  • 11. Data: 2009-02-19 19:47:55
    Temat: Re: "Bóg jest oszołomem"
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Wojciech Malinowski" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnkb4a$a8q$1@inews.gazeta.pl...

    > Niekoniecznie.
    >
    > Twórca wątku może być wyznawcą religii, której bóg jest oszołomem.
    > Zabranianie noszenia takiej koszulki może być przez niego uznane za
    > obrazę jego uczuć religijnych (jak zabronienie katolikom noszenia
    > krzyżyka na szyi).

    OIDW nie ma takiej religii. Ale aby pocwiczyc szare komórki uznajmy ze taki
    jest faktyczny stan. Mimo to nie mógłby on w ten sposób manifestowac swojego
    kultu, bo obraża to, jak wykazałem, uczucia religijne innych. A to jest
    zakazane przez prawo.

    > Mieszanie religii z prawem jest z góry skazane na porażkę.

    Religia jest istotnym elementem zycia społecznego. Prawo zas reguluje reguły
    współzycia. Musi zatem odnosic się tez do religii.

    p47

  • 12. Data: 2009-02-19 20:06:38
    Od: r...@o...eu

> [...]

    > bzdurze.
    > To niewątpliwie zakwalifikowac mozna jako obrazę religii i to do tego

    Hmm. A propos tego. Jak odbywa sie proces o obraze uczuc? Kazdy moze
    powiedziec, ze cokolwiek go obrazilo? Formalnie rzecz biorac, nonsensem dla
    mnie jest, ze moge byc ukarany za obraze czegos, czego istnienie nie zostalo
    wykazane. Boga. Nie uczuc religijnych.

  • 13. Data: 2009-02-19 21:59:21
    Od: armar <a...@p...fm>

    ftr8 pisze:

    > czy noszenie koszulki z takim napisem moze wiazac sie z jakimikolwiek
    > reperkusjami?

    Skoro nie masz napisane na koszulce o jakiego Boga chodzi,
    to na pewno taka koszulka jest dobra dla samobójców,
    bo każdy wierny będzie pewny, że to właśnie jego Boga obrażasz.
    Wyznawcy niewielu religii mają Boga, który uczy tolerancji, jak np:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lataj%C4%85cy_Potw%C3%B
    3r_Spaghetti

    --
    Pozdrawia Marek

  • 14. Data: 2009-02-19 23:05:06
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 18:52:04 +0100, SDD napisał(a):

    > Niekoniecznie zreszta w tym zyciu :)

    co tylko potwierdziloby teze z koszulki :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-02-19 23:07:20
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 19:58:22 +0100, p47 napisał(a):

    > Ryzykowne bez watpienia,- imputuje bowiem, ze wszyscy wierzący i to
    > niezaleznie od wyznania są głupcami,

    cos w tym jest

    > To niewątpliwie zakwalifikowac mozna jako obrazę religii i to do tego
    > kazdej!

    czy jezeli ty nosisz krzyzyk, a ja mam inna wiare lub jej nie mam, to moge
    cie pozwac o obraze uczuc religijnych? Czy to tylko w jedna strone dziala?
    powaznie pytam

    --
    marcin

  • 16. Data: 2009-02-19 23:25:18
    Od: armar <a...@p...fm>

    zly pisze:

    > czy jezeli ty nosisz krzyzyk, a ja mam inna wiare lub jej nie mam, to moge
    > cie pozwac o obraze uczuc religijnych? Czy to tylko w jedna strone dziala?
    > powaznie pytam

    Tak, ale tylko wtedy, gdy ten krzyżyk jest na tyle duży,
    byś zauważył widniejący na nim napis o treści "Jesteś debilem".
    Byłeś w stanie zauważyć ten napis?
    Poważnie pytam, bo jeśli tak, to na pewno podziałał
    na Twoje uczucia religijne (na inne raczej nie).

    --
    Pozdrawia Marek

  • 17. Data: 2009-02-19 23:43:46
    Od: JarmirD <r...@q...pl>

    p47 wrote:

    > Mimo to nie mógłby on w ten sposób manifestowac swojego
    > kultu, bo obraża to, jak wykazałem, uczucia religijne innych. A to jest
    > zakazane przez prawo.

    Czyli sprzeczność sama w sobie. Ale idąc tym tropem katolicy nie mają prawa
    manifestować swoich wierzeń, bo krzyż obraża uczucia religijne Żydów. Ci z
    kolei w ogóle muszą się pochować bo przecież samo ich istnienie stanowi
    dowód na to, że są wszystkiemu winni. Muzułmanie z kolei powinni wszystkich
    wymordować za uparte trwanie w "niewierności". KAŻDA religia monoteistyczna
    obraża uczucia religijne wyznawców innej religii monoteistycznej. To kto ma
    w takim razie prawo po swojej stronie: liczebniejsi a może "starsi"? Może
    wręcz przeciwnie - młodsza religia ma rację bo przecież miała okazję
    skorzystać z doświadczeń i błędów starszej?

    Pomijam już wątpliwy fakt istnienia takiego tworu jak "uczucia religijne"
    (może co najwyżej istnieć "światopogląd religijny"), to nie da się
    obrazić "czegoś" lecz co najwyżej "kogoś". To druga sprzeczność. Cały ten
    zapis o "obrażaniu" i tzw. "uczuciach religijnych" jest "logiczny inaczej"
    i służy tylko i wyłącznie kneblowaniu nieprawomyślnych.

    JaromirD

  • 18. Data: 2009-02-20 06:37:40
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 00:25:18 +0100, armar napisał(a):

    > Tak, ale tylko wtedy, gdy ten krzyżyk jest na tyle duży,
    > byś zauważył widniejący na nim napis o treści "Jesteś debilem".

    czyzby tradycyjny katolicki oszolom, ktory momentalnie przechodzi do ataku
    gdy ktos zadaje niewygodne pytania?

    > Byłeś w stanie zauważyć ten napis?
    > Poważnie pytam, bo jeśli tak, to na pewno podziałał
    > na Twoje uczucia religijne (na inne raczej nie).

    Zapomnijmy o koszulce w inwektywami. Nosze odwrocony krzyzyk, albo koszulke
    z karykatura jezusa, ktora nie odnosi sie do jego wyznawcow

    Brak uczuc tez jest jakims tam uczuciem. Na takiej samej zasadzie, jak
    stare mohery, czuja sie obrazone przez pornografie, mimo, ze seksu nnie
    uprawiaja juz od 40 lat, a wczesinej tylko w celu poczecia
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-02-20 07:57:19
    Od: armar <a...@p...fm>

    zly pisze:

    > czyzby tradycyjny katolicki oszolom, ktory momentalnie przechodzi do ataku
    > gdy ktos zadaje niewygodne pytania?

    Pytanie jest jak najbardziej wygodne, gdyż na każdym krzyżyku
    widnieje (albo powinien) napis "Jezus Nazarejczyk, Król Żydowski"
    http://pl.wikipedia.org/wiki/INRI
    Jak widzisz Żydzi nie mają nic przeciwko temu napisowi,
    dopóki jego wielkość jest taka, jaka jest (kiedyś nosiłem więc wiem).
    Jeśli więc Twój napis na koszulce będzie miał czcionkę
    tej samej wielkości co napis na krzyżyku noszonym na szyi,
    to nikt Ci krzywdy nie zrobi, nawet taki "tradycyjny
    katolicki oszołom" jak ja (jestem niezrzeszonym ateistą). ;)

    > Zapomnijmy o koszulce w inwektywami. Nosze odwrocony krzyzyk, albo koszulke
    > z karykatura jezusa, ktora nie odnosi sie do jego wyznawcow

    "Jezus" - to jest imię i piszemy je Marcinie z wielkiej litery
    (bynajmniej nie dlatego, że Twoje czyny są wielkie, tylko dlatego,
    że są jeszcze inne osoby noszące to imię).

    Krzyżyk zazwyczaj nosi się pod ubiorem, tymczasem koszulkę
    można mieć na wierzchu (przecież nie będziesz jej nosił "na lewo").
    Musisz się zdecydować czy Twoje przekonania religijne
    (albo np. orientacja seksualna), są Twoją prywatną sprawą
    (więc każdy ma obowiązek to uszanować), czy też jednak chcesz zostać
    misjonarzem swojej "religii" i PROWOKOWAĆ wyznawców do konfrontacji
    z Twoimi przekonaniami w co najmniej równie kulturalny sposób,
    jak Ty to czynisz (albo np. w dwójnasób - byś nie był stratny).

    --
    Pozdrawia Marek

  • 20. Data: 2009-02-20 08:10:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bzdurze.
    > To niewątpliwie zakwalifikowac mozna jako obrazę religii i to do tego

    zakwalifikowac mozna wszystko, pozostaje teraz kwestia udowodnienia ze tak
    nie jest i ze noszacy koszulke jest w bledzie