  • 171. Data: 2011-03-24 15:12:02
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-03-18 17:17, Skrypëk pisze:

    > To sprostuj. Na co czekasz? Na oklaski czy na wynagrodzenie?

    kyrfa z bózdógónem piszesz łocipiołeś?

  • 172. Data: 2011-03-24 15:25:46
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Diabełson wrote:

    > kyrfa z bózdógónem piszesz łocipiołeś?

    Przepraszam, przeoczyłem jego podpis, myślałem że to jakiś normalny człowiek
    :(

  • 173. Data: 2011-03-24 16:52:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-22 09:02, Andrzej Ława pisze:

    > Nieprawda. Zapisy niezgodne z prawem są od początku nieważne.
    >
    > Sąd angażuje się w sprawę dopiero, jak obie strony się "aktywnie" nie
    > zgadzają, co jest niezgodne z prawem.

    Jeśli strony zwierają umowę to raczej zakładają, że jest ona ważna i się
    z niej wywiązują. Wróć do postu Message-ID:
    <ilvhd5$3md$2@speranza.aioe.org> w którym m4rkiz stwierdził, że sąd nie
    uznał legalności zapisu. Co to za argument? Że klient nie musie się
    stosować do umowy bo jak na razie sąd nie orzekł, że jest zgodna z
    prawem? W takim razie prawie nigdy nie trzeba się stosować do wszelkich
    zapisów w umowach poza tymi które były rozstrzygnięte przez sąd.
    Nie pisałem czy umowa jest legalna i od którego momentu. Pisałem o
    domyślnym założeniu tej legalności w momencie zawierania umowy. Jeśli
    sąd orzeknie nielegalność to oczywiście cofa to skutki umowy.
    A poza tym trochę absurdalne jest twierdzenie, że nie mogą być zapisy
    umowy licencyjnej ważniejsze od polskiego prawa jeśli sąd nie stwierdził
    że jest taka sprzeczność.

    MD

  • 174. Data: 2011-03-24 17:01:18
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-19 18:07, Skrypëk pisze:

    > No i zostałaś producentem systemów OEM - gratulacje~!
    > Masz prawo teraz taki zestaw sprzedać i udzielać wsparcia.

    Wsparcia to ma nawet obowiązek udzielać :) Jeśli jest builderem własnego
    komputera to sama sobie musi zapewnić wsparcie :)

    MD

  • 175. Data: 2011-03-24 17:30:00
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-22 09:09, Andrzej Ława pisze:

    > I potem ten sam towar odsprzedaję kolejnemu użytkownikowi.
    >
    > A on ten komputer z oprogramowaniem wykorzystuje - włącznie z np.
    > modernizacją sprzętu. A może zaczniesz twierdzić, że nie mam prawa
    > zmienić w moim komputerze np. obudowy? Albo dysku? Albo płyty głównej?

    Dyskusja zaczęła się od piętna dla sprzedawcy który sprzedał
    najprawdopodobniej używaną licencję OEM (samodzielną bez sprzętu) jako
    nową licencję dla system buildera. Nikt poza tobą nie stawiał tezy, że
    nie wolno sprzedać uzywanego komputera z licencją OEM.

    MD

  • 176. Data: 2011-03-24 17:37:58
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 11:55, Andrzej Ława pisze:

    > A jaki przepis tego zabrania? To, że czegoś nie umiesz, nie oznacza, że
    > nie wolno. W przypadku komputera - oddzielenie jest trywialne.

    Ale niezgodne z umową na jaką się godziłeś przy zakupie. Nie było
    przymusu. Mogłę s kupić inny komp z preinstalowanym syustemem i z logo
    nadgryzionego jabłka. Mogłeś kupić goły sprzęt i wpakować w niego
    linuksa i darmowe pakiety biurowe czy przeglądarki.

    > Jego receptura nie jest chroniona?

    > Bo w ogóle od samego początki chorym.. nie, przepraszam - chciwym -
    > pomysłem było sztuczne wymyślenie jakichś eterycznych licencji, zamiast
    > pozostać przy starym, dobrym pojęciu egzemplarza.

    Wiadomo, że bezduszne korporacje robią to żeby napchać sobie kieszenie
    naszym kosztem. Ale twoja osobista niechęć do wstrętnych kapitalistów
    nie jest żadnym argumentem w dyskusji o legalności takiej umowy.

    > Bo jak jej nie zawrze, to mu komputer nie zadziała.

    Jeśli klient nie zgodzi się na warunki zakupu biletu to nie obejrzy seansu.

    MD

  • 177. Data: 2011-03-24 17:53:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 22:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Och, czyli jak ktoś hurtowo kupi cukier, sprzeda go detaliście w ramach
    > promocji z np. cytrynami, to ten detalista nie ma już prawa odsprzedać
    > cukru po cenie hurtowej?

    > Poprawki to nie jest wsparcie tylko naprawianie błędów.

    > Którego?

    > Sprzęt się rozsypał. Kupujący dostał złom i go wyrzucił.

    > Analogia z biletem jest generalnie błędna. Windows po jednym
    > uruchomieniu z reguły nadal działa.

    To nie jest zabawa w wynajdowanie różnicy między windowsem a biletem
    tylko dyskusja kto i w jakim stopni ma prawo określać ograniczenia w
    stosowaniu kupionego produktu, usługi czy licencji. Jeśli znalazłeś
    różnicę w przypadku biletu to będziesz teraz musiał znaleźć inną ważną
    cechę różniącą windowsa od abonamentu na kino/basen/siłownię który
    kupiony był ze zniżką np studencką i odsprzedany innej osobie. Może ta
    osoba nie będąca studentem chodzić na siłownię czy nie?

    > [ciach]

    > Widziałeś? I co zrobiłeś?

    > Łatwo powiedzieć... Windows na siłę wciskane dzieciakom w szkołach.
    > Programy urzędowe pisane celowo pod "jedynie słuszny" system.
    >
    > Z różnych względów byłem zmuszony do użycia od czasu do czasu tego
    > badziewia... Cóż, odkupiłem stary komputer z OEMową wersją XP Pro.
    > Komputer uległ uszkodzeniu, naprawie i modernizacji. I mam w nosie, co
    > sobie mikrosyf o tym myśli.

    Zdaje się, że nie ma zakazu naprawy. Ale jak rozumiem wywaliłeś wszystko
    i postawiłeś system na nowym sprzęcie. Kiedyś chociaż klawiaturę
    zostawiało się ze starego :)

    > Tylko że ten sprzedawca działa w warunkach de facto monopolu.

    > Gdyby gra była uczciwa, złego słowa bym nie powiedział. Ale te łobuzy
    > kupują ustawy i sprzedają (jak twierdzą) sam zapach kiełbasek, choć
    > ludzie kupowali jedzenie.

    > Stać mnie. Ale nie będę naciągaczy sponsorował.

    > ROTFL
    >
    > Windows i "luksus"...

    Luksusem jest tu brak konieczności rzeźbienia żeby uruchomić coś pod
    linuksem np pod Wine.

    MD

  • 178. Data: 2011-03-25 07:17:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mario pisze:
    > A poza tym trochę absurdalne jest twierdzenie, że nie mogą być zapisy
    > umowy licencyjnej ważniejsze od polskiego prawa jeśli sąd nie stwierdził
    > że jest taka sprzeczność.

    Nie mogą być, o tym są punkty w ustawie... Licencja to specyficzna forma
    umowy, tak jak np umowa o pracę. Nie może być to umowa całkowicie
    dowolna, tylko dowolna w ramach tego co mówią akty prawne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 179. Data: 2011-03-27 16:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.03.2011 20:50, Skrypëk pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Kilowatogodzina to jest jednostka miary, głupku.

    Sam już nie wiesz, co piszesz.

    > Nie wiem czy czyste CDR też mają, w EMPiKu takich nigdy nie szukałem.

    To się zdecyduj.

  • 180. Data: 2011-03-27 16:17:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 17:52, Mario pisze:

    > Jeśli strony zwierają umowę to raczej zakładają, że jest ona ważna i się
    > z niej wywiązują. Wróć do postu Message-ID:

    Chyba że jedna ze stron dojdzie do wniosku, że jednak zapis nie jest
    ważny. Wtedy, jeśli jest pewna obronienia tej tezy w sądzie, może taki
    zapis ignorować. Jeśli w sądzie przegra, bo sąd uzna przekonanie za
    błędne - to zapłaci stosowne kary umowne.

> [...]
    > prawem? W takim razie prawie nigdy nie trzeba się stosować do wszelkich
    > zapisów w umowach poza tymi które były rozstrzygnięte przez sąd.

    Jeśli jesteś przekonany do swoich racji i jesteś w stanie obronić ich
    przed sądem - jak najbardziej.

    > Nie pisałem czy umowa jest legalna i od którego momentu. Pisałem o
    > domyślnym założeniu tej legalności w momencie zawierania umowy. Jeśli
    > sąd orzeknie nielegalność to oczywiście cofa to skutki umowy.

    Zapis niezgodny z prawem "nie działa" od samego początku - nie wymaga to
    wyroku sądowego. Oczywiście strony mogą "omyłkowo" postępować zgodnie z
    nieważnym zapisem, ale to jest ich dobra/zła wola (lub gapiostwo).

    Jeśli jedna ze stron zauważy, że przestrzega nieważnego z mocy prawa
    zapisu - może go przestać przestrzegać w każdej chwili. Jeśli druga
    strona się z tym nie zgadza - mogą iść z tym do sądu.

    > A poza tym trochę absurdalne jest twierdzenie, że nie mogą być zapisy
    > umowy licencyjnej ważniejsze od polskiego prawa jeśli sąd nie stwierdził
    > że jest taka sprzeczność.

    Prawo obowiązuje niezależnie od tego, czy je znasz czy nie. Dotyczy to
    także zawieranych umów.