-
1. Data: 2009-11-19 19:30:45
Temat: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
Witam,
Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy przez
telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
ciągu 10 dni?
W zasadzie rezygnacja z aneksu miała na celu zdobycie czasu na przemyślenie
i ewentualne wyczekanie lepszej oferty, choć to co mi zaoferowali jest też
całkiem sensowne.
Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska
mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa
na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest
poza firmą (niezłe :)). Profilaktycznie rezygnację z umowy i aneksu wysłałem
jednak pocztą, ale ciekawi mnie jak to wygląda zgodnie z prawem.
Z góry dziękuję za informacje osób, które mają styczność z tego typu
przypadkami :)
pozdrawiam
Grzegorz
PS. Poprzednią wiadomość anulowałem, ale jeśli ktoś ma dwa razy, to
przepraszam :)
> ----- Original Message -----
> From: <z...@c...com.pl>
> To: <x...@W...PL>
> Sent: Wednesday, November 18, 2009 5:10 PM
> Subject: Re:Wiadomosc od abonenta nr 4978xxxxxx
>
>
> Szanowny Panie,
>
> odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, iż 9 listopada 2009 roku
> podczas rozmowy telefonicznej Umowa została przedłużona na kolejnych 13
> miesięcy kalendarzowych liczonych od 1 lutego 2010 roku. W związku z tym,
> Okres Minimalny Pana Umowy upływa 28 lutego 2011 roku.
>
> Odnosząc się do kwestii prawnej dotyczącej możliwości rozwiązania Umowy w
> ciągu 10 dni, wyjaśniam, że zapis ten ma zastosowanie w przypadku
> zawierania Umowy. Podczas rozmowy z 9 listopada 2009 roku Umowa zawarta 17
> grudnia 2008 roku została przedłużona na podstawie nagranego Aneksu. W
> związku z tym nie jest to traktowane jako zawarcie nowej Umowy. Tym samym
> nie ma podstaw prawnych do odstąpienia od przedłużonej w ten sposób Umowy
> w terminie 10 dni.
>
> Wierzę, iż powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne.
>
> W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt.
>
> Z poważaniem,
>
> xxxx imie i nazwisko konsultanta xxxxx
> Dział Relacji z Abonentami
>
> ----------------------------------------------------
---------
> CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW
> Tel.: 0 801 066 066 lub 022 310 45 45
> Fax: 022 310 45 44
>
> Skorzystaj z Internetowego Centrum Abonentów: http://www.ica.cyfraplus.pl
>
> http://www.cyfraplus.com.pl
> ----------------------------------------------------
---------
> CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa
> Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS
> KRS 0000051835, NIP: 526-22-46-271
> kapitał zakładowy 300.000.000 zł
> ----------------------------------------------------
---------
>
> Wypowiedzenie umowy
>
>
> Proszę o rozwiązanie umowy godnie z terminem jej zakończenia tj. z końcem
> stycznia 2010.
> Jednocześnie proszę o anulowanie mojej zgody (aneksu) na przedłużenie
> umowy wyrażonej w czasie rozmowy telefonicznej w dniu 12.11.2009 -
> odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z Art. 2 ust. 3 ustawy
> z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
> odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
>
-
2. Data: 2009-11-19 21:15:13
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska
> mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa
> na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest
> poza firmą (niezłe :)).
powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego :)
-
3. Data: 2009-11-19 22:11:26
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:he4ch1$l89$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
> news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś
>> wciska
>> mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to
>> umowa
>> na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie
>> jest
>> poza firmą (niezłe :)).
>
> powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego
> :)
póki co wysłałem zapytanie m.in do rzecznika i innych tego typu.
UOKiK podziękował za zgłoszenie i wspomnieli coś o zainteresowaniu się
sprawą, ale w charakterze ogólnym (nie zajmują się przypadkami pojedynczych
osób) - więc pewnie to jakaś standardowa formułka
jak coś sensownego odpiszą, topodzielę się tą informacją, ale jestem także
ciekaw co sądzi na ten temat szanowne grono czytające tą grupę :)
-
4. Data: 2009-11-20 06:33:10
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
dvhk?:)
-
5. Data: 2009-11-24 20:51:04
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
> telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
> przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
> Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy
> przez
> telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
> Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
>
> Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
> ciągu 10 dni?
>
jakieś propozycje?
-
6. Data: 2009-11-30 22:52:05
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
> telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
> przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
> Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy
> przez
> telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
> Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
>
> Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
> ciągu 10 dni?
>
Zgodnie z odpowiedzią Rzecznika Praw Konsumenta mam 10 dni od daty
dostarczenia mi wersji wydrukowanej (są wyjątki, o tym w cytowanej
odpowiedzi). W piątek otrzymałem email z C+ z odpowiedzią na reklamację, że
rozpatrują moją rezygnację. W sumie to mogli by odrzucić - mógłbym ich
jeszcze pomęczyć :)
Pracownik biura Rzecznika Praw Konsumenta odpisał (cytat):
W nawiązaniu do Pana e-maila wyjaśniam:
Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
Art. 56. (93) 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
93) Art. 56 zmieniony przez art. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r.
(Dz.U.09.85.716) zmieniającej nin. ustawę z dniem 6 lipca 2009 r.
2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci
telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.
2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie
pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych
obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
dostawcy usług.
3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:
3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, z
zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:
1) nazwę strony umowy, w tym nazwę (firmę), adres i siedzibę dostawcy
usług;
2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług
telekomunikacyjnych;
2) rodzaj świadczonych usług;
3) zakres obsługi serwisowej;
3) termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia
świadczenia usług;
4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby
uzyskania informacji o aktualnym cenniku;
4) okres, na jaki została zawarta umowa;
5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy;
5) pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety
taryfowe;
6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego
wykonania usługi telekomunikacyjnej;
6) sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje
usługi;
7) tryb postępowania reklamacyjnego;
7) okres rozliczeniowy;
8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub
poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.
8) tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia;
9) zakres świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;
10) dane dotyczące jakości usług;
11) zakres obsługi serwisowej;
12) sposób i termin rozwiązania umowy;
13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;
14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;
16) sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach
usług serwisowych.
4. Umowa o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej
poza elementami, o których mowa w ust. 3, powinna określać numer
przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do publicznej
stacjonarnej sieci telefonicznej także adres zakończenia sieci.
5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
dostawcy usług.
5. Dane, o których mowa w ust. 3 pkt 9-16, na podstawie wyraźnego
postanowienia umowy, mogą być zawarte w regulaminie świadczenia publicznie
dostępnych usług telekomunikacyjnych.
6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których
mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na
odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług
obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i
przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług
obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w
formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi
przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez
podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej
w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania
tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
7. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta,
rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.
8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o
których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej
zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia
oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu
biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni
od dnia otrzymania tego potwierdzenia.
9. Do zmiany warunków umowy w trybie, o którym mowa w ust. 6, nie stosuje
się art. 60a.
Proszę zwrócić uwagę na ust. 6, 7 i 8 powyższego przepisu. Dostawca usług
może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy w zakresie wskazanym powyżej
w postaci telefonicznej. Abonentowi na warunkach wskazanych powyżej
przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy. Tylko w
warunkach ustępu 7 dojdzie do wyłączenia prawa odstąpienia od dokonanej
zmiany warunków umowy.
-
7. Data: 2009-12-01 00:25:44
Temat: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:51:04 +0100, Grzegorz M napisał(a):
> jakieś propozycje?
Tez jestem na etapie sporu z Cyfrą+ o to samo.
Mój przypadek jest tutaj:
http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/brow
se_thread/thread/98b21157f69e33ed/2b110268dd375be?q=
#02b110268dd375be
--
Pozdrowienia,
Krzysztof