  • 31. Data: 2008-01-26 20:56:59
    Temat: Re: [CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 26 Jan 2008 12:24:43 +0100, Seryozha napisał(a):

    > jaki tam drogi!! STARY DEKODER marki "Pioneer" na Allegro chodzi po
    > mniej niż te piep@#$#@$%#%ne >200 zł które CYFRA+ próbuje wyłudzić

    Już Ci powiedzieli, żebyś się uspokoił.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 32. Data: 2008-01-27 11:33:43
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Olgierd pisze:

    > Każda z umów gsm jest umową na czas nieokreślony, z zakazem wypowiedzenia
    > w okresie pierwszych 12 czy 24 miesięcy.

    Regulamin jednej z sieci GSM

    Par 14 - Czas trwania umowy
    1. Strony zawierają umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych na
    czas nieokreślony, począwszy od dnia jej podpisania przez strony.
    2. W szczególnych przypadkach umowa zostaje zawarta na czas określony.
    (np. promocje)
    3. Umowa zawarta na czas określony przekształca się, po upływie czasu na
    jaki została zawarta, w umowę na czas nieokreślony, chyba że Abonent
    złożył dyspozycję nieprzedłużania umowy ponad okres na jaki została zawarta.

    > Abonent może zwykle taką umowę
    > wypowiedzieć z zachowaniem 30-dniowego (lub miesięcznego?) okresu
    > wypowiedzenia przed upływem owego zastrzeżonego okresu.
    > Później zwykle są okresy wypowiedzenia 30-dniowe (lub miesięczne?),
    > jeszcze się nie spotkałem z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia w
    > przypadku umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (mówię o gsm, jak
    > to robi tepsa to nie wiem, bo telefonu z drutem w życiu nie miałem).

    Ale Cyfra tak to sobie wymyśliła i jeśli się podpisało iż "otrzymałem i
    znam treść regulaminu umowy o abonament..." to pozamiatane.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 33. Data: 2008-01-30 05:35:44
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Olgierd wrote:
    > Już Ci powiedzieli, żebyś się uspokoił.

    zupełnie jak UB/SB...

    proszę mówić na temat a nie o psychologii!

    bo jak o psychologii to ta umowa jest tak sformułowana, żeby z 90%
    prawdopodbieństwem (psychologicznym) klient się "dał złapać",
    żeby nie dał rady DOCZYTAĆ drobnym druczkiem na 30-stej stronie o
    niewygodnym dla niego "warunku" umowy (który mógłby sprawić, że 60% ludzi
    zrezygnowałoby),
    żeby PRZEGAPIŁ dzień w którym TYLKO wtedy może zrezygnować z umowy
    SKUTECZNIE,
    i wreszcie żeby na tych 90% Z-A-R-O-B-I-Ć !!!

    Problem tylko w tym, że w cywilizowanym kraju z takiego działania powinien
    ucierpieć wizerunek firmy co powinno się okazać dalece nieopłacalne

    gdyż jak wiadomo aby każda firma mogła funkcjonować to musi wydawać minimum
    40% na reklamę

    --
    Seryozha

  • 34. Data: 2008-01-30 05:46:40
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    kobietka wrote:
    > Ale Cyfra tak to sobie wymyśliła i jeśli się podpisało iż "otrzymałem i
    > znam treść regulaminu umowy o abonament..." to pozamiatane.

    w umowie nie może się znaleźć COKOLWIEK!

    musi się zgadzać z obowiązującym prawem!

    --
    Seryozha

  • 35. Data: 2008-01-30 18:33:06
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Seryozha <S...@o...onet.eu> napisal:
    > zupełnie jak UB/SB...

    Nie obrazaj Olgierda, bo dobrze ci radzi :)
    Zjedz troche czekoladki, magnezu tam pod dostatkiem i lepszy
    od naparu z melisy :D

    > proszę mówić na temat a nie o psychologii!

    To nie krzycz. Tu nie ma dealera Cyfry. Za chwile nikt
    cie nie bedzie sluchal. Przypomnij sobie, co ci napisalem
    o kolejnosci dzialan. Pierwszy punkt juz odfajkowales, czyli
    przeczytales ze zrozumieniem. Okazalo sie, ze w umowie jest
    rzeczony punkt o chamskim (i tu sie zgodze) naciaganiu klienta
    na dodatkowy kwartal placenia, ktory to punkt przeoczyles.
    Niestety, w swietle obecnych regulacji jest legalne. Spojrz n
    a sugerowany przeze mnie punkt nastepny, czyli kontakt z UOKiK.
    Tylko ich nie zakrzycz w pierwszym spotkaniu ;)

    > bo jak o psychologii to ta umowa jest tak sformułowana, żeby z 90%
    > prawdopodbieństwem (psychologicznym) klient się "dał złapać",

    Marketing jest jak wojna psychologiczna. Ty jestes zwierzyna.
    Czasem regulacje prawne ograniczaja dozwolone uzbrojenie
    i zabraniaja niektorych wnykow.

    > żeby nie dał rady DOCZYTAĆ drobnym druczkiem na 30-stej stronie o
    > niewygodnym dla niego "warunku" umowy

    A wydawaloby sie, ze po 18 latach cwiczenia praktycznego i dzikiego
    kapitalizmu ludzie juz nauczyli sie czytac ze *szczegolna* uwaga
    wlasnie te fragmenty pisane drobna czcionka.

    > (który mógłby sprawić, że 60% ludzi zrezygnowałoby),

    Nie zrezygnowaloby, tylko wstawiloby to kapownika lub na kalendarz
    mazakiem wpis, aby ruszyc cztery litery i wypowiedziec umowe.
    Pociesze cie: ja tez umoczylem sie w dodatkowe placenie TP-sie
    poltora miesiaca pelnej odplatnosci za neostrade. Tez mnie szlag
    trafial. I tez nic nie moglem zrobic.

    > żeby PRZEGAPIŁ dzień w którym TYLKO wtedy może zrezygnować z umowy
    > SKUTECZNIE, i wreszcie żeby na tych 90% Z-A-R-O-B-I-Ć !!!

    Marketing, marketing, marke...

    > Problem tylko w tym, że w cywilizowanym kraju z takiego działania powinien
    > ucierpieć wizerunek firmy co powinno się okazać dalece nieopłacalne

    Nikt ci nie broni go obsobaczac w dowolny legalny sposob, a w szczegolnosci
    poprzez opisywanie swojej sytuacji na newsach (co niniejszym czynisz),
    na roznych forach, wrzuceniu tematu gazetom itd.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2008-01-31 12:53:27
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Jacek_P wrote:
> [...]
    > szczegolnosci poprzez opisywanie swojej sytuacji na newsach (co niniejszym
    > czynisz), na roznych forach, wrzuceniu tematu gazetom itd.

    owszem, i narażam się na jeszcze bardziej chamskie (niż ta umowa) lżenie ze
    strony dziwnych ludzi
    co do których ciężko się jest oprzeć wrażeniu, iż mają coś wspólnego z
    CYFRĄ+ (w sensie motywacyjnym)

    tak czy inaczej - "gratuluję" tej firmie CHAMSTWA!

    --
    Seryozha

  • 37. Data: 2008-01-31 15:45:51
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    mvoicem wrote:
    > Co jest bezprawnego w tym że potwierdzasz znajomość regulaminu?

    chociażby już nadmierna komplikacja i zaciemnienie warunków umowy,
    absolutnie nie uzasadniona sprawą do której się odnosi,
    a raczej wskazująca na chęć narzucenia nieoczekującemu tego klientowi
    świadczenia usług i to po wyższej cenie niż obiecano -
    chęć skorzystania z NIEUWAGI klienta w celu uzyskania odeń opłat których
    on(a) się nie spodziewa

    w skrócie:
    STRATEGIA ZYSKU OPARTA NA EKSPLOATOWANIU CELOWO WYWOŁANEJ DEZORIENTACJI u
    klienta

    już parę podobnych problemów doczekało się uregulowania (nawet) przez
    polskie prawo - np. dawno już zdelegalizowano tzw. "system argentyński" w
    naszym kraju, parę lat temu stosowną ustawą zmuszono banki do PEŁNEJ I
    JASNEJ INFORMACJI o warunkach kredytu - "NIE-DROBNYM DRUCZKIEM" !!!

    tak więc jak widać nie wszystko da się zbyć prostackim: "a trzeba było
    czytać umowę"

    --
    Seryozha

  • 38. Data: 2008-01-31 16:08:45
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie. Po peiwrwsze w umowie jest zapis o jej automatycznym przedłużeniu.

    i on własnie jest w SPRZECZNOŚCI z zapisem PIERWOTNYM, że "umowa jest
    zawarta na 12 miesięcy"

    Powinno być w *pierwszwym* *zdaniu* napisane np. tak:

    "Umowa jest zawierana na czas nieokreślony jednak strony zgadzają się, że
    umowę można będzie rozwiązać nie wcześniej niż w 11 miesiącu jej trwania z
    1 miesięcznym okresem wypowiedzenia lub późneij lecz wówczas z
    3-miesięcznym okresem wypowiedzenia"

    I takie właśnie zdanie powinno się znaleźć na samym początku umowy,
    pogrubione i w ramce - wówczas firma Cyfra+ nie miała by wątpliwości czy
    klient był w pełni świadomy ISTOTNYCH warunków umowy w chwili jej
    podpisywania. ;P

    --
    Seryozha

  • 39. Data: 2008-01-31 16:15:59
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    kobietka wrote:

    > Po to żebyś po zakupie usługi i skorzystania z promocji (często to
    > droższy sprzęt po niskiej cenie, tańszy abonament, itp) nie rozwiązał
    > umowy już następnego dnia czy po miesiącu.

    ale ja nie pytam wcale o to po co jest zobowiązanie aby klient korzystał z
    usług przez minimum 12 miesięcy w zamian za sprzęt itp.

    LECZ - po co jest w umowie fraza "TERMIN obowiązywania umowy" skoro umowa
    niby NIE PRZESTAJE obowiązywać Z TYM TERMINEM ??????

    Jest to zwykłe KRĘTACTWO !!! FUJ !!!

    --
    Seryozha

  • 40. Data: 2008-01-31 16:21:52
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    > umowa została zawarta na DANY OKRES więc po co ją wypowiadać???
    >
    > ...i to jeszcze NA MIESIĄC PRZED OKRESEM OBOWIĄZYWANIA???

    to Cyfra+ powinna się POSTARAĆ aby klient zdecydował się podjąć decyzję o
    kontynuowaniu umowy, odpowiednio go/ją informując i zachęcając przed KOŃCEM
    OBOWIĄZYWANIA (tejże umowy) co do czego to powinna być to ŚWIĘTOŚĆ (ten
    koniec umowy)

    a w zamian mamy typowe dla bezprawia chamskie jakieś LICHWIARSTWO !!!

    --
    Seryozha