  • 31. Data: 2010-10-26 09:24:57
    Temat: Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2010 18:52, januszek pisze:

    > Cały problem polega na tym, że nie możliwości importu/eksportu pomiędzy
    > Inscape a Corelem.

    Oczywiście, że jest.

    > Nawet tych bardzo prostych prac. IMO inscape jest
    > gdzieś na tym poziomie na którym Corel był w wersji 2 ;)

    Zważywszy powyższe, ośmielam się wątpić w twoją kompetencję/obiektywność
    w tej kwestii.

  • 32. Data: 2010-10-26 14:23:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Staniak napisa?(a):

    > Inkscape częściowo czyta CDR, Corel potrafi zapisać SVG.

    Taaa, tyle ze jak potem je wczytujesz to kreski sa gdzies indziej. To
    mniej wiecej tak jak bys w MSO zapisal w pliku doc wiersz Szymborskiej,
    ktory otwarty w Open Office zamienilby sie w wiersz Miłosza ;) To jest
    wlasnie sedno problemu braku zastosowania Inscape.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 33. Data: 2010-10-26 19:39:23
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > przodu do góry. I dysk twardy, i stacja dyskietek zajmowały
    > - każde z osobna - dwa sloty 5,25 na wysokość.
    >
    > Potem to już był wypas: PC/XT z przyciskiem Turbo, po naciśnięciu
    > którego zapalała się dioda i procesor przyśpieszał do 9 MHz.
    > Fajnie to było widoczne na Norton SI. Dla młodocianych: to był
    > taki benchmark System Info wchodzący w skład Norton Utilities.
    >
    > A tak w ogóle początkiem był w roku 1984 ZX-81 z pamięcią rozbudowaną
    > do 64 KB przy pomocy takiego modułu Memopak z firmy APINA
    > z Zielonej Góry. Nawiasem mówiąc: ta APINA jeszcze istnieje?
    Ja aż tak dokładnie szczegółów nie pamiętam - za dużo się tego sprzętu
    przewinęło od tamtego czasu. Corela 3.0 to instalowaliśmy na czymś w
    okolicy 386 DX, CD nie mieliśmy więc trzeba było mielić dyskietkami.

    Ale XT i AT też się przewinęły w domu. Z XT zachowało mi się nawet ze
    3-4 gry w tym dig-dug/kopacz :-)

    mp.

  • 34. Data: 2010-10-26 21:44:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.10.2010 17:37, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 25.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba przesada.

    Zależy o jakiej branży mowa. Jak o tej, gdzie zazwyczaj się wykorzystuje
    Corela, to wcale nie taka gruba....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-10-26 21:59:52
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 26.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > Zależy o jakiej branży mowa. Jak o tej, gdzie zazwyczaj się
    > wykorzystuje Corela, to wcale nie taka gruba....

    Bo?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
    = AC Universe.:JumpTheGun:. = 85.14.221.102:27960

  • 36. Data: 2010-10-27 08:32:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.10.2010 23:59, Grzegorz Staniak pisze:
    > Bo?

    No przecie chyba wyjaśniałem, że to inny program, o innych
    zastosowaniach. Corel to pakiet narzędzi z zakresu DTP i wektorówki, ze
    wsparciem dla publikacji. A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.

    Do tego część twórców choćby pieczątek wymaga formatu Corela. Kiedyś
    obdzwoniłem pół Zabrza, jak miałem pieczątkę zaprojektowaną w inkscape.
    Dopiero na Allegro jakaś babka łykła w PNG wygenerowanym z Inkscape. A
    lokalnie chcieli cdr i tyle.

    Więc są dwa aspekty:

    a) możliwości i zastosowania programu, które są po prostu różne. Nie
    oceniając lepsze/gorsze, są po prostu różne.

    b) przyzwyczajenia i wymagania rynku odnośnie formatów

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2010-10-27 08:51:46
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > No przecie chyba wyjaśniałem, że to inny program, o innych
    > zastosowaniach. Corel to pakiet narzędzi z zakresu DTP i wektorówki
    > ze wsparciem dla publikacji.

    W większości przypadków kiedy słyszysz "Corel", twój rozmówca mówi
    o "Draw".

    > A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.

    IMVHO użytkownikom Corela wyszłoby na dobre, gdyby przestali mylić
    edytor wektorów z programem do składu. "Zakres DTP", powiadasz...
    A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

    > Do tego część twórców choćby pieczątek wymaga formatu Corela.

    A część przestaje robić trudności kiedy dostaje coś czego może
    użyć. Mi też kiedyś jeden facet z ploterem wmawiał, że musi być
    CDR, dopóki się nie okazało, że jednak PLT/HPGL nadają się równie
    dobrze, jeśli nie lepiej.

    GS

  • 38. Data: 2010-10-27 09:08:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No przecie chyba wyjaśniałem, że to inny program, o innych
    > zastosowaniach. Corel to pakiet narzędzi z zakresu DTP i wektorówki, ze
    > wsparciem dla publikacji. A Inkscape to tylko narzędzie do tworzenia SVG.

    Resztę z pakietu Corela (bo domyślnie Corel == CorelDRAW) zastępuje się
    innym oprogramowaniem.

> [...]
    > obdzwoniłem pół Zabrza, jak miałem pieczątkę zaprojektowaną w inkscape.
    > Dopiero na Allegro jakaś babka łykła w PNG wygenerowanym z Inkscape. A

    Widać pracownicy-debile zapamiętali tylko pierwszą przykładową opcję,
    jakiej się na standardowym szkoleniu nauczyli i potrafią tylko jak małpy
    ją powtarzać.

    Z ciekawostek: znajomy zamawiał tablice informacyjne i oni standardowo
    chcą... PDFy ;)

  • 39. Data: 2010-10-27 09:19:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.10.2010 10:51, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:
    > W większości przypadków kiedy słyszysz "Corel", twój rozmówca mówi
    > o "Draw".

    Ale nadal Draw nie jest porównywalny z Inkscape.

    > IMVHO użytkownikom Corela wyszłoby na dobre, gdyby przestali mylić
    > edytor wektorów z programem do składu. "Zakres DTP", powiadasz...

    No właśnie sęk w tym, ze Corel Draw to nie tylko edytor wektorowy, ale
    właśnie narzędzie z zakresu DTP. Oczywiście znów nie radzę porównywać z
    LaTeXem na przykład :D DTP nierówne DTP. Z tego, co ja obserwowałem
    zastosowania Corela, to było DTP typu: Ulotki, wizytówki, pieczątki,
    foldery, teczki reklamy na ploterze etc.

    > A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

    Nie mam pojęcia, ostatnio używałem go w wersji 3 do składu gazetki
    szkolnej. Tylko pamiętając opcje właśnie owej stareńkiej 3 już wiem, że
    były tam takie różne elementy związane choćby z przepływem tekstu i
    opływaniem zdjęć etc. których w Inkscape nie umiem i nie sądzę, żeby się
    dało bez cudowania. Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły,
    więc nie widzę możliwości porównywania.

    Na moje oko, są dziedziny, gdzie można te programy stosować wymiennie, a
    są też takie, gdzie nie. I nie, nie mów mi, że te dziedziny można
    obskoczyć jeszcze innym programem niż Corel. Bo nie o to chodzi. Chodzi
    o to, że ktoś, kto używa Corela do konkretnych zastosowań i te
    zastosowania są w Corelu OK, nie może sobie transparentnie podłożyć
    Inkscape i powiedzieć że to mu zastąpi.

> [...]
    > użyć. Mi też kiedyś jeden facet z ploterem wmawiał, że musi być
    > CDR, dopóki się nie okazało, że jednak PLT/HPGL nadają się równie

    Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2010-10-27 09:21:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.10.2010 11:08, Andrzej Lawa pisze:
    > Resztę z pakietu Corela (bo domyślnie Corel == CorelDRAW) zastępuje się
    > innym oprogramowaniem.

    Ale po co? Jest narzędzie, spełnia swoje zdania. A ty proponujesz
    zastąpić je jakąś składanką innych rzeczy. Może się uda, może się nie
    uda... Ale nawet jeśli uda, to po co? Żeby zaoszczędzić 200zł?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek