  • 1. Data: 2004-05-13 09:26:06
    Temat: Brak odpowiedzi na złożoną reklamację
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Witam,

    Firma od której dzierżawię garaż wystawiła mi zgodnie z umową fakturę
    za roczną dzierżawę. Faktura miała termin płatności do 31 stycznia br.
    Ponieważ garaż oględnie mówiąc został spartaczony (jest to osiedlowy
    podziemny garaż) i przecieka (stoją w nim wielkie kałuże, a w czasie
    deszczu na samochody leje się woda) złożyłem reklamację, proponując
    obniżenie opłaty o 30%. Oczywiście od zapłaty się wstrzymałem do czasu
    otrzymania odpowiedzi.

    Reklamacja została złożona w styczniu, teraz mamy
    połowę maja, a odpowiedzi brak. Również żadne wezwanie do zapłaty czy
    coś podobnego do mnie nie dotarło. Reklamacja dotarła tam gdzie trzeba
    gdyż telefonicznie zostałem poinformowany że została przekazana do
    "działu technicznego odpowiadającego za usterki budowlane".

    Przypuszczam, że brak odpowiedzi jest spowodowany tym, że było by
    to pośrednie przyznanie się do wadliwego wykonania garażu czego
    owa firma chce uniknąć (ew. odszkodowania).

    Nie chcę mi się z drugiej strony specjalnie domagać od nich odpowiedzi
    bo póki co pieniądze leżą sobie po mojej stronie.

    Czego natomiast można się w takiej sytuacji spodziewać? Czy brak
    odpowiedzi, wezwań do zapłaty itp. daje podstawę do naliczania odsetek
    karnych? czy może powinienem uznać że moja reklamacja została przyjęta,
    zapłacić kwotę - 30% i mieć spokój? Jakich metod może używać wobec
    mnie owa firma gdyż wiem że wcześniej czy później sprawa będzie musiała
    być wyjaśniona (po jakim czasie takie wierzytelności się przedawniają?)

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    --
    oo0O0oo00o Jakub
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net

  • 2. Data: 2004-05-13 09:38:37
    Temat: Re: Brak odpowiedzi na złożoną reklamację
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Kuba napisał(a):

> [...]
    > gdyż telefonicznie zostałem poinformowany że została przekazana do
    > "działu technicznego odpowiadającego za usterki budowlane".

    Czy masz jakieś pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji?

    > Przypuszczam, że brak odpowiedzi jest spowodowany tym,

    Ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141,
    poz. 1176)
    Art 8.3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie
    ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.

    Teraz nie mam czasu szukać, czy dotyczy to także usług.

    > że było by
    > to pośrednie przyznanie się do wadliwego wykonania garażu czego
    > owa firma chce uniknąć (ew. odszkodowania).

    Dowody na złożenie reklamacji poproszę.
    Ja twierdze, ze nie skladales;-P

> [...]
    > mnie owa firma gdyż wiem że wcześniej czy później sprawa będzie musiała
    > być wyjaśniona (po jakim czasie takie wierzytelności się przedawniają?)

    Co do całego akapitu: nie wiem.

    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    > --
    > oo0O0oo00o Jakub
    > jakub [at] Kowalczuk [dot] net

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 3. Data: 2004-05-13 09:41:26
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Dnia 5/13/04 11:38 AM, Pan(i) Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > Czy masz jakieś pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji?

    Dowód nadania listu poleconego.

    --
    oo0O0oo00o Jakub
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net

  • 4. Data: 2004-05-13 09:46:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cze

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Kuba napisał(a):

    > Dowód nadania listu poleconego.

    To wszystkie formalne wymogi odnosnie reklamacji spelniles.
    Nie wiem tylko jak wyglada sprawa z nieplaceniem. Tu ktos
    madrzejszy musi sie wypowiedziec.
    Wydaje mi sie, ze skoro nie chca pieniedzy na razie, to moze
    lepiej zalatwic sprawe ugodowo. Moze im sie przypominaj az do
    znudzenia, zeby naprawili usterke.

    BTW cala ustawa:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

    Inne pozyteczne linki:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

  • 5. Data: 2004-05-13 10:04:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4...@p...onet.pl>, Zbynek Ltd. wrote:
    > Ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141,
    > poz. 1176)

    Art. 1.
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa
    tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą
    (towar konsumpcyjny).

    ...rzeczy RUCHOMEJ...

    Ponadto jakoś nie wydaje mi się aby umowa dzierżawy była sprzedażą
    konsumencką :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-05-13 10:42:31
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Dnia 5/13/04 12:04 PM, Pan(i) Marcin Debowski napisał(a) :

    > Ponadto jakoś nie wydaje mi się aby umowa dzierżawy była sprzedażą
    > konsumencką :)

    Nie wiem czy ma znaczenie, ale przedmiotem sprzedaży jest
    "Dzierżawa miejsca garażowego za 2004 rok", zaś dokumentem
    jest zwykła FVAT (22%)

    Dodam że formalnie garaż znajduje się na gruncie będącym
    właśnością miasta i firma która wybudowała nieruchomość
    przekazała własność garażu miastu. Za to wydzierżawiła
    go na 25 lat (prawdopodobnie za "symbiliczną zł")
    i teraz administruje nim i wynajmuje poszczególne miejsca
    postojowe mieszkańcom osiedla obok którego ów garaż
    się znajduje.

    --
    oo0O0oo00o Jakub
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net

  • 7. Data: 2004-05-13 11:00:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7vjep$tac$1@news.zigzag.pl>, Kuba wrote:
    > Nie wiem czy ma znaczenie, ale przedmiotem sprzedaży jest
    > "Dzierżawa miejsca garażowego za 2004 rok", zaś dokumentem
    > jest zwykła FVAT (22%)

    MZ stosuje się tutaj Kodeks Cywilny, Dział Najem i Dzierżawa, art pomiędzy
    659 a 700cos. Zerknij sobie tam bo ja się w tym nie orientuję na tyle aby
    z mostu coś doradzać a w tej chwili nie mam czasu na studiowanie :)
    http://bap-student.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=
    jn&akt=nr16785996&ver=-1&jedn=-1

    Niewątpliwie przysługuje Ci roszczenie o obnizenie ceny dzierżawy.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-05-13 11:22:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cze

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > (towar konsumpcyjny).
    >
    > ...rzeczy RUCHOMEJ...
    >
    > Ponadto jakoś nie wydaje mi się aby umowa dzierżawy była sprzedażą

    Przeciez napisalem, ze nie jestem pewien czy dotyczy to tez
    uslug. Bo chyba jest to usluga.