  • 21. Data: 2010-10-25 17:17:35
    Temat: Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 25.10.2010, januszek <j...@p...irc.pl> wroted:

    > Cały problem polega na tym, że nie możliwości importu/eksportu pomiędzy
    > Inscape a Corelem.

    Inkscape częściowo czyta CDR, Corel potrafi zapisać SVG.

    > IMO inscape jest gdzieś na tym poziomie na którym Corel był
    > w wersji 2 ;)

    Ponownie, przesada.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
    = AC Universe.:JumpTheGun:. = 85.14.221.102:27960

  • 22. Data: 2010-10-25 17:51:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > On 25.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > Co nie zmienia faktu, że "nieuzyteczne w branzy" to gruba przesada.

    Zadadnienie mało prawne, ale sądzę, ze tu jest kwestia przyzwyczajenia.
    Używam starego pakietu COREL'a, bo po prostu go znam. Nie mam jakiegoś
    ogromnego zapotrzebowania. To co potrzebuję spokojnie jestem w stanie
    zrobić w 9-tce. Pewnie jest szereg lepszych porogramów, ale po co mam się
    ich uczyć?

  • 23. Data: 2010-10-25 18:23:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Michał Pysz napisal:
    > Nie jestem grafikiem ale Corela lubię i znam (pobieżnie dość) od dawna.
    > Teraz używam X5 (lagalną) ale pamiętam jeszcze wersję 3.0 :-)

    Przebijam :)

    1.21 chodząca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB
    i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)

    Tylko te cholerne ogonki trzeba było ręcznie dorabiać...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-10-25 18:58:44
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    gadacz napisał:
    > (CIACH)

    Ten tutaj pisze, że OEM:
    http://allegro.pl/coreldraw-graphics-suite-x3-i12904
    17835.html

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 25. Data: 2010-10-25 19:16:26
    Od: Tomasz Kuc <t...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:
    > Przebijam :)
    >
    > 1.21 chodząca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB
    > i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)
    >
    > Tylko te cholerne ogonki trzeba było ręcznie dorabiać...

    i uważać na wpis na coreldrw.ini, żeby na naświetlarkę poszło
    to co na ekranie, a nie fonty wbudowane w naświetlarkę ;)

    T.

    PS.
    Pasuję - Windows 3.0, Corel 2.0

  • 26. Data: 2010-10-25 20:28:07
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Przebijam :)
    no to masz lepsze karty :-) ja jak napisałem uczyłem się na 3.0, choć
    2.0 pamiętam u rodzinki, która robiła wydruki na kalce do jakichś reklam.

    > 1.21 chodząca na AT/286 z 1 MB RAM, HDD 40 MB
    > i Windows 3.0 odpalane na krawędzi załamania ;)
    pewnie dinozaury jeszcze biegały koło obudowy ;-)

    mp.

  • 27. Data: 2010-10-25 20:46:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.10.2010 17:34, Grzegorz Staniak pisze:
    > Jedno i drugie to tylko narzędzie. Corel jest starszy, wyraźnie
    > bogatszy w funkcje, znacznie lepiej znany. Ale dobry grafik zrobi
    > dobrą grafikę Inkscapem, a knociarz wyprodukuje knota Corelem.

    Ale Corel to nie tylko narzędzie do rysowania grafik. W tym sęk.
    Zastosowanie Corela, jakie widzę wokoło siebie, to coś bliżej DTP niż
    narzędzie artysty. A Inkscape, o ile mi wiadomo, nie ma nawet obsługi
    CMYKa i innych duperelek niezbędnych w branży poligraficznej. Mogę się
    mylić, bo z tą branżą miałem do czynienia niewiele i to w czasach
    właśnie Corela 3, ale na moje oko, to już Corel 3 miał więcej niż
    Inkscape teraz w tym zakresie.

    Wiadomo, że jak ktoś ma talent to i w paincie coś narysuje super, ale
    też nie o to zazwyczaj chodzi, żeby się WYKAZAĆ, ale żeby szybko zrobić
    dane zadanie.

    Na moje oko niefachowca, Inkscape to nie jest narzędzie, które by można
    porównywać z Corelem. I to w znaczeniu nieoceniającym. To po prostu INNE
    narzędzia o innym polu zastosowań. Mylę się?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-10-25 21:04:02
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    W dniu 2010-10-25 14:52, Grzegorz Staniak pisze:

    > Może bez przesady.

    a to latwo sprawdzic
    podaj mi co ostatnio puszczales z lnkscape do drukarni (jesli puszczales)

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 29. Data: 2010-10-25 23:32:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Michał Pysz napisal:
    > pewnie dinozaury jeszcze biegały koło obudowy ;-)

    Eee, nie :) To był mój pierwszy PRYWATNY komputer.

    Wcześniej były rozmaite służbowe. Na pecetach zaczynałem
    od PC/XT 4,66 MHz z HDD 10 MB i stacją 5,25 o monstrualnych rozmiarach.
    Zamiast dźwigienki blokującej miała taką klapę podnoszoną od
    przodu do góry. I dysk twardy, i stacja dyskietek zajmowały
    - każde z osobna - dwa sloty 5,25 na wysokość.

    Potem to już był wypas: PC/XT z przyciskiem Turbo, po naciśnięciu
    którego zapalała się dioda i procesor przyśpieszał do 9 MHz.
    Fajnie to było widoczne na Norton SI. Dla młodocianych: to był
    taki benchmark System Info wchodzący w skład Norton Utilities.

    A tak w ogóle początkiem był w roku 1984 ZX-81 z pamięcią rozbudowaną
    do 64 KB przy pomocy takiego modułu Memopak z firmy APINA
    z Zielonej Góry. Nawiasem mówiąc: ta APINA jeszcze istnieje?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 30. Data: 2010-10-26 06:50:20
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 25.10.2010, Robert Tomasik <r...@g...pl> wroted:

> [...]
    > potrzebuję spokojnie jestem w stanie zrobić w 9-tce. Pewnie jest
    > szereg lepszych porogramów, ale po co mam się ich uczyć?

    No to jest oczywiste, jeśli X wystarcza i jest znany, nie ma sensu
    sięgać po Y.

    GS