  • 31. Data: 2020-11-30 09:28:40
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jak widać tak, skoro wiosenna kwarantanna, kiedy ludzie jeszcze się
    > starali, a pojedyncze ogniska można było wyłapywać, nic nie dała - to
    > tym bardziej nic nie da kwarantannowanie może 10% chorych, kiedy wirus
    > już się rozlał szeroko po populacji.

    Ty masz podejście od dupy strony IMHO.

    IMHO *Teraz* w drugim sezonie grypowym Covid-19 chodzi tak naprawdę o
    ograniczenie *tempa* zakażeń żeby ludzie nie umierali *masowo* bo nie
    ma miejsca w szpitalach, na oddziałach intensywnej terapii z
    respiratorami. Tak trudno sobie wyobrazić co w takich sytuacjach
    nawijała nawet zwykła/lojalna opozycja a co dopiero taka
    totalna opozycja ulicznie protestująca nawet w zabójczą pandemie?

    Nie dopuszczenie do (bardziej niż incydentalnego) przepełnienia szpitali
    i oddziałów intensywnej terapii to (polityczny) *cel absolutne minimum*
    na ten sezon grypowy/kowidowy IMHO.

    --
    A. Filip

  • 32. Data: 2020-11-30 09:45:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus-w-polsce--lukasz-szumowski-w-szpital
    u,artykul,66195685.html

    hahaha ;-)

  • 33. Data: 2020-11-30 09:48:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,falszywe-wyniki-testow-na-koronawirusa-to-powazn
    y-problem--rozmowa-z-doktorem-pawlem-grzesiowskim,ar
    tykul,75022873.html

    hahaha2

  • 34. Data: 2020-11-30 09:52:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-30 o 09:28, A. Filip pisze:

> [...]
    > nawijała nawet zwykła/lojalna opozycja a co dopiero taka
    > totalna opozycja ulicznie protestująca nawet w zabójczą pandemie?

    Po to był pierwszy lockdown, aby szpitale przygotować na drugą falę, aby
    nie trzeba było robić drugiego lockdownu. Tymczasem druga fala przyszła,
    a szpitale na wzrost zachorowań są nieprzygotowane. Przez co i tak
    umiera więcej ludzi, bo i covidowcy, i non-covidowcy, pozbawieni opieki.

    To naprawdę nie działa tak, że nawet jakby każdy przez 3 miesiące
    literalnie siedział w domu, to wirus magicznie zniknie. Nie zniknie,
    tylko co najwyżej przeczekamy trochę czasu, a problem i tak powróci w
    przyszłości. Pytanie, czy będziemy wówczas przygotowani.

    > Nie dopuszczenie do (bardziej niż incydentalnego) przepełnienia szpitali
    > i oddziałów intensywnej terapii to (polityczny) *cel absolutne minimum*
    > na ten sezon grypowy/kowidowy IMHO.

    Trzeba było o tym myśleć przez pół roku od marca. Teraz możemy
    obserwować tylko skutki zaniedbań i zaniechań.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2020-11-30 10:05:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A tak SERIO

    https://everethnews.pl/newsy/dlaczego-czesc-testow-n
    a-obecnosc-koronawirusa-jest-falszywie-pozytywna/

    Trwają badania.

    "Najnowsze badania brytyjskich ekspertów wskazują, iż osoby zakażone
    koronawirusem mogą być źródłem transmisji wirusa przez około tydzień.
    Później, pomimo tego, że w ich organizmie może występować ten patogen
    lub jego fragmenty, nie jest on zakaźny. Co jednak niezwykle istotne,
    może on być wykrywany w testach, co sprawia, że wynik nadal będzie
    pozytywny.
    Według głównego autora badania prof. Carla Heneghana z Centrum Medycyny
    Opartej na Faktach Uniwersytetu Oksfordzkiego fałszywie pozytywne wyniki
    testów na obecność koronawirusa ,,wynikają z tego, że muszą dać
    jednoznaczną odpowiedź: tak lub nie". Natomiast lepiej sprawdziłaby się
    technika diagnostyczna, dzięki której można potwierdzić obecność
    koronawirusa oraz czy jest on jeszcze zakaźny.

    "

    A teraz sobie wyobraź jak to wpływa na faktyczny obraz pendemi.

    Oczywiście pamiętając że jak to przy grypie zarażonych jest kilka razy
    więcej pacjentów.

    GENERALNIE BURDEL

    Tylko rząd ma cyferki żeby chwalić się sukcesem

  • 36. Data: 2020-11-30 10:07:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja ogarniam.

    Ty masz problem ze zrozumieniem dłuższego tekstu.

    Czytałeś kiedyś "prozę" albo "wiersze"

    Jest coś takiego ;-)

  • 37. Data: 2020-11-30 10:45:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henryk Hajdan" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Własnie wprowadzili, że jesli ktoś u lekarza rodzinnego dostanie
    >zlecenie na test, to już w systemie jest traktowany jak zakażony i
    >obowiązuje go kwarantanna od dnia wystawienia zlecenia.
    >Może tylko w tym dniu wyjśc do lekarza lub na badanie COVID.

    >Czy to sposób na niewydolność Sanepidu ?

    Normalnie to bym rzekl, ze zdrowy rozsadek - skoro wykazuje objawy,
    jest wysokie pr-stwo i lekarz go kieruje na test, to chyba nalezy
    potraktowac jak zarazonego i izolowac.

    Pytanie tylko czy po ujemnym tescie Sanepid szybko zwolni z
    kwarantanny, czy "niezwlocznie znaczy 2 tygodnie" :-)

    Ale ponoc wreszcie ustawa dala rzadowi prawo wprowadzenia nakazu
    noszenia maseczek ... to co - teraz policja zwroci mandaty, przeprosi
    publicznie i skieruje sie do samoukarania za przekroczenie uprawnien ?

    A co z tymi ukaranymi grzywna przez Sanepid ?

    J.

  • 38. Data: 2020-11-30 10:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robert napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 28.11.2020 o 11:26, _Master_ pisze:

    >Testowanie miałoby sens, gdyby po pierwsze wiarygodność testu była na
    >poziomie ufności 0,995, a nie jak teraz 0,6, a po drugie wynik był w
    >miarę szybko.

    PCR ma chyba dosc wysoko, 0.6 to jakies "szybkie testy".
    I PCR sie robi w miare szybko - tzn w ciagu ~24h, tylko u nas
    wiadomo - przyjdzie poczekac 3 tygodnie.

    >Bo jak wynik jest po 4 dniach, to nie wiadomo, czy w
    >międzyczasie pacjent trzy razy się nie zaraził. Pewnie największą
    >szansę
    >ma w kolejce do badania :-)

    Lekarz skieruje w trybie teleporady, a wymazy sie bierze ponoc nie
    wysiadajac z samochodu ... o ile ktos moze podjechac...

    J.

  • 39. Data: 2020-11-30 11:04:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    >bardzo
    >chcemy walczyc z rozprzestrzenianiem tej choroby, prawda?

    Krajowe laboratoria maja wydajnosc cos 50 tys testow PCR na dobe - jak
    chcesz przebadac "wszystkich" ?
    I jak czesto - bo przeciez kazdego dnia po tescie moga sie zarazic.

    Te "szybkie testy" moze by mialy sens, gdyby nie to, ze ich dokladnosc
    jest zadna.
    Ewentualnie - jest mala, a byla bardzo mala.

    Niestety - racje mial Szumowski, gdy mowil "ograniczenia musza byc do
    czasu masowych szczepien".

    Slowacja przetestowala wszystkich ... gdzies z miesiac temu
    https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/201029649-S
    lowacja-rozpoczyna-testowanie-wszystkich-obywateli.h
    tml
    https://www.rp.pl/Covid-19/201039914-Slowacja-zaczyn
    a-testy-wszystkich-obywateli-na-koronawirusa.html

    Efekt na razie ... jakby maly
    https://covid19.who.int/region/euro/country/sk

    A teraz co - testowanie wszystkich przyjezdzajacych z zagranicy ?
    Czemu nie.

    J.

  • 40. Data: 2020-11-30 11:09:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Mozesz podac jakies zrodło tej informacji ze 40% testów jest
    >fałszywych?

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus-w-polsce--szpitale-chca-zwrocic-kore
    anskie-testy-antygenowe,artykul,47461764.html

    J.