  • 31. Data: 2006-09-18 20:47:37
    Temat: Re: Bramki na linii kas w hipermarkecie
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Korzeniewski" <

    > MSZ, teren super(hiper)marketu na pewno jest czyjąś własnością ale
    > równocześnie jest to teren publiczny.

    Podaj definicje 'teren publiczny'.

    > Dodatkowo regulamin taki musi być zgodny z polskim prawem.

    Wchodzac do muzeum zakladasz kapcie - zgodne z prawem, czy nie?
    U siebie w domu plujesz na podloge, rzucasz przezuta gume na podloge? A w
    markecie mozna, czy nie mozna?

    Mozemy sobie godzinami gadac o prawie/bezprawiu, ale i tak ustalimy, ze
    prawo nie kodyfikuje wszystkiego i to nie oznacza, to ze mozna robic
    wszystko, czego prawo nie skodyfikowalo. Pozostaje tzw. dobry obyczaj,
    rozsadek i zrozumienie dla wysilku niektorych, zeby panowac nad porzadkiem w
    miejscach, gdzie schodzi sie wielu ludzi.
    Jak wedruje po markecie i widze na ziemi porozrzucane produkty, porzucone
    produkty z przeciwnych stron marketu, kubeczki po sprobowanych produktach,
    to mysle tylko o idiotach, bezmozgowcach, ktorzy nie potrafia sie zachowac.
    Jednakze przeciez nigdzie nie zabrania sie przenoszenia produktow na inne
    polki. Nie zabrania sie zrzucania produktow z polek, ani porzucenia kubka.
    O zwyklym zlodziejstwie nie mowie.

    Nad porzadkiem powinni czuwac wszyscy - nie tylko wlasciciel marketu i jego
    pracownicy. Rowniez klienci, a moze i przede wszystkim.
    Dla mie bramki sa tam sprawa porzadkowa.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 32. Data: 2006-09-18 21:08:51
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 19:44:56 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Ale wszyscy - no przepraszam - większość klientów wie, że przez te
    > bramki się nie przechodzi. Taki zwyczaj. Jak nie chcesz, by ktoś obcy
    > łaził po Twoim podwórku, to też stawiasz tylko ogrodzenie, a nie
    > minujesz przedpola, nie stawiasz zasieków i nie pokrywasz tych przeszkód
    > krzyżowym ogniem broni maszynowej i artylerii.

    Napis "przejscia nie ma" w zupelnosci by sprawe zalatwil ... a tak mamy
    jakies piktogramy zwiazane z ruchem drogowym. Pieszy nie musi znac tego
    czerwonego kola z pozioma biala kreska.

    Co do terenu prywatnego ... slyszalem cos o zaostrzaniu przepisow. Obilo
    mi sie o uszy, ze na wzor brytyjski chca nam poszerzyc uprawnienia do
    obezwladniania bandyty co nam na posesje wtargnie ... czy to czasem nie
    bedzie tak, ze 'supermarket' bedzie mogl strzelac do wynoszacych towary z
    polek?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 33. Data: 2006-09-18 21:19:52
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 21:24:29 kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > ... w sprawach o wykroczenia
    > aktualny?

    35 lat temu byl aktualny :P
    Poprosze o cytat ... ostatnie co znalazlem ma date 2001r. i brzmi:

    Art. 45. § 1. Policja ma prawo zatrzymać osobę ujętą na gorącym uczynku
    popełnienia wykroczenia lub bezpośrednio potem, jeżeli:
    1) zachodzą podstawy do zastosowania wobec niej postępowania
    przyspieszonego,
    2) nie można ustalić jej tożsamości.
    § 2.Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 34. Data: 2006-09-18 21:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Napis "przejscia nie ma" w zupelnosci by sprawe zalatwil ... a tak mamy
    > jakies piktogramy zwiazane z ruchem drogowym. Pieszy nie musi znac tego
    > czerwonego kola z pozioma biala kreska.

    A jak będzie obcokrajowiec? Znak "zakaz wjazdu" jest dość powszechnym symbolem.

> [...]
    > obezwladniania bandyty co nam na posesje wtargnie ... czy to czasem nie
    > bedzie tak, ze 'supermarket' bedzie mogl strzelac do wynoszacych towary z

    Nie sądzę. Głownie z tego powodu, że groziło by to po prostu powszechnym
    mordobiciem i strzelaniną w sklepie. A następnego dnia wendettą w postaci jego
    podpalenia przez rodziny postronnych osób poranionych przez przypadkowe kule.

    Sam pomysł zaostrzenia przepisów w tym zakresie ma głęboki sens - ale w
    odniesieniu do ogrodzonych i w sposób wyraźny nieprzeznaczonych dla osób
    postronnych miejsc. A i to uważam, że strzelanie do uciekającego to głupi
    pomysł, nawet jeśli będzie zgodny z prawem. Chyba, ze uciekający wynosi nasze
    oszczędności.

  • 35. Data: 2006-09-18 21:23:26
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 23:19:52 Jasko Bartnik <j...@g...pl>
    napisał(a):

    > § 2.Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.
    Wroooc ... cyferki mi sie juz mieszja. Dzieki.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 36. Data: 2006-09-18 21:41:27
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 23:20:27 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > A jak będzie obcokrajowiec? Znak "zakaz wjazdu" jest dość powszechnym
    > symbolem.

    Jesli to bedzie obcokrajowiec mowiacy jakims wymierajacym jezykiem
    (przyjechal na stypendium z wioski polozonej w centrum puszczy amazonskiej
    a zakupy trzeba bylo upolowac w markecie akurat); trafi pierwszy raz w
    zyciu do marketu i bedzie chcial poznac jego regulamin to beda musieli mu
    sprowadzic tlumacza na swoj koszt?

    Kazdy moglby sie wykrecic, ze ten znak go nie dotyczy. I co wtedy? ... w
    sumie to nic :P Ciekawe czy w regulaminie marketu jest opis tego znaku :)

> [...]
    > postronnych miejsc. A i to uważam, że strzelanie do uciekającego to
    > głupi pomysł, nawet jeśli będzie zgodny z prawem. Chyba, ze uciekający

    To by sie przydalo ... slynne historie o zlodziejach wynoszacych telewizor
    z mieszkania. Zobaczysz, ze mieszkanie grabia ... i co wtedy? Normalnie to
    by zastrzelil. A trzeba chlopakowi raczej pomoc, droge oczyscic; jak sie
    posliznie na wypastowanej podlodze, zlamie noge spadajac ze schodow to
    jestesmy umoczeni ...

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 37. Data: 2006-09-18 22:11:15
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko zaczelo sie wiec od niedopilnowania rodzica...
    > Pani ochroniarz nie miala racji, bo zdrowy rozsadek nakazywal pomoc
    > rodzicowi, mimo, ze to wina rodzica byla ewidentna.
    >
    > Nauka z tego taka:
    > Rodzicu, pilnuj swego dzieciaka.

    Chyba nigdy nie miałeś dzieci. A jeżeli je miałeś, to czy
    trzymałeś je na smyczy? Bo widzę, że nie masz pojęcia,
    jak te słodkie szkraby potrafią być nie do upilnowania... :)

    Piotr

  • 38. Data: 2006-09-18 22:13:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    PiotRek napisał(a):

    > Chyba nigdy nie miałeś dzieci. A jeżeli je miałeś, to czy
    > trzymałeś je na smyczy? Bo widzę, że nie masz pojęcia,
    > jak te słodkie szkraby potrafią być nie do upilnowania... :)

    O tym samym pomyslalem :) Sam mam 9 miesiecznego szkraba i widze jaki
    potrafi byc szybki (niektorym sie to moze wydac smieszne) a on jeszcze
    nie chodzi ;)

    A co dopiero jak sie ma dwojke dzieci w zblizonym wieku? Dziecko to nie
    pies ktore sie da uwiazac na smyczy.

    Jacek

  • 39. Data: 2006-09-18 22:16:29
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Harry" <U...@n...pl> napisał w wiadomości
    > idiotyzm jakis, ciekawe jak by gosc udowodnil ze poniusl jakas, szkode.

    Idź już sobie stąd, lamerze.

    --
    Piotr

  • 40. Data: 2006-09-18 22:19:08
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@
    > Chyba nigdy nie miałeś dzieci. A jeżeli je miałeś, to czy
    > trzymałeś je na smyczy? Bo widzę, że nie masz pojęcia,
    > jak te słodkie szkraby potrafią być nie do upilnowania... :)

    Wiem i nie ma na to zadnej recepty...;-)
    Chyba, ze mlotek i gwozdzie...;-)
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl