  • 51. Data: 2013-10-14 14:54:44
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Andrzej Lawa" wrote in message news:l3gndb$2hm$1@node1.news.atman.pl...

    W dniu 14.10.2013 13:38, kashmiri pisze:
    /ciach/

    > Jeśli się przygotował do odpowiedzi, to można mu nafiukać - jeśli kasę
    > zgłosił jako rodzinną darowiznę, a potem się rewanżował darowizną w
    > postaci spłaty części rat za siostrę. Gdyby chciał wyłudzić, to po co w
    > ogóle spłacał cokolwiek?

    Hmmm, możliwe, że się przygotował i dlatego spłacił część rat.

    > Nie. Żaden przepis nie zakazuje podejmować głupich decyzji typu "zapożyczę
    > się i majątek rozdam".

    Nie chodzi o to, czy zrobiła to legalnie, tylko czy sam fakt, że to zrobiła,
    nie UPRAWDOPODABNIA jej zeznań - tych, że te pieniądze traktowała jako
    pożyczkę, a nie darowiznę.

    > PS: ZAWIJAJ WIERSZE!!

    Już.

  • 52. Data: 2013-10-14 14:56:58
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

  • 53. Data: 2013-10-14 15:02:06
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 14:22, Liwiusz wrote:
    (...)

    > No tak. I pijak i złodziej.

    Chyba nie przemyslałes odpowiedzi,-czyżbyś chciał sugerować, ze
    okoliczności sprawy nie maja wpływu na wyrokowanie??
    Czy np. sąd podobnie traktuje wiarygodnośc oświadczeń od osoby skazanej
    za oszustwa jak i osoby o nieposzlakowanej przeszłości?? -Pytanie
    retoryczne, wszak nie bez powodu sąd odbierając zeznania pyta, czy
    składający był uprzednio karany za składanie fałszywych zeznań.
    Podobnie i tutaj,- to, ze wykaże się, że strona została np. skazana przy
    okazji tej samej transakcji z kodeksu karno-skarbowego MZ w jakims
    stopniu wpływa na postrzeganie jej wiarygodności w odniesieniu do
    pbadania, czy przy tej okazji popełniła także inne oszustwa.
    Tak jak napisałem wpływ ten moze być niewielki, ale dlaczego z
    podniesienia tego wątku rezygnować?!

  • 54. Data: 2013-10-14 15:03:05
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 14:22, Liwiusz wrote:

    > Ale nie będzie to podatek za dochód z nieujawnionych źródeł.

    A czy ja to twierdziłem?

  • 55. Data: 2013-10-14 15:08:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 15:02, p47 pisze:
    > On 2013-10-14 14:22, Liwiusz wrote:
    > (...)

    > Chyba nie przemyslałes odpowiedzi,-czyżbyś chciał sugerować, ze
    > okoliczności sprawy nie maja wpływu na wyrokowanie??

    Ja tu żadnych "okoliczności" nie widzę. Siostra ma jakieś roszczenie,
    musi je udowodnić.

    >-Pytanie
    > retoryczne, wszak nie bez powodu sąd odbierając zeznania pyta, czy
    > składający był uprzednio karany za składanie fałszywych zeznań.

    Nie w przypadku stron.

> [...]
    > pbadania, czy przy tej okazji popełniła także inne oszustwa.
    > Tak jak napisałem wpływ ten moze być niewielki, ale dlaczego z

    Ale w czym siostrze pomoże to, że brat zostanie skazany za nieuiszczenie
    podatku od darowizny? Czy to pomoże w udowodnieniu, że to była pożyczka?

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2013-10-14 15:09:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 15:03, p47 pisze:

    > A czy ja to twierdziłem?

    Kashmiri twierdził, czy jak on się tam nazywa :)

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2013-10-14 15:13:10
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "p47" wrote in message news:525beb51$0$29756$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > przy tej okazji popełniła także inne oszustwa.
    > Tak jak napisałem wpływ ten moze być niewielki, ale dlaczego z

    A fakt niezgłoszenia darowizny nie wskazywałby, że jednak nie była to
    darowizna? Tak po prostu.

    k.

  • 58. Data: 2013-10-14 15:15:19
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Liwiusz" wrote in message news:l3gqdi$dab$2@node2.news.atman.pl...

    W dniu 2013-10-14 15:03, p47 pisze:

    /ciach/

    > Kashmiri twierdził, czy jak on się tam nazywa :)

    Tak, mój błąd, dzięki za wyjaśnienie.
    k.

  • 59. Data: 2013-10-14 15:23:40
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 15:08, Liwiusz wrote:

    > Ja tu żadnych "okoliczności" nie widzę. Siostra ma jakieś roszczenie,
    > musi je udowodnić.

    Stwierdzenie "odkrywcze", w rodzaju 2+2=4 ;-)
    Skoro siostra ma udowodnic swoje roszczenia to, jak samo to słowo
    wskazuje, przedstawi sądowi dowody wspierajace to roszczenie, a brat
    dowody na to, że otrzymał darowizne, a sąd oceni ich wiarygodnośc i
    zasadność własnie w kontekście wszelkich okoliczności sprawy!
    Jedynym dowode, jaki przedstawi brat jako dowód, ze otrzymał darowiznę
    jest jego oświadczenie, bo nie posiada ani umowy darowizny, ani wpłata
    nie została dokonana takim tytułem.
    A zatem istotną okolicznością podważająca jego oświadczenie jest MZ
    fakt, że sam, z własnej woli nie traktował tej wpłaty jako darowizny,
    tj. nie zgłosił jej jako takiej do US i nie zapłacił odpowiedniego podatku.
    Oczywiscie nie mam pewności, ze tak własnie było, ale sądzę, że US w
    przypadku zgłoszenia "skromnej" darowizny w wysokości 1 mln jednak
    starałby się potwierdzić ten fakt u darczyńcy. Tak czy inaczej siostra
    winna to sprawdzić w US z w/w powodów, a ponadto , jak pisałem,
    ewentualne skazanie brata za przestępstwo karno-skarbowe popełnione przy
    okazji tej tranzakcji winno MZ rzutowac na ocenę wiarygodności jego
    oswiadczeń przed sądem.

    > Nie w przypadku stron.

    zalezy w jakim procesie

    > Ale w czym siostrze pomoże to, że brat zostanie skazany za nieuiszczenie
    > podatku od darowizny? Czy to pomoże w udowodnieniu, że to była pożyczka?

    Patrz wyżej.

  • 60. Data: 2013-10-14 15:28:30
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 15:13, kashmiri wrote:

    > A fakt niezgłoszenia darowizny nie wskazywałby, że jednak nie była to
    > darowizna? Tak po prostu.

    Tak po prostu to nie! Ale to uprawdopodobnia.