  • 451. Data: 2022-05-27 20:48:04
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Co mnie wcale nie dziwi.
    > Ale rozumiesz, że na świcie istnieją ludzie, którzy wiedzą gdzie go
    > (je - i jeden i drugi) zrobiono?
    >
    > To, że ty nie wiesz, nie oznacza, że to fejk.
    > [...]

    Może być "fejk Heisenberga" parafrazując "partyzanta Heisenberga"
    Shrek-a?

    Jak nie ma dorzuconego linka na stronę z opisem z opisem dokładnie
    gdzie i fokładnie kiedy w najlepszym wypadku sugeruje że niedowiarków
    mają w dupie a nastawieni są zasadniczo na przekonywanie przekonanych.
    Przekładając na prawniczy: im więcej dziur w *pełnej* informacji tym
    większa szansa że to bardzo "opinia jednej strony".

    IMHO 90% oglądaczy ma takie dodatkowe informacje w dupie tyle że te
    10% dla których to ważne są kluczowe dla tworzenia wiarygodności
    *oraz zaufania na przyszłość*.

    --
    A. Filip

  • 452. Data: 2022-05-27 20:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 20:48, A. Filip pisze:

> [...]
    > gdzie i fokładnie kiedy w najlepszym wypadku sugeruje że niedowiarków
    > mają w dupie a nastawieni są zasadniczo na przekonywanie przekonanych.

    Nie dokładnie o tym, ale ogólnie o wątpliwościach wokół buczy.

    https://www.bellingcat.com/news/2022/04/04/russias-b
    ucha-facts-versus-the-evidence/

    Nie przypominam sobie, żeby bellingcat się kiedyś pomylił. Bardzo dobrze
    rozpracowali zestrzelenie MH17, zestrzelenie ukraińskiego samolotu w
    teheranie i wiele innych rzeczy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 453. Data: 2022-05-27 21:10:11
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 20:08, J.F pisze:
    > No dobra - przyjmijmy, ze film jest prawdziwy i nie sfałszowany.
    > na pierwszym to ja akurat nie widze zastrzelenia rowerzysty.
    > https://twitter.com/bellingcat/status/15112841749210
    76736
    > Jest rowerzysta, jest dymek z przodu tego bwp, nie bardzo natomiast
    > widac co dalej.
    > Rowerzysta jakos od razu nie pada, potem sie chowa za drzewem.
    > Na koncu filmu strzela drugi wóz, a za plotem cos sie mocno dymi -
    > przeciez nie rower.
    > https://goo.gl/maps/qVVdtzJGHaYn6E4EA
    > Mam watpliwosci, czy przy pierwszym strzale w ogole rowerzysta byl juz
    > widoczny dla bwp. Mnie to wyglada, jakby byl zasłonięty przez płot.

    Wzmiankowany dymek nie wygląda na strzał z karabinu. Z działka strzelali
    do rowerzysty dla hecy? Ja bym użył karabinu maszynowego. Piszesz o
    jakimś drugim filmie przedstawiającym ofiarę. Możesz rzucić linkiem?
    Pewnie gdzieś tu jest, ale nie chce mi się grzebać. Czy te zwłoki
    wyglądają na ofiarę działka?

    --
    Robert Tomasik

  • 454. Data: 2022-05-27 21:26:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 21:10:11 +0200, Robert Tomasik wrote:
    76736

    > Wzmiankowany dymek nie wygląda na strzał z karabinu. Z działka strzelali
    > do rowerzysty dla hecy? Ja bym użył karabinu maszynowego. Piszesz o

    A czemu nie.
    Nie potrafie rozpoznac typu, jesli to dzialko 30mm jak w BMP-2,
    to mozna i dla hecy.

    Poza tym cos tam sie zadymilo za rogiem ... to chyba jakis wiekszy
    kaliber.

    > jakimś drugim filmie przedstawiającym ofiarę. Możesz rzucić linkiem?
    > Pewnie gdzieś tu jest, ale nie chce mi się grzebać. Czy te zwłoki
    > wyglądają na ofiarę działka?

    Ponizej w twitterowym wątku.

    To chyba bardziej bezposredni link.

    https://twitter.com/i/status/1511287585116766210

    Slup latarni mocno oberwal, ciekawe kiedy.
    Pasuje mi do tego dymu.

    J.

  • 455. Data: 2022-05-27 21:40:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 21:26, J.F pisze:

    > A czemu nie. Nie potrafie rozpoznac typu, jesli to dzialko 30mm jak w
    > BMP-2, to mozna i dla hecy.
    > Poza tym cos tam sie zadymilo za rogiem ... to chyba jakis wiekszy
    > kaliber.

    To zadymienie może być wynikiem trafienia pociskiem w latarnię. Pocisk
    rozbija beton i latający drobny cement podobnie wygląda. Ale nie dam
    sobie nic uciąć za tę teorię w tym wypadku, ale tak to właśnie wygląda w
    naturze.

    > Ponizej w twitterowym wątku.
    > To chyba bardziej bezposredni link.
    > https://twitter.com/i/status/1511287585116766210
    > Slup latarni mocno oberwal, ciekawe kiedy. Pasuje mi do tego dymu.

    Mnie też. Natomiast co innego mnie intryguje. Jeżeli zestrzelili słupa,
    to w jaki sposób wjechały te dwa samochody osobowe, co są na fotce? Bo
    na filmie ich nie ma, a wydaje się, powinny być widoczne, gdyby tam
    były. Jeśli tam później się strzelali, to skąd pewność, że to w ogóle
    jest ten sam rowerzysta?

    --
    Robert Tomasik

  • 456. Data: 2022-05-28 02:46:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zapewne słyszałeś o zasadzie nieoznaczoności. No więc taki "partyzant"
    > jest własnie "nieoznaczony" i jego status jest określany dopiero w
    > momencie dokonania obserwacji. W zależności od preferencji obserwatora.

    Ale czy zaobserwowanie tego statusu nie zmienia czasami statusu?

    --
    Marcin

  • 457. Data: 2022-05-28 02:49:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mnie zaś nie tyle niepokoi sama procedura wpisu, co brak jasnej ścieżki
    > ewentualnego zażalenia. Nie to, bym uważał, że ten konkretny tu
    > przywołany portal jest jakoś szczególnie cenny

    A taki brak scieżki nie jest wystarczającą przesłanką wyczerpania
    krajowej drogi odwoławczej? Strasburg jest zdaje się szybszy niż krajowe
    sądownictwo.

    --
    Marcin

  • 458. Data: 2022-05-28 03:16:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie dokładnie o tym, ale ogólnie o wątpliwościach wokół buczy.
    >
    > https://www.bellingcat.com/news/2022/04/04/russias-b
    ucha-facts-versus-the-evidence/

    Ten art. obala właśnie kłamstwa rosyjskiej propagandy, a tu z dyskusji
    jakby wynika, że nie należy ślepo wierzyć Ukraińcom. To co on ma
    ilustrować?

    --
    Marcin

  • 459. Data: 2022-05-28 03:39:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie problem w tum, że odpwoiedź na pytanie terrorysta czy
    > bojownik zależy praktycznie zawsze od tego czy on nasz czy wraży:P Taki
    > partyzant haisenberga:P

    No nie, i napisałem dlaczego, a Ty powtórzyłeś tylko swoją tezę.

    > Moim zdaniem trzymają poziom żydów w te klocki. Tylko że żydzi dodatkowo
    > okupują palestynę i prowadzą tam regularny apartheid a w zasadzie
    > czystki etniczne oraz popełniają mniejsze lub większe zbrodnie. W sumie
    > pisiory tak nie robią bo nie mają możliwości.

    Nawet nie w kwestii żydowskiej, a w każdej pis characteryzuje się
    głupawymi, agresywnymi, konfrontacyjnymi wypowiedziami. Na tej zasadzie
    to pewnie 2/3 pisiego rządu powinna być PN w wielu krajach.

    --
    Marcin

  • 460. Data: 2022-05-28 03:46:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie kwestionuję tego, że mogą ale to czy powinni mieć. Moim zdaniem nie.
    > Nie mieszkasz - nie głosujesz. Zresztą tak jak pisałem - "hamerykany"
    > powinny mieć akurat obwatelstwo odbierane z automatu.

    Masz ostatnio spore tendecje do powtarzania twierdzeń bez argumentacji i
    bez odnoszenia się do argumentacji oponenta. Weź się popraw troszeczkę
    :)

    > O swojej chałupie możesz decydować. Ale na wójta/burmistrza/prezydenta

    Dlaczego masz decydować o swojej chałupie, skoro nie powinieneś o kraju
    z kttórym czujesz się związany, a Twoja rodzina mieszka czy mieszkałą
    tam od pokoleń, a na dobrze tego kraju Ci zalezy?

    > powinieneś głosować tam gdzie mieszkasz (a najlepiej tam gdzie płacisz
    > podatki). Część polaków urodziła się na przykład w lwowie czy wilnie,
    > ale tam nie głosują - chyba rozsądne:P

    Nie do końca bo tak to prawo głosu powinni mieć wszyscy płacący w danym
    miejscu podatki, a nie tylko obywatele.

    Prawne czy inne?

    --
    Marcin