  • 91. Data: 2006-01-07 18:34:31
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpo5k3$p74$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > Naprawdę zdrowy rozsądek nie wystarczy?
    > Jeśli można uszkodzić w ten sposób bramki, to znalazłaby się podstawa do
    > ukarania.

    A jeśli nie można? Albo jeśli nie jest to bardziej prawdopodobne niż
    przy wychodzeniu przez nie? Podczas wchodzenia z taką bramką nie
    dzieje się nic poza tym, co dzieje się podczas wychodzenia.

    I co z moim pytaniem o rację Pana Policjanta w opisywanej sytuacji?
    Jeszcze je rozszerzę. Załóżmy, że w regulaminie metra jest zakaz
    wchodzenia pod prąd, czy wtedy można by ścigać z art.54KW, czy
    o takich przepisach ten art. mówi?

    Renata

  • 92. Data: 2006-01-07 18:40:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Ale się rozrozło! Pobieżnie przejrzałam, całości nie dałam rady, ale
    nie zauważyłam, żeby ktoś wypowiedział się co do meritum, czyli czy
    policjant miał rację. Nie zauważyłam też, żeby któryś z
    krzykaczy-wchodzi-się-wejściem-nie-wyjściem wyjaśnił co mu
    przeszkadza, którędy wchodzę.
    I dla niezorientowanych w temacie warszawskiego metra - wchodzenie pod
    prąd jest łatwiejsze nie ze względu na odległość bramek, bo
    często jest do nich trochę dalej, a ze względu na brak konieczności
    wyciągania karty.

    Renata

  • 93. Data: 2006-01-07 18:41:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpomr9$h0t$4@atlantis.news.tpi.pl>, ape wrote:
    > Użytkownik Renata Gołębiowska <m...@p...onet.pl> napisała w
    > wiadomości news:dpop54.38s.1@tHe.mRuWa...

    > tak, renatku, za mrocznej komuny byly wejscia i wyjscia w autobusach
    > w kwakowie nadal to obowiazuje?

    Z tym analfabetyzmem to bardzo a propos :>

    Renata

  • 94. Data: 2006-01-07 18:44:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpored$fa$1@news.onet.pl>, Questato wrote:

    > Bramki w Metrze zliczają tzw potoki pasażerskie jeśli np. połowa
    > pasażerów wejdzie tak jak Ty to okaże się, że na tej stacji wchodzi
    > mało ludzi i nie potrzeba aż tylu bramek dla wchodzących - dzieki
    > temu jeszcze zwiększą się kolejki do wejścia bo bezpieczniej jest
    > ustawić bramki na wyjście (ewakuacja, pożar itp.) Nie każdy może

    Do ewakuacji to są te szklane drzwiczki z napisem "wyjście
    ewakuacyjne", jest ich sporo i lepiej służą ewakuacji niż wąskie
    bramki.

    > przeskoczyć przez kołowrót. Jeśli przy przeskakiwaniu pośliźnie Ci
    > się ręka

    Ale kto prócz ciebie pisze o skakaniu.

    Renata

  • 95. Data: 2006-01-07 18:49:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@n...home.net.pl>, Andrzej Kłos wrote:

    > taka bramka, oprócz kasowania biletu zbiera dane. te dane są następnie
    > przekazywane do "centrum". potem coś/ktoś te dane "obrabia" i wypuszcza
    > wyniki. I potem ktoś/coś te wyniki analizuje: na jakich trasach dany
    > bilet/człowiek się porusza,

    To rzeczywiście pachnie Orwellem.

    >jakie jest natężenie ruchu w poszczególnych
    > godzinach na poszczególnych trasach, jakimi trasami bilet się
    > przemieszcza itd, itp.

    A tych tras jest... sztuk jedna. Choć zgadzam się, że teoretycznie to
    już jest jakieś sensowne uzasadnienie, ale jeszcze nie teraz, nie przy
    jednej trasie, o której bez żadnych badań można powiedzieć, że jest po
    prostu zapchana. No i udostępnianie lub nie tych danych nie jest
    prawnie regulowane.

    Renata

  • 96. Data: 2006-01-07 18:54:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    > Usługa jest opłacona i to za 3 miesiące z góry, karta leży sobie na
    > dnie plecaka.
    > Pytanie tylko czy jakiś paragraf zakazuje wchodzenia pod prąd i czy
    Pan
    > Policjant miał rację.

    Podejrzewam, że w metrze są jakieś przepisy porządkowe to regulujące.
    Wówczas ich naruszenie stanowiło by wykroczenie opisane w art. 65
    Ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym

  • 97. Data: 2006-01-07 19:47:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A jeśli nie można?

    to nie widzę wykroczenia

    > Albo jeśli nie jest to bardziej prawdopodobne niż
    > przy wychodzeniu przez nie? Podczas wchodzenia z taką bramką nie
    > dzieje się nic poza tym, co dzieje się podczas wychodzenia.

    a to zależy
    niektórzy się mocno przepychają ;)

> [...]
    > Jeszcze je rozszerzę. Załóżmy, że w regulaminie metra jest zakaz
    > wchodzenia pod prąd, czy wtedy można by ścigać z art.54KW, czy

    tak, bo są to przepisy porządkowe wydane przez rade gminy na podstawie
    prawa przewozowego

    KG

  • 98. Data: 2006-01-07 21:16:24
    Od: Questato <q...@p...onet.pl>

    Dnia 2006-01-07 19:44, Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:
    > In article <dpored$fa$1@news.onet.pl>, Questato wrote:

    > Do ewakuacji to są te szklane drzwiczki z napisem "wyjście
    > ewakuacyjne", jest ich sporo i lepiej służą ewakuacji niż wąskie
    > bramki.

    Do ewakuacji służą wszystkie możliwe wejścia/wyjścia.

    > Ale kto prócz ciebie pisze o skakaniu.

    To napisz jak przechodzisz?

    Tomek

  • 99. Data: 2006-01-07 21:44:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska"
    > Też tak miałam. Wyszłam z mamą bramką dla wchodzących, po jakichś 3
    > metrach Pan Ochroniarz mówi nam, że trzeba się cofnąć i wyjść drugą
    > bramką. Moja mama w odruchu karności przed mundurem zrobiła zwrot na
    > pięcie, ale ciągnę ją za rękaw i mówię Panu Ochroniarzowi, że chyba
    > żartuje, bo wyszłyśmy już ze sklepu i nie zamierzamy się do niego
    > wracać, zwłaszcza po to tylko,żeby wyjść z drugiej strony słupka
    > (wejście i wyjcie stykały się ze sobą).

    z drugiej strony slupka mogl byc czujnij ktory by zapiszczal jak by
    odkryl jakis towar zabepieczony a nie zaplacony. Przy wejsciu taki
    czujnik jest zbedny wiec w trosce o swoje zyski w marketach pilnuja,
    zeby wychodzic przez odpowiednia bramke.

    Co do wchodzenia, to mysle, ze to juz jest ich zwykla sluzbistosc i
    upierdliwosc
    choc mozna chyba poprosic o pokazanie odpowiedniego punktu w jakims
    regulaminie czy innych przepisach, ktorych zaden klient nigdy nie
    widzial :-)
    *** blad ***

  • 100. Data: 2006-01-07 22:15:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    blad wrote:
    > choc mozna chyba poprosic o pokazanie odpowiedniego punktu w jakims
    > regulaminie czy innych przepisach, ktorych zaden klient nigdy nie
    > widzial :-)

    I które nie są do wyegzekwowania, bo nie ma żadnych sankcji za
    niezastosowanie się do takiego "regulaminu".

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>