eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2007-09-28 10:09:37
    Temat: Re: Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, o...@w...pl wrote:

    > Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii

    wKwestiiFormalnej: przy nabyciu konsumenckim rękojmia jest wyłączona
    z mocy prawa, więc niewątpliwie masz rację: gwarancja nie może
    wyłączyć czegoś, czego nie ma!

    pzdr, Gotfryd


  • 12. Data: 2007-09-28 10:19:01
    Temat: Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeżeli :
    > 1/ tarmin naprawy gwarancyjnej nie został dotrzymany ( a taki jest
    > stan faktyczny )
    > 2/ sprzedawca ( udzielający gwarancji NIE POINFORMOWAŁ nabywcy o
    > terminie wydłużonej naprawy gwarancyjnej i przyczynach ( a tak jest )
    > to :
    > 1/ MASZ PRAWO ŻĄDAĆ zwrotu ceny lub wymiany towaru na inny, wolny od
    > wad .
    > Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii . Nie czekaj dłużej . Jezeli
    > chcesz się upewnić - to możesz zwrócić się do Powiatowego Rzecznika
    > Konsumentów w Urzędzie Miasta lub Gminy . Pozdrawiam ..

    Jesli dobrze zrozumiałem, to wątkowtwórca jest konsumentem. A zatem prawa
    rękojmi jego nie obejmują. Chyba tak obecnie jest. Dla konsumentów jest
    specjalna ustawa.

    W pierwszym wątku jest zapis "sprzedawca/gwarant". Wystawcą gwarancji i
    gwarantem w tej sprawie zatem jest sprzedawca. Konsument złożył reklamację z
    tytułu gwarancji. Gwarant nie załatwił reklamacji tak jak zobowiazał się.
    Czy zatem jest podstawa, by przed zakończeniem postępowania reklamacyjnego z
    tytułu gwarancji żądać swoich praw z tytułu niezgodnosci towaru z umową?
    Ktoś mi wczesniej odpisał, że nie można korzystaćz dwóch uprawnień
    konsumenckich (gwarancji i odpowiedzialnosci sprzedawcy) jednocześnie.
    Zgoda, że tutaj gwarantem i sprzedawcą jest ta sama osoba. Ale póki sprawa
    nie jest załatwiona moim zdaniem nie powinno być mozliwosci korzystania "z
    niezgodnosci z umową".



  • 13. Data: 2007-09-28 11:14:57
    Temat: Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.09.2007 o...@w...pl <o...@w...pl> napisał/a:
    > On 28 Wrz, 08:55, "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> wrote:
    >> "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    >> news:fdh69i$t14$1@inews.gazeta.pl...
    >> > Mam pytanie. jeżeli w gwarancji nie są wymienione żadne terminy to znaczy,
    >> > że mamy wolną amerykankę, czy obowiązują zasady z np. niezgodności?
    > Jeżeli :
    > 1/ tarmin naprawy gwarancyjnej nie został dotrzymany ( a taki jest
    > stan faktyczny )
    > 2/ sprzedawca ( udzielający gwarancji NIE POINFORMOWAŁ nabywcy o
    > terminie wydłużonej naprawy gwarancyjnej i przyczynach ( a tak jest )
    > to :
    > 1/ MASZ PRAWO ŻĄDAĆ zwrotu ceny lub wymiany towaru na inny, wolny od
    > wad .

    Niestety nie. Może co najwyżej dochodzić roszczeń na zasadach ogólnych kc.

    > Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii . Nie czekaj dłużej . Jezeli
    > chcesz się upewnić - to możesz zwrócić się do Powiatowego Rzecznika
    > Konsumentów w Urzędzie Miasta lub Gminy . Pozdrawiam ..

    Polecam.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1