  • 1. Data: 2009-11-27 15:09:30
    Temat: CHCE sie poddać dobrowolnej karze - czy tak można ?
    Od: r...@p...onet.pl

    Dostałem wezwanie za nieopłacony mandat drogowy wystawiony przez policje w lipcu
    2009 w wysokosci 250 zl. z czego 80 zł. to koszty postepowania sądowego.
    Poniewaz moj budzet domowy nie przewiduje niespodziewanych opłat, chcialbym
    poddac się dobrowolnej karze w postaci nie wiem odpracowania, czynu społecznego
    czy jak to tam sie nazywa.
    Jest to możliwe i jak się za to zabrać ?

  • 2. Data: 2009-11-27 15:12:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > czy jak to tam sie nazywa.
    > Jest to możliwe i jak się za to zabrać ?

    Skąd dostałeś pismo? Prawo nie przewiduje zamiany przyjętego mandatu
    na pracę. Jeśli chcesz to odrobić, to idź do pracy i zarób.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-27 15:16:34
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Skąd dostałeś pismo? Prawo nie przewiduje zamiany przyjętego mandatu na
    > pracę. Jeśli chcesz to odrobić, to idź do pracy i zarób.

    wiesz moze pracowac ale miec duze obciazenia budzetu domowego - dzieci, zona
    niepracujaca, wynajete mieszkanie itd.
    sam doskonale wiem ze ciezko spiac koniec z koncem nawet mimo zarobkow
    dalekich od minimalnej obojga pracujacych malzonkow.

    natomiast co do manddatu jak moglo to pojsc do sadu - jesli przyjal mandat
    to od razu egzekucja wchodzi jak nie zaplaci (po roku - statystycznie u
    mnie)
    jak nie przyjal i poszlo do grodzkiego to mogl zlozyc wniosek o samoukaranie
    i wyznaczyc kare 50pln i sad mysle ze sie by przychylil

  • 4. Data: 2009-11-27 15:17:51
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Nov 27, 3:09 pm, r...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > czy jak to tam sie nazywa.
    > Jest to możliwe i jak się za to zabrać ?

    Do budzetu dodaj comiesieczna pozycje '100 PLN - inne'

  • 5. Data: 2009-11-27 15:25:34
    Od: r...@p...onet.pl

    >   Skąd dostałeś pismo? Prawo nie przewiduje zamiany przyjętego mandatu
    > na pracę. Jeśli chcesz to odrobić, to idź do pracy i zarób.

    pismo z sądu.
    Natomiast pytam o to czy jest mozliwa zamiana kary finansowej na inna, np.
    pójscie na 30 dni do paki, czy tez odpracowanie w ramach czynu spolecznego.

  • 6. Data: 2009-11-27 15:31:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > pismo z sądu.
    > Natomiast pytam o to czy jest mozliwa zamiana kary finansowej na inna, np.
    > pójscie na 30 dni do paki, czy tez odpracowanie w ramach czynu spolecznego.

    Czy ten mandat był przez Ciebie przyjęty? Jeśli tak, to nie rozumiem,
    co teraz jeszcze sąd ma do tego. Nie pasuje mi to.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-27 15:33:41
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > pójscie na 30 dni do paki, czy tez odpracowanie w ramach czynu
    > spolecznego.

    az taki zdesperowany jestes?

  • 8. Data: 2009-11-27 15:34:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2009 o 16:09:30 <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Poniewaz moj budzet domowy nie przewiduje niespodziewanych opłat,

    W sensie że zaplanowałeś sobie zdrowie do 2050 i nawet witaminy C nie
    potrzebujesz?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-27 15:38:30
    Od: r...@p...onet.pl

    >   Czy ten mandat był przez Ciebie przyjęty? Jeśli tak, to nie rozumiem,
    > co teraz jeszcze sąd ma do tego. Nie pasuje mi to.

    nie jest to jasno sprecyzowane, ale kojarze ze w lipcu 2009 zatrzymala mnie
    policja i mandat przyjalem ale nie oplacilem liczac ze przy rozliczaniu PITu za
    2009 rok sciagna mi ze zwrotu ( zreszta tak robili juz wczesniej)
    Wezwanie ktore otrzymalem, opisuje tylko:

    "Sąd Rejonowy w XXXXXX II Wydział Karny w oparciu o treść art. 44$1 kkw. art
    206$1 kkw wzywa do uiszczenia poniższych opłat w terminie 30 dni itd., itp.
    Rodzaj i wysokość powyższych opłat określa wyrok Sądu z dnia 15/07/2009"

    Reszta wezwania to na jakie konto bankowe mam wplacic 250 zł. i numer karty
    dłużnika: 64643/2009/W(S)

  • 10. Data: 2009-11-27 15:39:29
    Od: r...@p...onet.pl

    > az taki zdesperowany jestes?