  • 81. Data: 2012-05-19 09:38:17
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    > Pewnie, zasuwaliby lasem.....

    Oczywiscie.
    W wielu miejscach tak zasuwaja, nic trudnego :|

    > W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie

    Jak nie ma drogi, to pójdzie.
    Może "przez pole" z tolerancja na to, że przy polach
    sa miedze i łażenie "przez pole" jest zabronione jako
    generowanie szkód majatkowych a zakaz wspierany widłami
    własciciela, ale po miedzach i innych "paskach polnych"
    jak najbardziej.
    Drogi zas ida po miedzach ;)
    Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz
    wydeptanych scieżek.

    > A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej.

    Można tak to okreslic, w zamian utrudnienia w przechodzeniu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2012-05-19 09:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, spp wrote:

    > Są szczęśliwcy którym się udało... ;)
    >
    > http://www.taxcare.pl/news/dojazd_do_pracy_samochode
    m_sluzbowym_bez_podatku.html

    Co prawda to prawda.
    Ale ostatnie zdanie najlepiej podsumowuje "pewnosc interpretacyjna"
    tej wersji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2012-05-19 10:08:55
    Od: spp <s...@g...pl>

    m_sluzbowym_bez_podatku.html

    > Ale ostatnie zdanie najlepiej podsumowuje "pewnosc interpretacyjna"
    > tej wersji :)

    Otóż to. :(

    --
    spp

  • 84. Data: 2012-05-19 10:16:18
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze:
> [...]
    > faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.
    >
    > Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
    > kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
    > wybudowanie i eksploatację buspasów?
    >
    > Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część
    > nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych kierowców?
    >
    > Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów
    > do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?
    >
    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Ale na takiej samej zasadzie można wnosić o zlikwidowanie miejsc
    parkingowych w centrum, bo po co one kierowcą autobusów. Nie kierowcy
    tych pojazdów, a pasażerowie są faworyzowani. Kup sobie pojazd
    zarejestrowany na więcej niż 9 osób a będziesz też uprzywilejowany.
    Tylko gdzie go będziesz parkował.

    Jestem za tworzeniem nie tyle bus pasów co pasów 3+ pas dostępny dla
    wszystkich gdzie jest 3 lub więcej pasażerów .

  • 85. Data: 2012-05-19 11:48:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190916130.2656@quad..
    .

> [...]
    > jak dojazd na wczasy.
    >
    > Nie ma przeszkód żeby zakład fundował, ale zgodnie z przepisami jest
    > to po prostu częsc wynagrodzenia.
    > Jeszcze dla porzadku - jesli zostanie prawidłowo opapierkowana (jako
    > opodatkowane wynagrodzenie własnie), to oczywiscie wtedy zakład
    > może wydatki na samochód zaliczyć w koszty, tak jak każdy inny
    > składnik pensji (np. premię), w poprzednim poscie się nieco zapędziłem :)

    > Dojazd do pracy, w mysl aktualnych (i obowiazujacych od dawna)
    > przepisów to *nie jest* jazda służbowa, rozumiana jako cos

    Zależy od rodzaju roboty.
    Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika,
    względnie klientów.

    >bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia
    > pracy.

    Tyle że nie wszyscy pracują 8 h przy biurku.

    > Sensownosc sprowadza się do pozwolenia na użytkowanie w celach
    > osobistych,

    Nie o to chodziło, raczej o sensowne skonstruowanie umowy o pracę.
    Np. PH który na codzień jeździ po klientach, a nie siedzi przy biurku w
    zakładzie, spokojnie może traktować dojazd do siedziby firmy jako jeszcze
    jeden wyjazd służbowy.

  • 86. Data: 2012-05-19 11:50:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190932510.2656@quad..
    .

    > Oczywiscie.
    > W wielu miejscach tak zasuwaja, nic trudnego :|

    > Jak nie ma drogi,

    Jak nie ma drogi to nie ma tematu.
    Ale jak drogę dla samochodów się wybuduje, to jednak się do niej przylepi,
    prawda?

    >to pójdzie.

    No to nie idzie, po co akurat lezie tam gdzie drogę wybudowano?

    > Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz
    > wydeptanych scieżek.

    Widuję, również takie zarastające, gdy tylko wybuduje się obok drogę, z
    założenia dla samochodów.

    > Można tak to okreslic, w zamian utrudnienia w przechodzeniu ;)

    Powiedzmy że droga z chodnikiem to utrudnienie w przemieszczaniu wobec lasu
    czy pola....

  • 87. Data: 2012-05-19 16:21:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote:

    > Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika,
    > względnie klientów.

    Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu
    orzeczenia o tym, że kierowcom nie przysługuje delegacja, bo to
    ich miejsce pracy).
    Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych
    miejscach.

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2012-05-19 16:46:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, May 19, 2012, 4:21:52 PM, you wrote:

> [...]
    > ich miejsce pracy).
    > Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych

    Ja nie wiem, czy cos się zmieniło, ale kiedyś podawało się miejsce
    garażowania samochodu - adres pracownika. I z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2012-05-19 16:48:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205191620090.3600@quad..
    .

    > Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu
    > orzeczenia o tym, że kierowcom nie przysługuje delegacja, bo to
    > ich miejsce pracy).

    Oczywiście.

    > Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych
    > miejscach.

    Są bezpieczniejsze (dla pracodawcy) niż wpisywanie adresu do umowy o pracę.
    Już widziałem ucieczki pracowników z cyrografem po zmianie siedziby firmy na
    inną dzielnicę tego samego miasta.

  • 90. Data: 2012-05-19 16:48:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2168685656$2...@s...com.
    ..

    > Ja nie wiem, czy cos się zmieniło, ale kiedyś podawało się miejsce
    > garażowania samochodu - adres pracownika. I z głowy.

    Dokładnie o to mi chodziło.