  • 71. Data: 2011-04-22 11:51:35
    Temat: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To w stylu Wałęsy :)
    "Nie wiem, ale powiem" :)

    -----

  • 72. Data: 2011-04-26 12:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2011, Kamil wrote:

    > macadress karty - to "unikalny" nr karty sieciowej, teoretycznie tak jak
    > ludzki odcisk palca.

    Jest tylko mały, drobny problem.
    Tak celem uściślenia piszę, bo nie sądzę żebyś nie wiedział przynajmniej
    co do podstaw :) (za to czytelników takich może być sporo).
    Ten adres o którym piszesz, to tzw. "hardware address".
    Pic w tym, że *na zewnątrz komputera*, widać co innego, adres który się
    *początkowo* ustawia na taki sam adres jak ten ww.
    Tyle, że specyfikacja Ethernetu z definicji przewiduje, że "executive
    address" jest *ustawialny*!

    I teraz mamy najciekawsze:
    - niektóre protokoły sieciowe, działające po eternecie, a należy do
    nich najpopularniejszy IP, *nie przewidują* możliwości obsługi
    *supportowanej* funkcjonalności ethernetu; a uściślając bardziej,
    "goły" IP sam z MAC nie radzą, zaś nie supportuje obsługi protokół
    wspomagający (ARP - to nie IP)
    - co poniektórzy przekonani są o "magiczności" krążących tu i ówdzie
    programów, które "ustawiają adres eternetowy". A to po prostu
    wywołanie funkcji ze specyfikacji eternetu, standardowej (fakt,
    że na poziomie drivera, więc rzadko widywane przez programistów
    kategorii "java i wyżej" ;))

    > Z reguły przy takich akcjach jak "namierzanie" to już jest działanie
    > w stylu "offline" :)

    Ano.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2011-04-26 12:58:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2011, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > 2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny
    > inny....

    Prostestuję Wysoki Sądzie, MAC adres leży obok stosu TCP/IP ;)
    (ARP to w końcu oddzielny protokół wspomagający).
    To "winą" ARP jest założenie, że executive address będzie taki sam
    jak hardware address :)

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2011-04-26 13:12:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011, witek wrote:

    > "absolutnie nie" dotyczy słowa najpierw.
    > Mamy kliknięcie i zawarcie transakcji i na tym nastepuje koniec allegro jako
    > pośrednika
    > Transakcja została zawarta

    100% zgoda.
    Można iść do sądu i żądać "wydania", wygrana wydaje się pewna.

    > i przedmiot zmienił właściciela.

    Stanowczo sprzeciwiam się jakoby :)

    Podstawa? - pytanie: a co było przedmiotem?
    Jeśli procesor o numerze seryjnym 2971-542037-UDLE9673, to trzeba
    przyznać Ci rację. O ile umowa nie stanowi inaczej rzecz jasna :)

    Ale jeśli to "procesor QUAD 8700", to:

    > Teraz on już jest twój.

    ...wychodzi, że:
    _117.html

    ...ma przestarzałą treść i art.155.2 zmienili, a to łotry ;)

    > Sprzedawca ma obowiązek go wydać, a kupujący zapłacić.

    To prawda, i wnoszę aby ktoś mi nie implikował czegoś innego
    niż tylko to co podnoszę :)
    NIEZALEŻNIE od tego, że kupujący jeszcze nie jest właścicielem,
    czy to z okazji braku "oznaczenia tożsamości" czy z treści
    umowy - obowiązek realizacji umowy jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2011-04-26 14:32:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Prostestuję Wysoki Sądzie, MAC adres leży obok stosu TCP/IP ;)
    > (ARP to w końcu oddzielny protokół wspomagający).

    jest kwestia integracji i używania np alternatywnych stosów, gdzie jest
    to zintegrowane, stąd skrót myślowy, bo w ustawieniach stosu zazwyczaj
    jest to do ustawienia :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 76. Data: 2011-04-27 16:16:29
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > czy to z okazji braku "oznaczenia tożsamości" czy z treści
    > umowy - obowiązek realizacji umowy jest.

    a ja nadal nie wiem co zrobic gdy ktos nie odebral przesylki ?
    kto ma poniesc koszty przesylki ?

  • 77. Data: 2011-04-27 22:16:12
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...
    > Utrudnie Ci zycie.
    > Ostatnio cos zamawialem w sklepie Internetowym. Wyslali to w postaci
    > dwoch listow. Jeden dotarl "natychmiast" (dwa dni), a o drugi tak sie
    > niepokoilem, ze pytalem i na poczcie (kilka wizyt osobistych) i
    > sprzedawce (email). Po pewnym czasie email od sprzedawcy, ze mam
    > doplacic za powtora przesylke bo poczta odeslala z adnotacja: "nie
    > odebrane po dwukrotnym awizowaniu"...

    to nic nowego
    czesto tak tez sie zdaza
    ale faktom nie zaprzeczysz

    kto ma reklamowac usluge kupujacy ktory zgadza sie na wysylke poczta?
    raczej tak bo on placi za koszt/jakos wysylki

    dalej idac tym tropem
    skoro klient nie odbiera za pobraniem
    a my sie wyiwazujemy z umowy
    dlaczego nie odbiera przesylki skoro ma 10dni na zwrot jakby nie odpowiadalo
    ???

  • 78. Data: 2011-04-27 23:07:12
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-28 00:16, Kris pisze:
> [...]
    > a my sie wyiwazujemy z umowy
    > dlaczego nie odbiera przesylki skoro ma 10dni na zwrot jakby nie odpowiadalo

    Może umarł, albo w szpitalu leży.

    --
    animka

  • 79. Data: 2011-04-28 04:16:41
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    >Może umarł, albo w szpitalu leży.

    babka zyje zadzwonila nie bylo awizo
    poczta potwierdza po dochedzeniu ze listonosz byl fizycznie

    --
    animka

  • 80. Data: 2011-04-28 07:01:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > skoro klient nie odbiera za pobraniem
    > a my sie wyiwazujemy z umowy
    > dlaczego nie odbiera przesylki skoro ma 10dni na zwrot jakby nie

    Przedpiszca chciał ci dać do zrozumienia, że zdarza się, że awizo nigdy
    nie dociera do osoby zainteresowanej. Sam miałem przygodę, ponieważ
    oczekiwałem kilku przesyłek poleconych i się niepokoiłem, że długo nie
    przychodzą, wybrałem się na pocztę, by dopytać, czy nic nie przyszło -
    okazało się, że przesyłka tam leży.... Odebrałem, jakież się zdziwiłem,
    jak 2 dni później znalazłem w skrzynce awizo, że nie zastano mnie 3 dni
    wcześniej w domu i była do mnie właśnie ta przesyłka....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl