-
21. Data: 2012-05-18 00:17:44
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Skoro nie jezdzisz dla przyjemnosci, to pewnie bez problemu zaplacisz 10zl
> za wjazd do centrum.
Wybacz, ale zupelnie nie rozumiem Twoich wnioskow ani Twojego toku
rozumowania. Ludzie jezdzacy autobusem jezdza dla przyjemnosci?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
-
22. Data: 2012-05-18 06:23:45
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-05-17 21:05, 'Tom N' wrote:
> Shrek w<news:jp3hus$5oa$1@inews.gazeta.pl>:
>> On 2012-05-17 20:10, Pawel "O'Pajak" wrote:
>>>> Wiec dodatkowo autobus ma tą zaletę, że nie
>>>> trzeba go na osiem godzin parkować przed pracą.
>>> Do tego jest drozszy
>>> niz przejazd samochodem,
>
>> Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)
>
> Rozwiń proszę temat przestępstwa.
Użytek prywatny liczy się jako dochod i powinien być od niego
odprowadzony podatek.
Shrek.
-
23. Data: 2012-05-18 06:25:56
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-05-17 22:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
>> Bez przesady. Pod drzwi nie, ale w DC jednak daje radę.
>
> Jak mieszkalem na Ursynowie, to 1 raz probowalem dojechac do roboty
> autobusem. Ghandi->Wlodarzewska, dojechalem... duzo starszy;-)
No ale jeżdzą;)
> Czy kierowcy
> samochodow to jakas nizsza rasa ludzka?
A niby czemu tak twierdzisz?
Shrek.
-
24. Data: 2012-05-18 07:48:11
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość
>> danego skrzyżowania, ale za chińskiego boga nie jest to rozwiązanie
>> lepsze od zwykłej zielonej fali.
>> Wręcz przeciwnie - to jest rozwiązanie najgorsze z możliwych, skutkujące
>> czerwoną falą gdzie tylko się da.
>
> Jak sobie liczysz jedno skrzyżowanie to niewykluczone i prawdopodobne.
Właśnie liczę wiele skrzyżowań.
Wolę postać nawet 3 minuty na jednym skrzyżowaniu, jeśli potem dam radę
przejechać przez 10 skrzyżowań bez zatrzymania, niż stać po 30 sekund na
każdym, a tak działa kretyńska sygnalizacja nastawiona wyłącznie na
przepustowość.
Najlepiej w Poznaniu jedzie się tam, gdzie światła pamiętają późny PRL i
nikt nie zdążył ich poprzestawiać w tryb inteligentny.
I dokładnie tak samo działa to w Berlinie - ruszając z centrum miasta,
dojeżdżasz z zieloną falą na jego rogatki.
-
25. Data: 2012-05-18 07:48:27
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 17.05.2012 18:38, maruda pisze:
> A nie prościej zlikwidować buspasy, ograniczenia prędkości, viatole,
> koguty i BOR?
> A jaka oszczędność!
Będę radykalny: zlikwidować drogi!
Przecież wiadomo, że wypadki drogowe są na drogach... Zaraz będzie
bezpieczniej!
-
26. Data: 2012-05-18 07:49:06
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jp38bb$de1$...@s...cyf-kr.edu.pl...
>> Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
>> drogowego idą na budowę i eksploatację dróg.
>
> Pieniądze z podatku drogowego nie idą na inwestycje w drogi w miastach.
Na niektóre idą, a akurat w Warszawie, gdzie nie ma obwodnic, wiele ulic to
zapewne przebiegi dróg wojewódzkich i krajowych.
-
27. Data: 2012-05-18 07:50:01
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 17.05.2012 17:11, Czeslawek pisze:
> Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów
> do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?
>
> Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??
Albo trollujesz, albo jesteś kompletnym idiotą.
Twoja wypowiedź w kwestii prędkości ciężarówek pogłębia to odczucie.
-
28. Data: 2012-05-18 07:50:33
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Do tego jest drozszy
>> niz przejazd samochodem,
>
> Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)
Dojazd służbowym samochodem do pracy to przestępstwo skarbowe?
-
29. Data: 2012-05-18 07:56:34
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: spp <s...@g...pl>
W dniu 2012-05-18 07:50, Cavallino pisze:
\
>>> Do tego jest drozszy
>>> niz przejazd samochodem,
>>
>> Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)
>
> Dojazd służbowym samochodem do pracy to przestępstwo skarbowe?
Dzisiejsza interpretacja przepisów nie jest już tak jednoznaczna jak
kiedyś. Ciekawe kiedy się zmieni... :(
Tak, kiedyś należało równowartość dojazdów doliczyć do podstawy
opodatkowania pracownika w przeciwnym razie było niezgodne z przepisami
(wg ówczesnych interpretacji).
--
spp
-
30. Data: 2012-05-18 08:26:23
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze:
> Witam,
>
> Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
> traktowania obywateli.
> Od jakiegoś czasu modne stało się tworzenie buspasów. Ostatnia taka
> akcja szykuje się w Wawa http://tnij.org/qp16
> Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
> drogowego idą na budowę i eksploatację dróg. Więc jak łatwo się domyśleć
> drogi powstały z pieniędzy kierowców, wcześniej posiadających pojazdy, a
> dziś jeżdżących pojazdami.
Drogi gminne, miejskie itp powstały z podatków mieszkańców...
> Dlatego mnie zastanawia sprawiedliwość rozwiązania polegającego na
> wyznaczania buspasów. W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na
> wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest
> faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.
Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać
się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w
centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do
korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując ją.
> Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
> kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
> wybudowanie i eksploatację buspasów?
Wiesz - ponieważ to nie są autostrady i w niewielkim stopniu drogi
krajowe, to wręcz te drogi są budowane z podatków pasażerów tych
uprzywilejowanych środków transportu.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
http://kaczus.cba.pl