  • 31. Data: 2012-05-30 13:09:18
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy z tych szczegółów w tekscie wynika, że linia pojedyncza przerywana
    > nie wyznacza pasów ruchu na drodze podporzadkowanej?

    A czy pasy tych drog krzyzuja sie na skrzyzowaniu, czy tej
    podporzadkowanej koncza sie tuz przed (i np. leca dalej ZA skrzyzowaniem)?
    Rozwazmy rondo. Mozesz sobie jezdzic do usr. smierci w kolko i jestes na
    drodze z pierwszenstwem o ile jedziesz swoim pasem. A rondo, to
    skrzyzowanie, tyle, ze o ruchu okreznym.
    Sa tez ronda "turbinowe" (IMHO wszystkie wieksze takie powinny byc),
    gdzie pasy wyznaczaja inna organizacje ruchu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2012-05-30 13:32:45
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-05-2012 o 01:27:21 Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> napisał(a):

    > jesli linia wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione

    Ale przecież ta linia się kończy przed przecięciem się pasów.

    --
    SW3
    ----

  • 33. Data: 2012-05-30 13:37:31
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-05-2012 o 12:42:38 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > A zabrudzony? Nie widziałem jeszcze tak
    > zabrudzonego znaku, żeby nie szło odczytać.

    Z jakiegoś powodu ustąp pierwszeństwa i STOP mają jednak niepowtarzalne
    kształty.

    --
    SW3
    ----

  • 34. Data: 2012-05-30 16:22:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.05.2012 13:37, SW3 pisze:

    > Z jakiegoś powodu ustąp pierwszeństwa i STOP mają jednak niepowtarzalne
    > kształty.

    Bo są to dwa bardzo krytyczne znaki i w ten sposób mają dodatkowo
    podkreślić swoją wyjątkowość. Kiedyś STOP był okrągły, jak inne zakazy,
    ale potem (za sprawą USA?) stał się wielokątem.

    Ale to są znaki specjalne, znaki mające najważniejsze dla bezpieczeństwa
    znaczenie. A Koniec Drogi Z Pierwszeństwem, to zwykły prosty znak
    informacyjny, którego mózg może w zasadzie nawet nie zauważać, bo to
    kosmetyka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2012-05-30 16:35:44
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > znaczenie. A Koniec Drogi Z Pierwszeństwem, to zwykły prosty znak
    > informacyjny, którego mózg może w zasadzie nawet nie zauważać, bo to

    Nie zgodzę się z Tobą co do kosmetyki.

    Kosmetyką jest "droga z pierwszeństwiem" lub tabliczka "nie dotyczy
    niedziel" pod znakiem zakazu zatrzymywania się. Bo jak nie zauważysz, to
    nic się wielkiego nie stanie.

    Zaś jeżeli nie zauważysz znaku "koniec drogi z pierwszeństwem",
    wjedziesz na skrzyżowanie równorzędne tak jakbyś miał pierwszeństwo,
    potencjalnie powodując zagrożenie.

    p. m.

  • 36. Data: 2012-05-30 19:04:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-30 13:32, SW3 pisze:

    > Ale przecież ta linia się kończy przed przecięciem się pasów.

    ...lewoskręty
    :@

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 37. Data: 2012-05-30 22:59:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawel O'Pajak wrote:
    > Rozwazmy rondo. Mozesz sobie jezdzic do usr. smierci w kolko i jestes na
    > drodze z pierwszenstwem o ile jedziesz swoim pasem

    jak bym sie mocno przyczepil, bo jest dokladnie odwrotnie.
    Mozesz jezdzic do usranej smierci i bedziesz zawsze na podporzadkowanej.

    a ze w polsce z automatu stawiaja znak ustap przed wjazdem na rondo do
    inna sprawa, ale takie uproszczenie jak twoje konczy sie zwykle niezla
    stluczka.