  • 201. Data: 2006-01-11 08:35:17
    Temat: Droga Koleżanko !!!
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl>

    > Ale się rozrosło! Pobieżnie przejrzałam, całości nie dałam rady, ale
    > nie zauważyłam, żeby ktoś wypowiedział się co do meritum, czyli czy
    > policjant miał rację. Nie zauważyłam też, żeby któryś z
    > krzykaczy-wchodzi-się-wejściem-nie-wyjściem wyjaśnił co mu
    > przeszkadza, którędy wchodzę.

    I musisz się z tym pogodzić. Internet to takie miejsce, gdzie jak zadasz
    konkretne pytanie, to NIE uzyskasz odpowiedzi na temat, a jedynie stertę
    paplaniny nie na temat. Jest to bowiem pole do wyżycia się: wszelkiej maści
    frustratów, nieuków, nabijaczy liczników postów, pseudo-beta-quasi
    fachoffffcooofff i internetowych troli. :-)

    Przerabiałem to wiele razy: zadałem konkretne pytanie - zero konkretnych
    odpowiedzi. Wpie....rzyłem tzw. Siarę - wątek rozrastał się pięknie a wszyscy
    się wspaniale żarli, przekonywali, przedtawiali swoje wydumane racje i tak
    gawno z tego wynikło....

    PS. Całym sercem jestem z Tobą i popieram Twoje racje. W wielu miejscach
    spotykamy się z sytuacjami ograniczania, zakazywania i nakazywania BEZ
    poparcia jakimikolwiek uregulowaniami prawnymi. No ale chcieliśta wziąć sprawy
    w swoje ręce, no to mata. :-))))))

  • 202. Data: 2006-01-12 10:11:53
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Zakaz wstepu psom :-P ma swoją podstawe prawną w przepisach sanitarnych,
    > ale... tylko w sklepach z zywnością i tylko niepakowaną. Lody sa towarem
    > dozwolonym i możesz je konsumowac wszędzie tam, gdzie nie ma przepisu
    > zakazującego wydanego na mocy USTAWY.

    A, czyli z moim psem moge wejsc do takiego Carefour Wilenska, i jak
    tylko do sklepu z zywnoscia nie wejde, to o galerii, do obówniczego etc
    moge sobie z pieskiem?

    Podaj przykład określający, że wolno, a dziś ide testowac ;-)

    MZ

  • 203. Data: 2006-01-16 13:14:26
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Dredd napisał(a):

    > Dla porównania wyobraź sobie taką sytuację: zapraszasz ludzi do swego domu
    > np. na imprezę.

    a widzisz roznice pomiedzy miejscem prywatnym a miejscem publicznym??

    W domu mozesz sobie ustanawiac zasady jakie Ci sie podoba i ktos kto sie
    do nich nie stosuje moze zostac wyproszony z domu - masz do tego prawo i
    juz.

    W miejscu publicznym juz takich cyrkow wyczynaic nie wolno.
    Jacek

  • 204. Data: 2006-01-16 13:15:15
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Dredd napisał(a):

    > Podstawą prawną dla działań podmiotu prowadzącego sklep jest prawo rzeczowe
    > jakim dysponuje np firma czy osoba prowadząca sklep do terenu, na którym się za
    > jego przyzwoleniem znajdujesz.

    przyzwoleniem jest otwarcie sklepu.

    Jacek

  • 205. Data: 2006-01-16 13:16:51
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Dredd napisał(a):

    > Jeślii poracownik sklepu uprzedza Cię na wejściu że należy zdeponować plecak to
    > jego prawo.

    owszem ma prawo poinformowac mnie o tym, nic wiecej

    > Wchodzisz na cudzy teren a on informuje Cię jakie reguły zachowania
    > na tym terenie zarządca tego terenu ustanowił.

    bzdura, wchodze na teren publiczny. On otwierajac sklep robi go
    dostepnym dla wszystkich - nie ma prawa zagladac Ci do plecaka ani
    zmusic cie do zdeponowania go w jakis szafkach - jesli by tak bylo :) to
    nie udaloby mi sie wejsc do wiekszosci sklepow ;D

    Jacek

  • 206. Data: 2006-01-16 13:18:35
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Dredd napisał(a):

    > Czyżbyś naprawdę uważał, że np. właściciel sklepu nie może wyprosić z niego w
    > dowolnej chwili dowolnego klienta (po prostu dlatego, że jest właścicielem)?

    Nie moze :) na jakiej podstawie moglby to zrobic?? Odmowilby zapoznania
    sie z oferta? odmowilby sprzedazy?? Zlamalby obowiazujace prawo i
    narazilby sie na nieprzyjemnosci

    > A skoro może Cię całkiem wyrzucić ze sklepu to tym bardziej może ustanawiać
    > określone reguły zachowania się na jego własności.

    Moze Cie wyrzucic sila i zlamie przy tym kilka paragrafof KK

    Jacek