  • 41. Data: 2022-05-13 11:07:39
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.05.2022 o 08:05, Shrek pisze:

    > Odpowiedź jest oczywiście prosta i ją znasz;) Znacznie ciekawsze pytanie
    > jest czemu skoro blokujemy RT to nie można by na przykład zablokować TVN:P
    >
    > I odpowiedź w teorii też jest prosta - bo jesteśmy w stanie wojny
    > informacyjnej z innym państwem, więc "oczywiste" wydaje się że państwo
    > powinno móc w tej wojnie się bronić (a nawet "atakować"). Problem w tym,
    > że jak wielokrotnie pisałem - każde prawo ,umożliwiające popełnienie
    > władzy kurewstwa (choćby to prawo powstało w czystych intencjach),
    > powoduje, że w dłuższym okresie to kurewstwo zostanie popełnione

    Tyle, że w tym przypadku to konkretne prawo dotyczy konkretnych ścieków.
    Nie przewiduje, że państwa mogą sobie zablokować w/g widzimisię.

    > (niekoniecznie już w czystych intencjach). Zwłaszcza jak władza uważa
    > "że państwo to ja". Więc problem polega defacto nie na tym, że blokujemy
    > RT, a że za chwilę państwo/władza zacznie na podstawie tego precedensu
    > walczyć z "wrogiem wewnętrznym".

    Państwa reżimowe nie potrzebują precedensu żeby robić co chcą.
    Więc to tak jakby trochę inny temat.

    > Co już jawnie próbowała zrobić i gdyby
    > TVN nie był amerykański to zapewne by zrobiło skutecznie.

    I właśnie dlatego ten namordnik został wprowadzony na poziomie UE.

    > Albo inaczej - konfa otwarcie "tłumaczy" rosję, albo wręcz wspiera
    > medialnie. Stosunek do konfy mam określony w sygnaturce. Ale czy
    > popierałbym zdelegalizownie konfy na tej podstawie - no raczej nie. Z
    > naciskiem na raczej.

    Hmmm... czyli, jak rozumiem, delegalizujemy tylko partie jawnie
    faszystowskie, które w swoich statutach mają faszystowskie zapisy.
    A takie, które sprytnie takich zapisów nie robią, ale ich
    przedstawiciele i członkowie jawnie wszem i wobec we wszystkich
    możliwych "niezależnych" mediach/witrynach/blogach/podcastach szerzą
    fiutinowską propagandę i bezczelne kłamstwa, faszystowską ideologię,
    szczują na środowiska homo, rasizm i chuj wie jaki syf jeszcze,
    zostawiamy w spokoju? Niech sobie szerzą, zbierają legalnie fundusze i
    rosną w siłę, a normalni ludzie mają udawać, że nic się nie dzieje?

    > Temat ciężki a granica płynna. Tak jak pisałem -
    > mamy defacto otwartą "operację specjalną" z rosja, więc szczególne
    > warunki powodują szczególne działania. Ale osobną sprawą jest to, czy to
    > jest "dobre". Akceprujemy to w takich a nie innych warunkach. Problem w
    > tym, że te warunki (na szczęście) się kiedyś zmienią a metody i
    > precedens zostanie.

    Namordnik został nałożony na konkretny czas.
    Nie bez powodu.

    A szury mają rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2022-05-13 11:28:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 12 May 2022 08:39:04 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > "poszczególne kraje UE są odpowiedzialne za efektywne wdrożenie blokady
    > rosyjskich kanałów propagandowych"
    >
    > a jak wygląda to w Polsce masz na przykładzie wrealu24.pl zablokowane od
    > miesiąca i do tej pory brak odpowiedzi nawet z jakiego powodu.

    Co właściwie jest tak pasjonującego w Szambo Today i pochodnych, że budzi
    aż takie emocje rodzimego naziolstwa?
    Można tam okazyjnie kupić pralki z Ukrainy, czy pokazują jakieś fajne
    filmiki o mordowaniu cywilów?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2022-05-13 11:46:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.05.2022 o 11:28, Olin napisał:

    > Co właściwie jest tak pasjonującego w Szambo Today i pochodnych, że budzi
    > aż takie emocje rodzimego naziolstwa?
    > Można tam okazyjnie kupić pralki z Ukrainy, czy pokazują jakieś fajne
    > filmiki o mordowaniu cywilów?

    Nie mam pojęcia co jest w tych kanałach, w zasadzie, gdyby nie
    zamieszanie w mediach - możliwe, że nie wiedziałbym o istnieniu takiego
    kanału. Niebezpieczne jednak jest to jak zostało stworzone prawo i jak
    jest ono stosowane. Jesteśmy chyba na grupie prawo?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 44. Data: 2022-05-13 11:51:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2022 11:28:25 +0200, Olin wrote:

    > Co właściwie jest tak pasjonującego w Szambo Today i pochodnych, że budzi
    > aż takie emocje rodzimego naziolstwa?
    > Można tam okazyjnie kupić pralki z Ukrainy, czy pokazują jakieś fajne
    > filmiki o mordowaniu cywilów?

    Sie nie dowiesz, bo zablokowali :-)

    J.

  • 45. Data: 2022-05-13 12:01:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 May 2022 11:46:20 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > kanału. Niebezpieczne jednak jest to jak zostało stworzone prawo i jak
    > jest ono stosowane. Jesteśmy chyba na grupie prawo?

    Tu jest wszystko wyciemnione:
    https://businessinsider.com.pl/biznes/russia-today-i
    -sputnik-blokowane-w-europie/p56dt93

    Czy jesteś równie zaniepokojony wolnością słowa - a właściwie jej brakiem -
    w Kacapii?
    Pytam, bo tam można dostać 15 lat paki za "szerzenie dezinformacji" o
    działaniach wojska.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2022-05-13 12:08:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.05.2022 o 12:01, Olin napisał:

> [...]
    > w Kacapii?
    > Pytam, bo tam można dostać 15 lat paki za "szerzenie dezinformacji" o

    Nie wiem jak w przypadku rt, ale jak pisałem w innym miejscu - przy
    blokowaniu wrealu brak jest np konkretnych zarzutów, a co najważniejsze,
    brak jest jakiejkolwiek formalnej decyzji! Podejrzewam, że tu jest tak
    samo. Więc skoro jest wyłom, który pozwala w sposób nieformalny
    blokować, kogoś, bo "władza chce", to może to dotyczyć kogokolwiek i z
    jakiegokolwiek powodu. Podstawą blokowania nie powinna być lista
    przekazana operatorom a decyzja administracyjna dołączająca do listy -
    ci którzy uważają, że zostali skrzywdzeni mają wtedy coś, co pozwala w
    klarowny sposób zwrócić się do sądu, a w razie decyzji wydanej z
    przyczyn, które nie mają potwierdzenia w faktach możliwość ukarania
    urzędnika.

    Taka prosta rzecz, a jednak robi się "bez trybu". Jak napisałem,
    możliwe, że słusznie trafiło na listę, ale jeśli nie ma OFICJALNEJ
    DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ, to to co jedna lub druga gazeta sobie dopowie,
    to sobie napisze, choćby były to wierutne bzdury (co przy portalach typu
    rmf i kilku innych się spotkałem).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 47. Data: 2022-05-13 13:18:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 May 2022 12:08:46 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > ale jak pisałem w innym miejscu - przy
    > blokowaniu wrealu brak jest np konkretnych zarzutów, a co najważniejsze,
    > brak jest jakiejkolwiek formalnej decyzji!

    Z tego co przeczytałem, ABW zablokowała 12 stron, w tym Wrealu24, za
    szerzenie kacapskiej propagandy.

    Artykuł 180 ust. 1 Prawa Telekomunikacyjnego mówi:
    Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do niezwłocznego
    blokowania połączeń telekomunikacyjnych lub przekazów informacji, na
    żądanie uprawnionych podmiotów, jeżeli połączenia te mogą zagrażać
    obronności, bezpieczeństwu państwa oraz bezpieczeństwu i porządkowi
    publicznemu, albo do umożliwienia dokonania takiej blokady przez te
    podmioty.

    Konfederosja jest tym oburzona, więc niech się odwołuje do Trybunału
    Konsumpcyjnego.
    Pamiętam, jak Filipek się cieszył, że wreszcie zamilknie TVN, ale nie
    doczekał.

    Nieustające pozdrowienia dla kacapskiej agentury.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 48. Data: 2022-05-13 13:31:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.05.2022 o 13:18, Olin napisał:

    > Z tego co przeczytałem, ABW zablokowała 12 stron, w tym Wrealu24, za
    > szerzenie kacapskiej propagandy.

    "z tego co przeczytałeś w jakiejś gazecie". Z faktów, od ponad miesiąca
    brak jest decyzji, jest tylko lista. Co ciekawe wrealu24.pl w zasadzie
    od dłuższego czasu nie było nic publikowane, bo przebudowywano portal -
    ledwo ruszył i trafił na listę... Więc rzetelność tych gazet jest
    wątpliwa i to hasło "szerzenie kacapskiej propagandy" - to możesz
    przykleić każdemu.

    Jeśli nie odbywa się to w sposób znany z krajów cywilizowanych - czyli w
    sposób formalny - jutro może być to Twoja strona, albo strona kogoś kogo
    lubisz, a kto podpadł rządzącym. W zasadzie jak napisałem, każdemu można
    przypisać szerzenie kacapskiej propagandy - bo w zasadzie nie wiadomo co
    nią jest.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 49. Data: 2022-05-13 13:39:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 May 2022 13:31:07 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > lubisz, a kto podpadł rządzącym. W zasadzie jak napisałem, każdemu można
    > przypisać szerzenie kacapskiej propagandy - bo w zasadzie nie wiadomo co

    Trzeba było chodzić na demonstracje KOD, kiedy walczył o praworządność.
    Nie przypominam sobie, żeby Konfederosja brała w nich aktywny udział. Oni
    wolą raczej odmienne standardy, a ocknęli się, kiedy sami padli ich ofiarą.
    Ciekawe, czy będą się odwoływać do instytucji unijnych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2022-05-13 13:43:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Co właściwie jest tak pasjonującego w Szambo Today i pochodnych, że budzi
    > aż takie emocje rodzimego naziolstwa?
    > Można tam okazyjnie kupić pralki z Ukrainy, czy pokazują jakieś fajne
    > filmiki o mordowaniu cywilów?

    Ależ rt.com mi zasadniczo zwisa i powiewa tyle że szlak "precedensu"
    prawnego (praktyki stosowania prawa) zostanie przetarty dla innych.
    Czyli bardziej chodzi o to "według jakiej procedury w tym i odwoławczej"
    niż o "czy zasadne w tym konkretnym przypadku". Ja osobiście uważam że
    zasadność/skuteczność w tym konkretnym przypadku "może budzić
    wątpliwości" a sformułowania PT-180.1 są aż tak bardzo ogólnikowe że ich
    nadużycie aż się prosi bez jakiejś zewnętrznej/sądowej kontroli
    "widzimisię ABW".

    Zaś założenie ze ABW bez "pomocy" sądu może wprowadzić _trwałą_ blokadę
    (w czasie pokoju/stanu zwyczajnego) dla mnie jest laniem sikiem prostym
    za fundamenty państwa prawa. Nie widzę by PT-180.1 czynił rozróżnienia
    między blokowaniem podmiotów zagranicznych i krajowych.
    Wystarczy że ABW uzna że szykuje się "zamach Trump-a na Kapitol"
    (duża+ manifestacja pod Sejmem) a będzie miało prawo _trwale_ zablokować
    "szeroko" na podstawie niezweryfikowanej zewnętrznie opinii własnej? :-)

    Zaś lecących po linii "blokada rt,com MUSI być (prawnie) słuszna i
    niepokalanie poczęta *bez względu na to w jakim trybie* " ja uważam za
    krótkowzrocznych (prawnych) idiotów niezdolnych myśleć kilka ruchów
    naprzód. IMHO Średnio inteligentni by lecieli po leni "procedura
    powinna być 'doprecyzowana' *na przyszłość* ".

    --
    A. Filip