eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 111

  • 21. Data: 2012-05-18 00:17:44
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>


    Powitanko,

    > Skoro nie jezdzisz dla przyjemnosci, to pewnie bez problemu zaplacisz 10zl
    > za wjazd do centrum.

    Wybacz, ale zupelnie nie rozumiem Twoich wnioskow ani Twojego toku
    rozumowania. Ludzie jezdzacy autobusem jezdza dla przyjemnosci?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com


  • 22. Data: 2012-05-18 06:23:45
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-17 21:05, 'Tom N' wrote:
    > Shrek w<news:jp3hus$5oa$1@inews.gazeta.pl>:
    >> On 2012-05-17 20:10, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >>>> Wiec dodatkowo autobus ma tą zaletę, że nie
    >>>> trzeba go na osiem godzin parkować przed pracą.
    >>> Do tego jest drozszy
    >>> niz przejazd samochodem,
    >
    >> Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)
    >
    > Rozwiń proszę temat przestępstwa.

    Użytek prywatny liczy się jako dochod i powinien być od niego
    odprowadzony podatek.

    Shrek.


  • 23. Data: 2012-05-18 06:25:56
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-17 22:08, Pawel "O'Pajak" wrote:

    >> Bez przesady. Pod drzwi nie, ale w DC jednak daje radę.
    >
    > Jak mieszkalem na Ursynowie, to 1 raz probowalem dojechac do roboty
    > autobusem. Ghandi->Wlodarzewska, dojechalem... duzo starszy;-)

    No ale jeżdzą;)

    > Czy kierowcy
    > samochodow to jakas nizsza rasa ludzka?

    A niby czemu tak twierdzisz?
    Shrek.


  • 24. Data: 2012-05-18 07:48:11
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >> Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość
    >> danego skrzyżowania, ale za chińskiego boga nie jest to rozwiązanie
    >> lepsze od zwykłej zielonej fali.
    >> Wręcz przeciwnie - to jest rozwiązanie najgorsze z możliwych, skutkujące
    >> czerwoną falą gdzie tylko się da.
    >
    > Jak sobie liczysz jedno skrzyżowanie to niewykluczone i prawdopodobne.

    Właśnie liczę wiele skrzyżowań.
    Wolę postać nawet 3 minuty na jednym skrzyżowaniu, jeśli potem dam radę
    przejechać przez 10 skrzyżowań bez zatrzymania, niż stać po 30 sekund na
    każdym, a tak działa kretyńska sygnalizacja nastawiona wyłącznie na
    przepustowość.
    Najlepiej w Poznaniu jedzie się tam, gdzie światła pamiętają późny PRL i
    nikt nie zdążył ich poprzestawiać w tryb inteligentny.
    I dokładnie tak samo działa to w Berlinie - ruszając z centrum miasta,
    dojeżdżasz z zieloną falą na jego rogatki.


  • 25. Data: 2012-05-18 07:48:27
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 18:38, maruda pisze:

    > A nie prościej zlikwidować buspasy, ograniczenia prędkości, viatole,
    > koguty i BOR?
    > A jaka oszczędność!

    Będę radykalny: zlikwidować drogi!

    Przecież wiadomo, że wypadki drogowe są na drogach... Zaraz będzie
    bezpieczniej!


  • 26. Data: 2012-05-18 07:49:06
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jp38bb$de1$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    >> Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
    >> drogowego idą na budowę i eksploatację dróg.
    >
    > Pieniądze z podatku drogowego nie idą na inwestycje w drogi w miastach.

    Na niektóre idą, a akurat w Warszawie, gdzie nie ma obwodnic, wiele ulic to
    zapewne przebiegi dróg wojewódzkich i krajowych.



  • 27. Data: 2012-05-18 07:50:01
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 17:11, Czeslawek pisze:

    > Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów
    > do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?
    >
    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Albo trollujesz, albo jesteś kompletnym idiotą.

    Twoja wypowiedź w kwestii prędkości ciężarówek pogłębia to odczucie.


  • 28. Data: 2012-05-18 07:50:33
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >> Do tego jest drozszy
    >> niz przejazd samochodem,
    >
    > Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)

    Dojazd służbowym samochodem do pracy to przestępstwo skarbowe?




  • 29. Data: 2012-05-18 07:56:34
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-18 07:50, Cavallino pisze:
    \
    >>> Do tego jest drozszy
    >>> niz przejazd samochodem,
    >>
    >> Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;)
    >
    > Dojazd służbowym samochodem do pracy to przestępstwo skarbowe?

    Dzisiejsza interpretacja przepisów nie jest już tak jednoznaczna jak
    kiedyś. Ciekawe kiedy się zmieni... :(

    Tak, kiedyś należało równowartość dojazdów doliczyć do podstawy
    opodatkowania pracownika w przeciwnym razie było niezgodne z przepisami
    (wg ówczesnych interpretacji).

    --
    spp


  • 30. Data: 2012-05-18 08:26:23
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze:
    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
    > traktowania obywateli.
    > Od jakiegoś czasu modne stało się tworzenie buspasów. Ostatnia taka
    > akcja szykuje się w Wawa http://tnij.org/qp16
    > Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
    > drogowego idą na budowę i eksploatację dróg. Więc jak łatwo się domyśleć
    > drogi powstały z pieniędzy kierowców, wcześniej posiadających pojazdy, a
    > dziś jeżdżących pojazdami.

    Drogi gminne, miejskie itp powstały z podatków mieszkańców...


    > Dlatego mnie zastanawia sprawiedliwość rozwiązania polegającego na
    > wyznaczania buspasów. W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na
    > wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest
    > faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.

    Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać
    się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w
    centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
    parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do
    korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując ją.


    > Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
    > kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
    > wybudowanie i eksploatację buspasów?

    Wiesz - ponieważ to nie są autostrady i w niewielkim stopniu drogi
    krajowe, to wręcz te drogi są budowane z podatków pasażerów tych
    uprzywilejowanych środków transportu.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl
    http://kaczus.cba.pl

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1