  • 11. Data: 2012-05-29 09:53:46
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Przemysław,

    Tuesday, May 29, 2012, 7:54:32 AM, you wrote:

    > Który w praktyce mało kiedy występuje i tenże koniec zazwyczaj oznacza
    > się znakiem USTĄP.

    Nie - zazwyczaj są dwa znaki - koniec drogi z pierwszeństwem i ustąp
    pierwszeństwa na jednym słupku lub dwa znaki pod rząd.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-05-29 11:20:20
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-29 09:15, T. pisze:

    > Rozumiem, że chodzi Ci o to, że skręciłeś na drogę z pierwszeństwem i
    > oczekujesz stosownego znaku? Przy wjeździe (przed skrętem) masz trójkąt
    > mówiący o wjeździe na drogę z pierwszeństwem. :-)
    > T.
    Chodzi mi o to że jest gorąco, roznegliżowane panny chodzą po chodnikach
    i czasami jak się człowiek zapatrzy na ich wdzięki to ciężko się myśli o
    przepisach ruchu drogowego :P

    Tak naprawdę to moja trasa po tym osiedlu przypomina zygzak i nie
    pamiętam aby przy wjeździe na nią był znak droga z pierwszeństwem. Stąd
    się zastanawiam czy nie ma obowiązku oznaczania skrzyżowania przed
    skrzyżowaniem. Niestety dla drogi z pierwszeństwem nie ma obowiązku
    powtarzania znaku droga z pierwszeństwem.

    Znalazłem też informację, że przejechanie skrzyżowania nie odwołuje
    pierwszeństwa, a jedyny znak który może go odwołać to koniec drogi z
    pierwszeństwem. Z tego wychodzi że znak ustąp pierwszeństwa nie odwołuje
    znaku droga z pierwszeństwem. jakby dalej rozważac znaczenie znaków na +
    i - to wychodzi że po znaku droga z pierwszeństwem zyskujemy priorytet
    +1 po minięciu znaku ustąp pierwszeństwa (priorytet -1) mamy wypadkowy
    priorytet 0, a więc skrzyżowanie równorzędne.

    Jeżdżę już 14 lat, prawko zdałem za pierwszym razem, nigdy nie miałem
    zdarzenia drogowego z mojej winy, nigdy też nie zostałem ukarany za
    łamanie przepisów, a tu teraz jak próbuję znaleźć jakąś logikę to
    wychodzi, że nie znam przepisów :P
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 13. Data: 2012-05-29 11:39:22
    Temat: Re: Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Od czasu do czasu odwiedzam pewne osiedle w moim mieście, na którym
    oznakowanie skrzyżowań troszkę mnie irytuje. Otóż, na tym osiedlu
    przyjęto taki zwyczaj, że na drogach z pierwszeństwem nie ma żadnych
    znaków oznaczających to, że jest się na drodze z pierwszeństwem.
    Natomiast na drogach podporządkowanych są znaki ustąp pierwszeństwa.
    Niestety z reguły widoczność na skrzyżowaniach jest mocno ograniczona,
    do kilku metrów, przez płoty i roślinność znajdującą się na prywatnych
    posesjach, dlatego dojeżdżając do takiego skrzyżowania właściwie się
    zatrzymuję przed nim, co mnie troszkę irytuje.

    to jest niemiecka klasyka, stosowana bardzo czesto w niskiej zabudowie
    czy strefie 30 km/h, wymusza myslenie na kazdym skrzyzowaniu a nie
    zap**** na oslep

    //W związku z powyższym mam pytanie, jak powinno się traktować
    skrzyżowanie jeśli przy drodze, po której się jedzie, nie ma żadnych
    znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    jako równorzędne, ale może popełniam błąd?

    zachowanie jak najbardziej prawidlowe

    //Może powinienem taką drogę traktować jako drogę z pierwszeństwem?

    a na jakiej podstawie ?

    P.

  • 14. Data: 2012-05-29 12:44:10
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 16:24, Czeslawek pisze:

> [...]
    > znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    > jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę

    A ty prawo jazdy w ogóle posiadasz? Własne? Legalne? Bo jeśli tak, to
    odpowiedzi na te pytania powinieneś znać.

  • 15. Data: 2012-05-29 14:06:14
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    wiadomości news:4fc4a877@news.home.net.pl...

    > A ty prawo jazdy w ogóle posiadasz? Własne? Legalne? Bo jeśli tak, to
    > odpowiedzi na te pytania powinieneś znać.
    No wiesz- na terenie mojego osiedla były skrzyżowania, które powinny być
    równorzędne, ale...okazało się, że jedna z dróg jest drogą osiedlową
    (normalna ulica- trzeba było wiedzieć, że jest osiedlowa). No i jak ktoś
    miał wypadek- bo nadjeżdżał z lewej, ale z drogi publicznej, to policja mu
    proponowała mandat. Jak nie przyjął i poszło do sądu- to wygrywał. Po latach
    pisania do "wszystkich nieświętych" postawili w końcu znaki "skrzyżowanie
    równorzędne". Tyle, że trwało to latami.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 16. Data: 2012-05-29 15:20:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Który w praktyce mało kiedy występuje i tenże koniec zazwyczaj oznacza
    > się znakiem USTĄP.

    Rzadko występuje D-1 i dlatego rzadko występuje odwołanie.
    Ale jak już jest, to i odwołanie jest.
    Wskażesz przykład gdzie jest inaczej? (jest "pierwszestwo", ale
    nie ma "koniec pierwszeństwa" a jest "ustap"?)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-05-29 15:38:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, Czeslawek wrote:

    > Znalazłem też informację, że przejechanie skrzyżowania nie odwołuje
    > pierwszeństwa, a jedyny znak który może go odwołać to koniec drogi
    > z pierwszeństwem.

    I słusznie.

    > Z tego wychodzi że znak ustąp pierwszeństwa nie odwołuje
    > znaku droga z pierwszeństwem.

    Tak wychodzi.

    > jakby dalej rozważac znaczenie znaków na + i - to wychodzi że po znaku droga
    > z pierwszeństwem zyskujemy priorytet +1

    No... dotad dobrze, choc chyba ustawodawca nie przewidział, że po
    dwu D-1 mamy +2 ;), ale skoro nie okreslił "wag", to wychodzi że
    D-1 + D-1 -> D-1 (jedno pierwszeństwo, nie podwójne).

    > po minięciu znaku ustąp pierwszeństwa (priorytet -1)

    Nie.
    Nie widać podstaw dla takiego założenia.
    A-7 nakazuje bezwzględnie ustapic pierwszenstwa, i może mieć jak
    najbardziej "chwilowy" priorytet.
    "Możesz mieć pierwszeństwo, ale TU musisz ustapić".
    Zauważ, że A-7 wcale nie musi dotyczyć dróg (może dotyczyc
    pojedynczych jezdni).

    Inna sprawa, że *chyba* oznakowanie wykorzystujace taka konstrukcję
    nie jest dopuszczone, bo kierowcy na 100% by się pogubili.
    Litery prawa to nie zmienia: A-7 oznacza co oznacza, i "nielegalna"
    konstrukcja w postaci D-1 + A-7 oznacza "ustap pierwszeństwa i pozostań
    na drodze z pierwszeństwem" (tj że *dalej*, za skrzyżowaniem, bedzie
    *domyslne* pierwszeństwo) a nie "równorzędnosc na najbliższym
    skrzyżowaniu".

    > a tu teraz jak próbuję znaleźć jakąś logikę to wychodzi, że nie
    > znam przepisów :P

    Znasz, tylko po zastosowaniu logiki chciałes zastosowac dodatkowo
    "chłopska logikę", a to już nie działa ;)
    (nie ma przepisu, że A-7 "obniża" pierwszeństwo, A-7 je bezwzględnie
    odbiera, do poziomu kardynalnosci zero :P, więc z kolei wolno
    uznać ze "dwa A-7 w poprzek daja równorzędnosc").

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-05-29 16:13:27
    Od: m <m...@g...com>

    > Rzadko występuje D-1 i dlatego rzadko występuje odwołanie.

    Rzadko występuje? Dzisiaj widziałem co najmniej kilkanaście takich
    znaków (Poznań i okolice).

    p. m.

  • 19. Data: 2012-05-29 16:30:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Rzadko występuje? Dzisiaj widziałem co najmniej kilkanaście takich znaków
    > (Poznań i okolice).

    A bo oni piszą o jakiejś Polsce B zapewne.....

  • 20. Data: 2012-05-29 17:37:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A podasz jakiś przepis z którego wynika tak śmiały wniosek?

    Dz.U.2002.170.1393 ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW
    WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    § 86. 1.Znak P-1 "linia pojedyncza przerywana", w którym kreski są
    krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
    I dalsze szczegoly w tekscie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa