  • 1. Data: 2003-09-30 09:57:42
    Temat: CASUS prawo spadkowe
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Szkoda mi tych dzieci, czego oni wymagają od nich, i to w 1 klasie
    gimnazjum....

    Zadanie dotyczy prawa spadkowego

    Pyatm tylko z ciekawosci,
    jaką decyzje podejmie sąd, lub na co może liczyć każdy z sukcesorow?

    Zadanie brzmi:
    Pewien Rzymianin napisał żonie (będącej w ciąży) testament, w którym
    zaznaczył, że jeśli urodzi się chłopiec to otrzyma 2/3 majątku, a żona 1/3.
    Jeśli natomiast urodzi się dziewczyna to dostanie 1/3 a żona 2/3. Urodziły
    się bliźniaki, chłopak i dziewczyna. Kto ile dostał?

    Nie wiem czy wna 'polskim gruncie' mozna cos zapisac komus kto sie jeszcze
    nie narodzil, dlatego nie zmienialem zadania na wersję plską, ale moze jak
    ktos nie zna prawa rzymskiego, podac rozwiazanie dla wersji polskiej

    za odpowiedzi z gory wielkie dzieki

    Adam Kopciński - Galik
    - - -
    ex nihilo nihil fit łac. z niczego nic nie powstaje

  • 2. Data: 2003-09-30 10:31:44
    Temat: Re: CASUS prawo spadkowe
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda mi tych dzieci, czego oni wymagają od nich, i to w 1 klasie
    > gimnazjum....
    >
    > Zadanie dotyczy prawa spadkowego

    A nie chodzi o łamigłówkę matematyczną?

> [...]
    > nie narodzil, dlatego nie zmienialem zadania na wersję plską, ale moze jak
    > ktos nie zna prawa rzymskiego, podac rozwiazanie dla wersji polskiej

    Dla mnie: chłopak 4/7, żona 2/7, dziewczyna 1/7 (zgodnie z wolą spadkodawcy,
    syn ma dziedziczyć 2 razy tyle co żona, a żona 2 razy tyle co córka). Nie
    podejmuję się rozstrzygać tego na gruncie prawa spadkowego ;-).

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-30 12:12:02
    Od: "Sławek" <w...@r...com>

    Witam

    a czy nie jest ta, że nikt nie dostanie nic bo wola Rzymianina nie zostala
    spełniona?

    Sławek

  • 4. Data: 2003-09-30 13:34:58
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    tego to ja nie wiem, dlatego chcialem doradzic sie specjalistów...

    Adam Kopciński - Galik
    - - -

  • 5. Data: 2003-09-30 18:50:17
    Temat: Odp: CASUS prawo spadkowe
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik TEMPVS <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blbk36$fl7$...@n...onet.pl...

> [...]
    > się bliźniaki, chłopak i dziewczyna. Kto ile dostał?
    >
    > Nie wiem czy wna 'polskim gruncie' mozna cos zapisac komus kto sie jeszcze

    mozna.

    nasciturus pro iam nato habetur quotiens de commodis eius agitur

    pozdrawiam
    mdr