  • 11. Data: 2008-01-25 14:58:06
    Temat: Re: CYFRA+ WYŁUDZA PIENIĄDZE!!!!!!!
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Seryozha <S...@o...onet.eu> napisal:
    > jeśli umowy klient nie rozwiąże przed końcem jej obowiązywania to będzie
    > ZMUSZONY korzystać z usług nią objętych jeszcze PRZEZ KWARTAŁ
    > i to po o 30% DROŻSZEJ cenie???

    Przypuszczam, ze watpie. Umowy nie czytalem, ale taka klauzula
    - o ile tam jest - od razu kwalifikuje sie do UOKiK.

    Moze byc natomiast zastrzezenie, ze umowa niewypowiedziana
    w okreslonym terminie przed koncem jej terminu przechodzi
    automatycznie na umowe na czas nieokreslony. Ale nawet wtedy
    moga cie co najwyzej zmuszac do jednego okresu rozliczeniowego,
    czyli jednego miesiaca.

    No wiec teraz:
    a) umowa przed oczy i czytamy *ze zrozumieniem*,
    b) jezeli jest tam taka klauzula, to kontakt z UOKiK
    i sprawdzanie, czy nie jest to w spisie klauzul niedozwolonych,
    c) jezeli nie jest, to znow kontakt z UOKiK i sugestia
    podjecia dzialan prawnych przez Urzad.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2008-01-25 15:14:36
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Pytam poważnie na niniejszej grupie prawniczej: czy w/g prawodawstwa
    > państwa
    > należącego do Unii Europejskiej jest LEAGALNA tak sformułowana umowa (o
    > rzecz drobną typu abonament za tv),
    > iż
    > jeśli umowy klient nie rozwiąże przed końcem jej obowiązywania to będzie
    > ZMUSZONY korzystać z usług nią objętych jeszcze PRZEZ KWARTAŁ
    > i to po o 30% DROŻSZEJ cenie???

    Powtórzę za innymi: Przeczytaj umowę. Ja w 2006 roku też podpisałem umowę
    terminową, wg której przez 12 miesięcy miałem HBO i C+ za pół ceny (czy
    jakoś tak, nieistotne). Ale umowa została podpisana na... 18 miesięcy :-).
    Oczywiście ja byłem tego świadom jakby co...
    poczytaj czy i w Twoim przypadku tak nie jest, bo coś mi mówi że jednak jest
    :-). Umowa na 18 m-cy, a rabat przez 12 m-cy. Piszesz że rok minął miesiąc
    temu, a oni mówią że zrezygnować możesz za 4 miesiące. Biorąc pod uwagę
    min.miesięczny okres wypowiedzenia daje to dokładnie 18 m-cy...
    A Ty nie znając nawet treści umowy, którą sam podpisałeś, wyzywasz kogoś od
    złodziei....

  • 13. Data: 2008-01-25 15:19:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Seryozha pisze:

> [...]
    > jeśli umowy klient nie rozwiąże przed końcem jej obowiązywania to będzie
    > ZMUSZONY korzystać z usług nią objętych jeszcze PRZEZ KWARTAŁ

    To może podaj to sformułowanie, wtedy będzie można ocenić.

    Być może to nie teraz jest o 30 % drożej, tylko wcześniej było o 30 %
    taniej ;)

    > (Ja wiem, że w tym drobnym druczku jest to inaczej sformułowane, CELOWO
    > ZAGMATWANE - ALE!! czy jeśli wynik tych żądań umowy jest NIELEGALNY to czy
    > to ważne w jakiej formie jest to zapisane?)

    Nic nie wiadomo o legalności, dopóki nie znamy warunków umowy.

    M.

  • 14. Data: 2008-01-25 15:34:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Seryozha pisze:

    > NIE!! NA PEWNO było na 12 miesięcy! NA PIERWSZEJ STRONIE UMOWY WYRAŹNIE W
    > RAMCE!!!
    >
    > Szwindel tutaj dotyczy tego, iż "trzeba" zrezygnować z umowy na miesiąc
    > przed końcem jej obowiązywania a jak nie to będzie AUTOMATYCZNIE WYDŁUŻONA
    > na conajmniej kwartał!

    Są umowy (np. w UPC), które przedłużają się na rok i też po wyższej
    stawce. Tak więc Twój przypadek jest z gatunku tych lżejszych. Na
    przyszłość polecam czytać umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-01-25 16:15:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Seryozha* napisał(a):

    > jeśli umowy klient nie rozwiąże przed końcem jej obowiązywania to będzie
    > ZMUSZONY korzystać z usług nią objętych jeszcze PRZEZ KWARTAŁ
    > i to po o 30% DROŻSZEJ cenie???

    Kiedy się o tym dowiedziałeś?

    --
    Big Jack
    //////

  • 16. Data: 2008-01-25 16:16:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Seryozha* napisał(a):

    > proszę o info jak to skutecznie załatwić

    Polecam wycieczkę do radcy prawnego i/lub adwokata

    --
    Big Jack
    //////

  • 17. Data: 2008-01-25 17:27:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Seryozha wrote:
    [...]
    > muszę przeczytać te 30 kartek drobnego druczku ale zgaduję, że nie było
    > tam napisane WPROST, że po skończeniu się umowy będę MUSIAŁ płacić jeszcze
    > minimum przez 3 miesiące i to WIĘCEJ!

    "
    <klimonda> słuchaj stary!! wydymałem tych w plusie na 1200zł!
    <mario> tzn?
    <klimonda> no wchodzę do salonu proszę katalog, a tam że nokia N91 po 200 zł
    <klimonda> kurcze idę do komisu a tam za 1800 więc biorę
    <mario> i gdzie tu zarobek?
    <klimonda> no biorę po promocyjnej cenie 200 zł odliczją mi jakiś abonament
    400zł i wychodzi że 1200 po sperzedaniu jestem do przodu
    <klimonda>w ogóle to zapraszam Cię do knajpy aby oblać sukces :)
    <mario> eee... abonament płacisz co miesiąc przez 2 lata
    <klimonda> pojebany jestes chyba, to promocja byla
    " (http://bash.org.pl/143857/)

    Tak mi się jakoś skojarzyło ;).

    p. m.

  • 18. Data: 2008-01-25 17:59:55
    Od: ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl>

    Seryozha wrote:

    > Pytam poważnie na niniejszej grupie prawniczej: czy w/g prawodawstwa
    > państwa należącego do Unii Europejskiej jest LEAGALNA tak sformułowana
    > umowa (o rzecz drobną typu abonament za tv),

    a co za roznica o co? Automatyczne przedluzenie umowy jest dosc czesto
    stosowana konstrukcja, dodatkowo dostales zmiane ceny z promocyjnj na
    standardowa (zgaduje). Najprawdopodobniej mozesz sobie bez problemu zmienic
    abonament na tanszy.

    Zaloze sie, ze gdybys musial co miesiac jezdzic i podpisywac nowa umowe z C+
    to dopiero bys narzekal... :)

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 19. Data: 2008-01-25 19:33:33
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Seryozha pisze:

    > Szwindel tutaj dotyczy tego, iż "trzeba" zrezygnować z umowy na miesiąc
    > przed końcem jej obowiązywania a jak nie to będzie AUTOMATYCZNIE WYDŁUŻONA
    > na conajmniej kwartał!

    To nie jest szwindel, tylko warunki umowy. Wiele firm tak robi. Jakbyś
    przeczytał wcześniej, to zrezygnowałbyś z kontynuacji o czasie. Wiele
    firm tak robi.

    U mnie przygoda z cyfrą skończyła się po niezapłaconych dwóch
    rachunkach. Przysłali mi pismo, że umowa została zerwana, ile mam
    zapłacić za te dwa rachunki i do kiedy mam oddać dekoder. W przypadku
    nie oddania dekodera w wyznaczonym terminie była jakaś kara, chyba 350 zł.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 20. Data: 2008-01-25 23:05:30
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > przed końcem jej obowiązywania a jak nie to będzie AUTOMATYCZNIE WYDŁUŻONA

    !!Jest na to prosty sposób!!
    Następnym razem kiedy będziesz podpisywał takie umowy okresowe (skoro takie
    są powszechne) - pamiętaj
    aby od razu przy podpisywaniu takiej umowy złożyć wypowiedzenie z terminem
    końca jej obowiązywania!!! Co
    z tego że jeszcze rok masz - wolno ci od razu to złożyć!! Dodatkowo
    operator sam cie poinformuję na koniec roku
    że kończy ci sie umowa i może skusi cię nowymi promocjami........

    zbyszek