  • 41. Data: 2004-11-25 01:35:24
    Temat: Re: Brak podpisu ucznia na legitymacji szkolnej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    [ciach]

    > Ponieważ Alek ma racje, ale nie zna podstawy prawnej i już kilka wątków się
    > wokół tego stworzyło, to wyjaśniam, że istnieje taki przepis, jak USTAWA z
    [ciach]
    > INFRASTRUKTURY z dnia 25 października 2002 r. w sprawie rodzajów dokumentów
    > poświadczających uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami
    > publicznego transportu zbiorowego. Zgodnie z tym aktem dokumentami
    > poświadczającymi uprawnienia uczniów, studentów i słuchaczy kolegiów
    > nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów języków obcych do korzystania z
> [...]

    Ale on się upiera, że legitymacja _nadaje_ uprawnienia do ulgi - że
    delikwent bez legitymacji nie ma do nich uprawnień.

    A to jest tylko dokument poświadczający uprawnienia do ulgi.

    Student bez legitymacji to jak osoba uprawniona do kierowania pojazdem
    przyłapana przy okazji kontroli na tym, że zapomniała dokumentu
    poświadczającego uprawnienia (prawa jazdy) np. w domu.

    Czyli opłata za przejazd bez biletu się nie należy - o ile delikwent
    faktycznie jest studentem i legitymację np. później dostarczy. Czy
    należy się coś innego? (opłata manipulacyjna - whatever) W sumie nie
    pamiętam, czy czasem w regulaminie warszawskich przedsiębiorstw nie ma
    czegoś na ten temat (z ulg już od dawna nie korzystam, a z komunikacji
    zbiorowej - tylko sporadycznie). Czy może to dotyczyło późniejszego
    okazania biletu okresowego? Skleroza...

    [ciach]

    > I to raczej dyskusje kończy. Alek ma rację, co nie przeszkadza co bardziej
    > rozumnych kontrolerom przymknąć oko na oczywiste przypadki. Ale to już ich
    > dobra wola.

    Dobra wola i rozsądek. Tylko skończony, za przeproszeniem, złamas
    czepiałby się studenta, który zapomniał o legitymacji, ale był w stanie
    inaczej przekonująco wykazać bycie studentem. A ktoś, kto by na takiego
    rozumengo kontrolera jeszcze potem donosił, to już kompletna szmata.

  • 42. Data: 2004-11-25 06:54:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > I to raczej dyskusje kończy. Alek ma rację, co nie przeszkadza co bardziej
    > rozumnych kontrolerom przymknąć oko na oczywiste przypadki. Ale to już ich
    > dobra wola.

    Wróćmy do komunikacji miejskiej, gdzie jedynym przepisem mówiącym o
    ulgach jest odpowiedni artykuł ustawy o szkolnictwie wyższym. :)

    KG

  • 43. Data: 2004-11-25 08:06:53
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    > a) dzieci i młodzieży w okresie od rozpoczęcia nauki w szkole
    > podstawowej do ukończenia gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub
    > ponadgimnazjalnej - publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły
    > publicznej, do ukończenia 24 roku życia - legitymacja szkolna,

    No dobrze, ale to nam jeszcze nie wyjaśnia, na jakiej podstawie prawnej na
    legitymacji szkolnej wprowadza się rubrykę "podpis" i na jakiej podstawie
    prawnej legitymacja bez tego podpisu staje się dokumentem nieważnym.

    RG

  • 44. Data: 2004-11-25 09:38:34
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2004 20:38:04 +0000 (UTC), Aleksander Kwaśniak
    <k...@g...pl> napisał:

    > Z racji bycia studentem, czego dowodem w przypadku korzystania z ulgi
    > może
    > być wyłącznie ważna legitymacja studencka wg stosownego wzoru.

    Hmmm, a na jakiej podstawie ktoś uzurpuje sobie prawo do ograniczania
    kręgu dowodów, którymi można wykazać uprawnienie do ulgi?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 45. Data: 2004-11-25 10:51:59
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    > 2) 49% - przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego
    > kolejowego w pociągach osobowych i pospiesznych, na podstawie imiennych
    > biletów miesięcznych, oraz autobusowego w komunikacji zwykłej i
    > przyspieszonej, na podstawie imiennych biletów miesięcznych szkolnych, są
    > odpowiednie dokumenty, o których mowa w pkt 1.
    > 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1, okazuje się wraz z dowodem
    > osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym stwierdzenie wieku odpowiednio
    > ucznia, studenta lub słuchacza kolegium, jeżeli nie jest on określony w tych

    Hmm z tego co widzę byłeś łaskaw przytoczyć pzepisy dotyczące komunikacji
    kolejowej. A co z komunikacją miejską?

    pdr
    Olo

  • 46. Data: 2004-11-25 16:42:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wróćmy do komunikacji miejskiej, gdzie jedynym przepisem mówiącym o
    > ulgach jest odpowiedni artykuł ustawy o szkolnictwie wyższym. :)

    Faktycznie, umknął mi §2.

  • 47. Data: 2004-11-25 19:53:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsh0k2klamg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Hmmm, a na jakiej podstawie ktoś uzurpuje sobie prawo do ograniczania
    > kręgu dowodów, którymi można wykazać uprawnienie do ulgi?

    Hmmm, a na jakiej podstawie ktoś uzurpuje sobie prawo do ulgi?

    Pzdr
    Leszek

  • 48. Data: 2004-11-30 23:40:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy kontroler ma prawo uznać legitymację bez podpisu za nieważną i wypisać
    mandat?

    Tak jest napisane na legitymacji. Nie wiem z czego to wynika. Pytałem pod
    wątkiem na ten temat tydzień temu i nikt nic konstruktywnego nie wymyślił. A
    więc chwilowo należy przyjąć, ze faktycznie kontroler może legitymacji nie
    uznać.

  • 49. Data: 2004-11-30 23:40:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Sulewski" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cnpv1b$ais$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > przyłączę się do pytania - czy jeśli kontroler będzie miał zastrzeżenia,
    że
    > legitymacja jest niepodpisana, to można wyjąć długopis i na miejscu ją
    > podpisać?

    Skoro żaden przepis tego nie zabrania.