  • 11. Data: 2007-07-31 06:52:17
    Temat: Re: CITIFINANCIAL. Kredyt na 59,8 % !!!
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Biore pierwsza lepsza umowe z Lukasa i co widze w punkcie 8 ?
    > " ... roczna rzeczywista stopa oprocentowania: 34,55"

    no to w takim razie na stronie lukasa klamia?
    Podalem wszsytkie dane dotyczace kredytu. Uzyskane ze strony Lukasa.
    Powiedz mi wiec gdzie sie myle obliczajac rzeczywista stope procentowa
    skredytowanej kwoty?

    > LOL. :)
    > Specjalista od siedmiu bolesci :)))

    dowartosciowalas sie? Zachowaj zlosliwosci dla siebie, co? (wiem ze sa
    usmieszki, jednak trzymajmy sie kultury i netykiety)
    zakladam ze kwota pobrana jest ze wszystkim, . Wiec oprocentowanie liczy sie
    od kwoty.
    Wiec przy 20% jakim cudem wychodzi 34.55%?
    Wyjasnij mi wiec pani ekspert. :)
    Napisz jak wyliczyli te rocznae RSO 34.55% z 20% rocznej SO?
    chcialbym skorygowac swoja wiedze jesli sie myle.

    > I znowu to samo. Biore pierwsza lepsza umowe Citifinancial...

    Wiesz jestes genialna!
    no super... tytulowy... nie interesuje mnie, chcialem poznac inne ktore maja
    taka rzeczywista roczna stope procentowa

    Steel

  • 12. Data: 2007-07-31 07:27:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, Steel wrote:
    [...do Moniki...]

    > dowartosciowalas sie? Zachowaj zlosliwosci dla siebie, co? (wiem ze sa
    > usmieszki, jednak trzymajmy sie kultury i netykiety)

    Ale poszło jak mniemam właśnie o to (i jak mniemam, NADAL idzie), że
    oprocentowanie "rzeczywistej stopy" czy jak to tam się zwie obejmuje
    WSZYSTKIE opłaty i koszty uboczne, a nie tylko składniki liczone "od
    kwoty"!

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-07-31 07:43:06
    Od: "Jerzy" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał

> [...]
    > Podalem wszsytkie dane dotyczace kredytu. Uzyskane ze strony Lukasa.
    > Powiedz mi wiec gdzie sie myle obliczajac rzeczywista stope procentowa

    Boże, skąd tacy analfabeci się biorą ???

  • 14. Data: 2007-07-31 10:01:15
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Boże, skąd tacy analfabeci się biorą ???

    zenujaca odpowiedz...
    jeslis taki madry to odpowiedz na pytania
    do tego stosuj sie do netykiety... to nie boli.

    --
    Steel

  • 15. Data: 2007-07-31 10:13:35
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > oprocentowanie "rzeczywistej stopy" czy jak to tam się zwie obejmuje
    > WSZYSTKIE opłaty i koszty uboczne, a nie tylko składniki liczone "od

    Tak tylko stopa procentowa jest od kwoty!
    jesli wezmiesz 2k kredytu i kosztow bedziesz mial jeszcze powiedzmy 0.5k to
    sumarycznie bierzesz kredyt ok 2.5k
    i zakladajac 20% rocznej SO

    czyli mam rozumiec ze jesli wiec wezmiesz kredyt na 1 rok to rzeczywista
    roczna stopa procentowa bedzie wynosila 22.22% (co policzylem wczesniej) +
    te 25% kosztow i oplat czyli by faktycznie wyszlo 47.22%
    przy kredycie na dwa lata mamy ok 35%
    przy kredycie na 3 mamy 31%
    co ciekawe rzeczywiste oprocentowanie zadluzenia jest caly czas 22.22% tylko
    koszty uzyskania kredytu rozkladaja sie na kolejne lata
    liczenie tego w ten sposob jest debilne... IMO

    Jednak kwota branego kredytu jest zwiekszana o te oplaty wiec de facto mamy
    tylko zwiekszenie zadluzenia na dzien dobry, przy czym oprocentowanie jest
    dalej 20% w skali roku czyli rzeczywiste SO 22.22%

    Myle sie?

    Dzieki Gotfryd ze przynajmniej z toba mozna tu normalnie pogadac... inni od
    razu cie wyzywaja od "analfabetow" czy "specjalisow od siedniu bolesci"
    zamiast udzielic odpowiedzi na zadane pytania czy wyjasnic niejasnosci

    Steel

  • 16. Data: 2007-07-31 15:14:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > koszty uzyskania kredytu rozkladaja sie na kolejne lata
    > liczenie tego w ten sposob jest debilne... IMO

    Zależy od punktu siedzenia.
    Nakaz liczenia "rzeczywistych kosztów" ma na celu ochronę m.in.
    konsumentów, bo co za zysk z określania, jak to piszesz, "rzeczywistej
    stopy", jeśli bank zamiast aplikować 50% odsetek da kredyt "0%"?
    A że weźmie sobie 50% opłat manipulacyjnych... :P

    pzdr, Gotfryd