  • 31. Data: 2009-07-23 20:30:15
    Temat: Re: Brak meldunku przy sprzedaży mieszkania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 22 lipiec 2009 23:05
    > (autor castrol
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <4a677f16$1@news.home.net.pl>):

    > No pacz, a ja składam co miesiąc. :-P

    Jakie zeznanie? Roczne? A może jeszcze PIT5 składasz???

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-07-23 20:35:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4agf6$e0k$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie musisz mieć miejsca zamieszkania.
    To wiadomo.

    > Jednakże ulgę internetową możesz użyć tylko w miejscu zamieszkania. Jeśli
    > ktoś zatem odlicza sobie internet w miejscu X, i nie zgłasza miejsca X
    > jako swojego miejsca zamieszkania, to:
    > 1. Albo tam nie mieszka i nie ma prawa odliczyć internetu
    > 2. Albo tam mieszka i nie dopełnił obowiązku rejestracji w US.
    Nie, jest trzecia możliwość.
    Zgłosił, że mieszka, odlicza usługę providera, ale nie mieszka.

    Najgorzej, to jak ktoś nie mieszka nigdzie (wolno mu) i wykupi sobie
    internet mobilny.
    Wtedy z odliczeniem krucho.
    Dyskryminacja jawna. ;)

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-07-23 20:44:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h4agf6$e0k$1@news.onet.pl Liwiusz

    > To wiadomo.

    > Nie, jest trzecia możliwość.
    > Zgłosił, że mieszka, odlicza usługę providera, ale nie mieszka.

    Można i tak, tyle że jest to teoretycznie niezgodne z prawem, a
    ponadto moje punktowanie odnosiło się do sytuacji "odlicza, a nie
    zgłasza że mieszka", a Ty piszesz o "zgłasza, odlicza, nie mieszka".

    > Najgorzej, to jak ktoś nie mieszka nigdzie (wolno mu) i wykupi sobie
    > internet mobilny.
    > Wtedy z odliczeniem krucho.
    > Dyskryminacja jawna. ;)

    Z internetem mobilnym w ogóle jest krucho. Możesz mieszkać w X, kupić
    sobie internet mobilny, a nie odliczysz, bo zgodnie z interpretacją
    lokalnej izby skarbowej z ulgi nie można skorzystać, bo internet nie
    jest na stałe zainstalowany w miejscu zamieszkania.
    Choć są chyba też odmienne interpretacje. Jak ktoś chce być kryty, to
    powinien sobie sprawdzić, albo nawet sam wystąpić o interpretację.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-07-23 20:55:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 lipiec 2009 22:30
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h4ah8t$giu$1@news.onet.pl>):

    > Jakie zeznanie? Roczne?

    Nie, nie pisał nic o rocznym :D
    VAT-7

    > A może jeszcze PIT5 składasz???

    Nie. wiem, że niestety to zlikwidowali. No ale to tak na marginesie, bo nie
    o tym rozmawiamy. Zeznanie zeznaniem, a jak sam piszesz, obowiązek
    aktualizacji NIP jest. No już nie wspominam o aktualizacji np. EDG czy
    REGON. Ciekawe jakby co chwilę aktualizować, jak by urzędy zareagowały.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 35. Data: 2009-07-23 20:59:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4ai3h$ivr$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Można i tak, tyle że jest to teoretycznie niezgodne z prawem, a ponadto
    > moje punktowanie odnosiło się do sytuacji "odlicza, a nie zgłasza że
    > mieszka", a Ty piszesz o "zgłasza, odlicza, nie mieszka".
    No właśnie.
    Wyobraź sobie tak: jest właściciel dwóch lokali. W jednym zgałasza, że
    mieszka, podłącza sobie interneta i odlicza.
    Ale ma taki kaprys, że 2 dni w jednym lokalu, 2 dni w drugim, potem znowu 2
    dni w pierwszym i tak w kółko.
    Czyli nie mieszka nigdzie wg definicji zawartej w art 25 KC.
    Może? Pewnie, że może.
    Ale niech mu to ktoś udowodni.
    Głupi, bezsensowny, martwy przepis i tyle.
    Wg niego to nie miałby prawa zgłaszać zamieszkania (bo nigdnie nie mieszka)
    i tym samym odliczania kosztów użytkowania neta.
    Kompletna bzdura.

    > Z internetem mobilnym w ogóle jest krucho.
    Właśnie o tym napisałem.

> [...]
    > Choć są chyba też odmienne interpretacje. Jak ktoś chce być kryty, to
    > powinien sobie sprawdzić, albo nawet sam wystąpić o interpretację.
    Walić to.
    Robić swoje i nie dać się złapać.
    To jest grupa o prawie.
    Prawem zajmują się prawnicy. Ich zadaniem jest tak zrobić, żeby ich
    _interpretacja_ prawa wygrała z interpretacją innych prawników. I tak się
    dzieje.
    Dlatego ani prawo, ani prawodawcy, ani prawnicy nie zasługują IMO na
    szacunek a priori.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-07-23 23:03:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 lipiec 2009 22:30
> [...]

    US w sprawie VATu nie interesuje miejsce zamieszkania tylko miejsce
    wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.

    > Nie. wiem, że niestety to zlikwidowali. No ale to tak na marginesie, bo nie

    Dlaczego niestety?

    > o tym rozmawiamy. Zeznanie zeznaniem, a jak sam piszesz, obowiązek
    > aktualizacji NIP jest. No już nie wspominam o aktualizacji np. EDG czy
    > REGON. Ciekawe jakby co chwilę aktualizować, jak by urzędy zareagowały.

    A jakby miały reagować? Papier jest cierpliwy.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2009-07-24 06:26:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 lipiec 2009 01:03
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h4aq8f$4jl$1@news.onet.pl>):

    > US w sprawie VATu nie interesuje miejsce zamieszkania tylko miejsce
    > wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.

    Czyli mam składać do kilkunastu urzędów?

    > Dlaczego niestety?

    Bo nie można zrobić korekty, więc pomyłki są kosztowne :D Gdzieś czytałem w
    jakiejś gazecie, że jak kiedyś się pomylił ktoś, to składał korektę. Jak
    zdążył przed kontrolą, to luzik. A teraz jak się pomyli i zapłaci inaczej,
    to nie ma jak skorygować. Jak zapłaci dodatkowo, to jest sygnał do
    kontroli, że była pomyłka i nieterminowe cośtam. Tak pisali bodajże w
    gazecie prawnej, ale to było zaraz po tym, jak znieśli te deklaracje.

    > A jakby miały reagować? Papier jest cierpliwy.

    No ale nadal pozostaje pytanie, jak często mam to zmieniać, jak prowadzę
    objazdowy tryb życia cyrkowca.

  • 38. Data: 2009-07-24 07:09:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 24 lipiec 2009 01:03
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h4aq8f$4jl$1@news.onet.pl>):

    > Czyli mam składać do kilkunastu urzędów?

    Zajrzyj do ustawy o VAT, to będziesz wiedział.

    > No ale nadal pozostaje pytanie, jak często mam to zmieniać, jak prowadzę
    > objazdowy tryb życia cyrkowca.

    A po sezonie gdzie wracasz? I gdzie odbierasz pocztę?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-07-24 14:58:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4a6k4$m8l$1@newsread1.aster.pl SQLwysyn
    <s...@s...pl> pisze:

    > Np. prawo kaduka do zajmowania miejsca parkingowego dla inwalidy?
    Przez takiego idiotę jak ty, to aż człowiek ma ochotę pojechać z kumplami
    pod Tesco, zaparkować na kuśtyku i poczekać w drugim aucie na jakiegoś
    kutasa z folią czy gwoździem, mając na podorędziu aparat foto, gaz i
    paralizator.
    Na razie się jednak powstrzymam, co mi tam jakiś byle bałwan.

    --
    Jotte