  • 11. Data: 2007-10-18 19:05:57
    Temat: Re: Buble prawne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Paweł Marcisz <p...@g...com> writes:

    [...]

    > Np. luka prawna w sytuacji, gdy członek drużyny lub rybak opuścił
    > gospodarstwo z powodu służby, a inny jej zajął i gospodarował przez
    > dwa lata zanim wrócił dawny gospodarz. Nie ma dyspozycji ani
    > mówiącej, że gospodarstwo należy zwrócić, ani że należy zachować
    > (dyspozycje takie są natomiast dla roku i dla 3 lat) Par. 30 i 30
    > ;-))

    Myślisz że Hammurabi pozostawił tę lukę celowo?

  • 12. Data: 2007-10-18 20:54:18
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Oct 18, 8:05 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nie doczytałeś dokładnie. To jest uregulowane na tablicy XXII wers 7
    > klin 19 :)

    Biję się w piersi, ale to dlatego, że nie odnosiłem się do tabliczek z
    wersją urzędowo obowiązującą, tylko do steli z Luwru. Po prostu nie
    chciało mi się sięgnąć po wersję obowiązującą, ale widać nie można
    jednak ufać takim popularnym wydaniom. Następnym razem będę
    ostrożniejszy. BTW chodziło mi oczywiście o par. 30 i 31.

  • 13. Data: 2007-10-19 07:07:23
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Oct 18, 9:05 pm, p...@g...pl (Piotr Dembiński) wrote:

    > Myślisz że Hammurabi pozostawił tę lukę celowo?

    Pewnie tak. Może chciał zostawić sędziom margines swobody w
    przypadkach wątpliwych. Albo w przypadku 2 lat nie ustaliła się
    jeszcze spójna linia orzecznictwa.