miec pamiatke, a nie zeby sobie napstrykac ;)

    Ano właśnie - sprzedający w ten sposób utrudnia dokonanie wyboru.

    > No ok, ale to juz chyba interes wlasciciela sklepu, zeby nie wydawac
    > bezsensownych zakazow. A jezeli nie dba o swoj interes, to juz jego sprawa.

    Nie tylko. Także sprawa konsumenta, federacji konsumentów, PIHu...

    > Ale kto ma decydowac o uzasadnieniu i jakie sa kryteria zasadnosci?
    > Bo to tez mozna dowolnie stopniowac.

    Stopniować? Albo coś uszkadza/zużywa towar (wypożyczanie), grozi
    wypadkiem (jazda na wrotkach, rozstawiane statywu) lub zanieczyszcza
    teren (pies), albo nie. Fotografowanie (przynajmniej bez flesza czy
    statywu) nikomu ani niczemunie zagraża.

    > "Na pewno te zdjecia sluzyly do przygotowania kradziezy"

    Fotografowanie towaru na półkach? To już bardziej 'uzasadniony' byłby
    zakaz _przyglądania_ się kamerom ochrony ;->

    > "Te zdjecia moga sluzyc do przygotowania kradziezy"
    > "Te zdjecia moglyby sluzyc do przygotowania kradziezy"
    > "Istnieje taka mozliwosc, ze ktos mogl by robic zdjecia przygotowujac
    > kradziez"

    "Masz przy sobie narzędzie gwałtu".

    > Gdzie wlasciciel sklepu ma swoja poprzeczke paranoii to juz chyba jego
    > sprawa.

    Nie tylko. Jak sobie będzie prowadził zamknięty klub - może sobie
    zażyczyć nawet określonego stroju. Ale sklep to _publiczna_ placówka
    handowa.

> [...]
    > do takiego zapoznania prawa nie mam.
    > Chociaz sa rowniez takie sklepy gdzie sprzedawca zgodzi sie na cos takiego.

    Powtarzam: fotografowane nie jest w stanie uszkodzić ani nawet
    minimalnie zużyć obiektu fotografowanego.

    Wypożyczanie - jak najbardziej.

    > Co do zakazu wnoszenia plecakow itp... Rowniez uwazam ze jest to ok.

    Dlaczego? A dlaczego nie zakaz wchodzenia z teczkami, dlaczego nie zakaz
    wchodzenia w płaszczu albo zakaz wchodzenia z okazałą damską torebką?

    Zwłaszcza, że do tych dwóch ostatnich łatwiej coś niepostrzeżenie schować.

    A plecak, jak sama nazwa wskazuje, nosi się na plecach. Spróbuj
    niepostrzeżenie i bez zdejmowania plecaka coś do niego włożyć...

> [...]
    > Jezeli nie chcesz sie rozstac z plecakiem idziesz do innego sklepu - a
    > ten kto wydal debilny zakaz wlasnie stracil kase ktora bys wydal.

    Ja mam inne podejście. No i ochroniarze się nauczyli i przestali mnie
    zaczepiać.

  • 20. Data: 2005-02-22 20:21:03
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    hummer <b...@h...net> wypocił(a):
    > "Teren prywatny! Murzynow, Zydow, Polakow i cyklistow nie obslugujemy!"

    to mi podpada pod dyskryminacje narodowsciową... no i oczywiscie jest
    karalne :)

    --
    pozdrawiam
    nome