  • 11. Data: 2008-01-25 15:38:30
    Temat: Re: [CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zakładając, że jest faktycznie taki zapis, to jest to co najwyżej
    > niezręczność w użyciu słów. Umowa zawarta na czas określony przechodzi
    > na czas nieokreślony, a na miesiąc przed upływem okresu, na jaki została
    > zawarta, można ją wypowiedzieć. Tak należy to rozumieć i nie ma w tym
    > nic sprzecznego.

    Hmm... ale z drugiej strony zmieniaja sie warunki umowy.

    1) umowa na rok (czas okreslony) .... jednym z warunkow umowy jest
    mozliwosc wypowiedzenia umowy w terminie 1 miesiaca

    2) umowa na czas nieograniczony ..... zmienia sie warunek dot.
    wypowiedzenia umowy - z 1 na 3 miesiace.

    Pomijajac aspekty prawne, taka konstrukcja umowy to skurwysyństwo.

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 12. Data: 2008-01-25 15:41:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mr Internet pisze:

    > Hmm... ale z drugiej strony zmieniaja sie warunki umowy.
    >
    > 1) umowa na rok (czas okreslony) .... jednym z warunkow umowy jest
    > mozliwosc wypowiedzenia umowy w terminie 1 miesiaca

    Przypuszczam że takiej umowy nie można rozwiązać za wypowiedzeniem.
    Jedynie na minimum miesiąc przed upływem okresu można poinformować o
    braku chęci przedłużenia.

    > 2) umowa na czas nieograniczony ..... zmienia sie warunek dot.
    > wypowiedzenia umowy - z 1 na 3 miesiace.

    A po przedłużeniu na czas określony wprowadza się możliwość
    wypowiedzenia umowy z zachowaniem 3-miesięcznego terminu wypowiedzenia.

    > Pomijajac aspekty prawne, taka konstrukcja umowy to skurwysyństwo.

    A w czym tak bardzo gorszy jest 3-miesięczny termin wypowiedzenia od
    1-miesięcznego, aby nazywać go sk*****yństwem? Przypominam że są
    obowiązujące umowy przedłużające się z automatu na rok (UPC) i jeszcze
    nie słyszałem, aby jakiś urząd się tym zajął.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-01-25 15:51:04
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > A w czym tak bardzo gorszy jest 3-miesięczny termin wypowiedzenia od
    > 1-miesięcznego,

    2 miasiacami dodatkowego placenia ;)

  • 14. Data: 2008-01-25 16:04:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > 1-miesięcznego, aby nazywać go sk*****yństwem? Przypominam że są
    > obowiązujące umowy przedłużające się z automatu na rok (UPC) i jeszcze
    > nie słyszałem, aby jakiś urząd się tym zajął.

    Już nie ma - UOKiK zainterweniował

    M.

  • 15. Data: 2008-01-25 17:33:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości
    > Chodzi mi o "haczyk" w umowie na abonament Cyfry+
    > brzmi to tak:
    >
    > 1. Umowę można wypowiedzieć 30 dni przed jej końcem.
    > 2. Po okresie obowiązywania umowy umowa ulega przedłużeniu na czas
    > nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem.
    >
    > Logicznie jest to sprzeczność sama w sobie.

    Sprzeczność jest wynikiem tego, że zacytowałeś jedynie fragment tej umowy.
    Z tego co pamiętam umowa jest zawarta na czas określony, bodaj dwa lata. A
    zatem przez te dwa lata wypowiedzieć jej nie możesz. Możesz ją wypowiedzieć
    na 30 dni przed upływem terminu, albo umowa ulegnie przekształceniu w umowę
    na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Ja tu akurat
    żadnej sprzeczności dopatrzyć się nie potrafię.

  • 16. Data: 2008-01-25 19:43:38
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Sprzeczność jest wynikiem tego,

    że pieniacze zawsze wiedzą wszystko lepiej i są głusi nawet na to co sami
    podpisali. Jak widać nie każdy rozumie słowo pisane:-)

    K.

  • 17. Data: 2008-01-25 20:20:29
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Seryozha pisze:

    > dalej:
    >
    > " 2. Po okresie obowiązywania umowy umowa ulega przedłużeniu na czas
    > nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem."
    >
    > po okresie obowiązywania nie może już nic obowiązywać

    W telefonii komórkowej jest to samo. Trzeba odpowiednio wcześniej
    uprzedzić o chęci zakończenia umowy na czas określony. Jeśli się tego
    nie zrobi to przechodzi ona na czas nieokreślony z trzymiesięcznym
    okresem wypowiedzenia. Chyba że za namową operatora przedłużymy umowę na
    kolejny czas określony i skorzystamy z promocji.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 18. Data: 2008-01-25 20:24:59
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Seryozha pisze:

    > to po co jest w ogóle jakiś TERMIN "obowiązywania" umowy!!!?!?!?

    Po to żebyś po zakupie usługi i skorzystania z promocji (często to
    droższy sprzęt po niskiej cenie, tańszy abonament, itp) nie rozwiązał
    umowy już następnego dnia czy po miesiącu. To, że dostajesz coś w
    promocji musi się usługodawcy zwrócić w taki czy inny sposób.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 19. Data: 2008-01-25 22:07:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 17:04:53 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Już nie ma - UOKiK zainterweniował

    I to dość dawno temu. I nie raz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 20. Data: 2008-01-25 22:12:06
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Seryozha pisze:

    > właśnie! ustawą na OC!
    >
    > czy ta ustawa dotyczy też TELEWIZJI???

    Zajrzyj do umowy ze swoim operatorem gsm a zobaczysz ze sam cos takiegi
    podpisales. To normalna praktyka. Umowe zawiera sie na jakis okres czasu
    a gdy sie konczy, automatycznie sie przedluza (masz to wpisane w umowe)
    chyba ze na 30 dni wczesniej powiesz ze nie chcesz przedluzyc. Wtedy
    konczy sie po tym okresie czasu. Jesli te 30 dni wczesniej nie powiesz,
    to konczy sie po 3 miesiacach

    Ja tu bledu logicznego nie widze

    --
    body {