  • 1. Data: 2008-04-09 22:41:30
    Temat: Blokada konta bankowego przez komornika
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem - Skarbowy naliczyl mi za zalegle lata podatek dochodowy
    bo rozliczylem sie z wspólnie zona pomimo ze wg US nie moglem (chodzi o dosc
    glosna sprawe zmiane warunków dopuszczajacych wspólne rozliczenie w ustawie o PIT)

    Skarbowy wyliczyl mi kwote wraz z odsetkami na okolo 7 tys, ja sie od decyzji
    odwolywalem a w miedzyczasie splacalem to zobowiazanie. Zdazylem splacic troche
    ponad 3 tys, w koncu poprosilem US o rozlozenie pozostalych 4 tys na raty. W
    miedzyczasie równiez skarbowy skierowal sprawe (chyba jeszcze przed moim
    wnioskiem o rozlozenie na raty, ale na pewno po czesciowych splatach podatku) do
    komornika.

    Koniec konców Skarbowy przychylil sie do wniosku o rozlozenie pozostalych 4 tys
    na raty, ale komornik zdazy zajac mi konto, i to na kwote 7 tysiecy, nawet mnie
    o tym nie powiadamiajac, tzn nie wysylajac poleconym zadnego zadania zaplaty
    etc. Na koncie nie mialem prawie nic, w zwiazku z tym powstalo dostepne saldu
    ujemna na kwote 7 tys.

    Bylem u komornika z decyzja z prosba o odblokowanie konta w banku ale dranie
    zazadali zaplacenia kosztów komorniczych !! mimo ze nie zciagneli ani zlotówki
    bo akurat w tym momencie mialem na koncie minimalny debet.

    Do splacenia w chwili obecnej pozostalo mi 10 rat, ale konto mam ciagle
    zablokowane. Bank (ING Bank Slaski - goraco _nie_polecam_) odmówil zdjecia
    blokad mimo ze przeslalem im pismo o rozlozeniu zaleglosci na raty i decyzje o
    wstrzymaniu egzekucji.

    Czy komornik zajal mi konto zgodnie z prawem ?

    Czy mial prawo zajac kwote 7 tys., mimo ze w tym momencie zalegalem niecale 4
    tys. a komornik tego wogóle nie sprawdzil ?

    Czy komornik wogóle mial prawo do zajecia konta nie pozostawiajac mi zadnych
    srodków do zycia ? Jestem prawie pewny ze zajeli wyzsza kwote tylko z dlatego
    zeby otrzymac wyzsza prowizje.

    Czy komornik mial prawo zadac zaplacenia kosztów egzekucji mimo ze nic nie
    zciagneli konta, i mimo ze zablokowali je na kwote 1.85 raza wieksza niz
    aktualna zaleglosc ?

    Czy moge jakos zaskarzyc komornika, urzad lub czlowieka, i zadac odszkodowania ?

    Dzieki z góry za wszystkie dobre rady..

    Pozdrawiam
    Slawek

  • 2. Data: 2008-04-09 23:02:58
    Temat: Re: Blokada konta bankowego przez komornika
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    [kupa żali]

    Po pierwsze dlaczego komornik, a nie poborca skarbowy, po drugie w
    decyzji o wszczęciu egzekucji masz podane jakie przysługują Ci środki
    odwoławcze, to z nich korzystaj. Jeśli nie zostało Ci dostarczone
    zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, to pozostaje złożyć skargę na czynności
    komornika, do sądu któremu ten komornik podlega.

  • 3. Data: 2008-04-09 23:15:53
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Slawek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > [kupa żali]

    Możliwe. Czuję pewien żal z powodu sposobu w jaki zostałem potraktowany.
    Proponuje odrobinę empatii - być może nie napisałbyś takiego podsumowania gdybyś
    sam dostał niesłusznie od swojego kochanego państwa kopa w d....

    > Po pierwsze dlaczego komornik, a nie poborca skarbowy,

    Na pieczatce z ostatniej korespondencji jest podpisany komornik skarbowy -
    wybierz sobie czy komornik, czy poborca skarbowy.

    > po drugie w decyzji o wszczęciu egzekucji masz podane jakie przysługują Ci
    > środki odwoławcze, to z nich korzystaj.

    Nie dostałem decyzji ani żadnego pisma od komornika (czy poborcy - jak sobie
    wybierzesz) - dowiedziałem się o niej od banku, a raczej z faktu pojawienia się
    blokady na koncie. Od czego miałem się odwoływać ?

    > Jeśli nie zostało Ci dostarczone
    > zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, to pozostaje złożyć skargę na czynności
    > komornika, do sądu któremu ten komornik podlega.

    I co mi da ta skarga ? Jestem raczej zainteresowany anulowaniem kosztów
    egzekucji i odblokowaniem konta.

    Sławek

  • 4. Data: 2008-04-10 12:04:11
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    Slawek pisze:

> [...]
    > blokad mimo ze przeslalem im pismo o rozlozeniu zaleglosci na raty i decyzje o

    brałeś ślub z bankiem ?

    jak nie to w czym problem
    banków ci u nas dostatek, wpływy każ przelewać sobie do innego a tamten
    niech się pałuje i powoli prostuj sprawę.

  • 5. Data: 2008-04-10 16:04:46
    Od: "Sławek" <s...@o...pl>

    > brałeś ślub z bankiem ?
    >
    > jak nie to w czym problem
    > banków ci u nas dostatek, wpływy każ przelewać sobie do innego a tamten
    > niech się pałuje i powoli prostuj sprawę.

    Hmm, problem z bankiem był taki że odmówili mi zamknięcia konta bo jest na nim
    blokada ... Najpierw naliczyli jakieś kary i prowizje za saldo dostępne poniżej
    0 (na koncie miałem +31 gr :) a jak już zapłaciłem te kary i prowizje to miła
    pani w okienku powiedziała mi ze niestety ale nie może tego konta zlikwidować..

    A ING Bank Śląski - niech się pałuje - i słusznie - dalej mi nalicza karne
    prowizje ale tym razem nie zapłacę ani złotówki więcej...

    A co z tą blokadą komornika ? nikt nie zna odpowiedzi ?

  • 6. Data: 2008-04-10 16:49:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Sławek napisał(a):

> [...]
    > prowizje ale tym razem nie zapłacę ani złotówki więcej...
    >
    > A co z tą blokadą komornika ? nikt nie zna odpowiedzi ?

    To wierzyciel (bank) musi zakończyć egzekucję. To, że umówiliście się
    na raty i na wstrzymanie egzekucji dla komornika nic nie znaczy.
    Wierzyciel (bank) poprosił komornika o egzekucję i tylko wierzyciel (a
    nie Ty) może złożyć wniosek o jej przerwanie.

    Ty jedynie możesz złożyć powództwo przeciwegzekucyjne, jeśli
    uznajesz, że dochodzone roszczenie nie należy się (co jest o tyle
    sensowne, że zawarłeś z bankiem układ na mocy którego masz prawo opóźnić
    wpłaty).

    Pilnuj więc terminów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-04-10 18:01:29
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    Sławek pisze:

> [...]
    > prowizje ale tym razem nie zapłacę ani złotówki więcej...
    >
    > A co z tą blokadą komornika ? nikt nie zna odpowiedzi ?

    zajebisty bank,

    bez twojej zgody i chęci udzielił ci kredytu - którego nie przytuliłeś ?
    a miałeś chociaż otwartą linie kredytową na tą kwotę ?

    nie dawaj się zbyć na gębę,
    napisz im, że nie masz z nimi przyjemności zacieśniać stosunków i weź
    kopie że wpłynęło.

    Jak by mnie tak wyr...li to zrobił bym im kampanie reklamową z hasłem
    przewodnim -

    "Od ręki udzielimy ci kredytu - którego nie zobaczysz na oczy"

  • 8. Data: 2008-04-10 21:37:58
    Od: "Slawek" <s...@o...pl>

> [...]
    > uznajesz, że dochodzone roszczenie nie należy się (co jest o tyle
    > sensowne, że zawarłeś z bankiem układ na mocy którego masz prawo opóźnić

    To nie tak.

    Ja mam ugodę ze Skarbowym i płacę raty bezpośrednio w Skarbowym w kasie - nie
    przez bank. Terminów pilnuję.

    Komornik zajął mi konto w banku na poczet należności do Skarbowego, z tym że
    zajął kwotę 1,85 raza większą niż to co byłem skarbowemu winny na dzień zajęcia.
    Komornik ani nie sprawdził mojej bieżącej zaległości jak blokował konto, ani też
    nie poinformował mnie o zajmowaniu konta, ani też nie zabrał mi z tego konta
    żadnej kasy bo na koncie nic nie miałem.

    Skarbowy poszedł na ugodę i wydał decyzję o wstrzymaniu egzekucji i przesłał ją
    do komornika i kopię do mnie. Ja płacę regularnie raty w kasie Skarbowego, ale
    komornik nie chce odblokować mojego konta, mimo że ma pismo o wstrzymaniu
    egzekucji ze skarbowego, na którym w dodatku jest kwota prawidłowa kwota
    zaległosci czyli taka ile wisiałem do Skarbowego a nie to co zablokowali. Co
    więcej to żąda ode mnie jakichś opłat za egzekucję, mimo że nic nie
    wyegzekwował, a z kolei bank nie chce mi odblokować ani zamknać konta bo konto
    zajął komornik.

    Skutek jest taki że na saldo koncie mam +31 gr, do tego blokadę na kwotę 7tys
    (czyli saldo dostępne minus 7 tys.) Konta nie mogę zamknąć bo jest na nim
    blokada, bank nalicza kary za saldo dostępne poniżej zera (choć saldo jako takie
    jest powyżej zera). Wpłacić na konto nic nie mogę bo jeśli wpłacę to przeleję
    to natychmiast do komornika.

    Stąd moje pytania czy i jak mogę wyegzekwować od komornika anulowanie kosztów i
    odblokowanie konta, i czy mogę jeszcze domagać się odszkodowania bo moim zdaniem
    nie mieli podstawy aby blokować 7 tys, co najwyżej 4.

    A co do banku - z tego co mi się obiło o uszy to na koncie bank powinien
    pozostawić jakieś minimum socjalne czy jakoś tak, ale nie wiem czy to prawda i
    na jakiej podstawie prawnej.

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 9. Data: 2008-04-11 05:32:36
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Tak czytam to co napisał Sławek i się zastanawiam.
    Czy bank mógł zablokować 7000 zł, skoro na koncie było 31 groszy?
    No chyba, że Sławek miał na tym koncie tak zwany kredyt odnawialny na
    wyższą kwotę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 10. Data: 2008-04-11 07:39:00
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Tapatik <t...@b...adresu>

> [...]
    > Czy bank mógł zablokować 7000 zł, skoro na koncie było 31 groszy?
    > No chyba, że Sławek miał na tym koncie tak zwany kredyt odnawialny na

    Bank nie może zablokować nic poniżej 3 średnich krajowych.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153