  • 101. Data: 2010-02-18 14:10:57
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hljanf$tmi$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > zasadnioczo duzo, bo to ich parking

    No i co z tego?
    A moj np. samochod. I jakim prawem mi uniemozliwiaja korzystanie z niego?
    Od kiedy to (nawet gdyby) zlamanie wenetrznego regulaminu debila bylo
    zezwoleniem na lamanie prawa?

    > ktorzy sa klientami stacji, w przewazajacej wiekszosci

    Nie musza byc! parking przy stacji benzynowej jest dla kierowcow.
    Mozesz jechac 800km byc padniety i wlasnie parkin na stacji po to jest bys
    sobie zrobil przerwe.
    Ja wiem, ze w Polsce inaczej sie to rozumie...

    > nie bylo by tak, gdyby cwaniaki nie robiluy sobie ze stacji darmowych
    > parkingow

    Wystarczy odpowiednie oznakowanie. W UK przy miejscach parkingowych masz
    duzzze tabliczki z informacja ile, za ile i daczego. Przy kazdej zatoczce.

    > pewnie, mozesz sobie pewnie parkowac i 10 godzin, i to co dziennie i to
    > nie tylko ty, ale i pol pobliskiego biurowca
    > a dla klientow stacji zostana tylko miejsca pod dysrtybutorami a kierowni
    > stacji bedzie zadowolony :)
    > zastanow ty sie

    No i?
    Czy tak jak ktos kogo tu nie lubie napisal, ze zastosowac szlaban, to
    wystarczy, mozna dac informacjie, ze parking darmowy 2 godziny po 2
    godzinach kazda godzina to 100zl. Wsadzic bilecik parkingowy, zamknac wyjazd
    i jesli delikwent nie ujsci oplaty na miejscu spisac protokol. Duzy problem?
    W tym wypadku pewnie olbrzymi, bo nie da sie nalozyc po 15 minutach klampy
    za 300zl...
    A powiedz mi co w sytuacji jak ktos zatankuje i nie zaplaci bo np. braknie
    kasy? Tez zaloza klampe?

    > tak masz racje, to buractwo i ptymitywizm, robic sobie ze stacji darmowy
    > parking

    Bo taki ma byc dla kierowcow. Po to miedzy innymi placisz podatek w paliwie.

    > nie sa kasowani, jesli korzystaja tylko ze stacji

    Serio? Jak zatankuje paliwo i sobie pojdzie na maakdonalda - tez nie zaloza
    klampy?

    > no pewnie, zwinac interes bo bydlo parkuje jak chce i generalnie uwaza ze
    > wszystko mu wolno, chamstwo trzeba plenic, a nie mu ustepowac

    Myslec! Myslec! Myslec!
    Nie robic dzikich regulaminow, polowan na kierowcow, to jedynie pokazuje, ze
    polska to kraj dzikusow. Czy milo ci zyc w kraju dzikim?

    > ale cos sie uparl na te dwie godziny, problem sie wzial stad, ze na tej
    > stacji ludzie parkowali po 8 godzin i wiecej, a niekiedy zostawiali
    > samochod na kilka godzin pod dystrybutorem, uwazasz ze to jest ok, a
    > zakladanie blokady nie?

    Ale to mozna zrobic w sposob cywilizowany.
    Wiesz, w UK, malo kto korzysta z parkingu przy stacji, bo zakupy na stacji
    czy kawe, tudziesz z toalety korzystaja zaraz po zatankowaniu i zaplaceniu,
    zostawiajac pojazd przy dystybutorze:)
    Z poczatku mnie to wkurwialo:) ale teraz juz wiem o co chodzi:) I sam tak
    robie:))) Chcialbym to zobaczyc w Polsce, gdzie tankuje sie w biegu, leci
    sie placic i odjezdza sie z pod dystyrbutora z predkoscia swiatla:)))
    A moze sie starzeje... A moze zaczelem sie szanowac, bo zobaczylem jak inni
    to robia...

  • 102. Data: 2010-02-18 14:10:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    pmlb wrote:

    > "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wnikam w statu i w definicje "Stacji Benzynowej" ale wydaje mi sie, ze
    > nie!

    Wydaje Ci się, jak słusznie zauważyłeś. Nie chodzi o definicję, tylko o
    teren. Na moje podwórko mogę Cie wpuścić, albo nie - to samo dotyczy terenu
    stacji - jak właściciel zadecyduje, ze parking tylko dla klientów, to
    znaczy, że ma być dla klientów, a nie okolicznych biurowców.
    > Mam wrazenie, ze to reguluja odzielne przepisy.

    http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do?categoryI
    d=4005251&contentId=56278

    > No i?
    > Ta stacja jest w UK czy w Polsce?

    No i nie wiem, jak tak światowy koncern może pozwalać na takie praktyki pod
    własnym logo. Przeciez to psuje wizerunek firmy.

    > Kierwonictwo tej stacji jest angielskie czy Polskie?
    > Zastanow sie, bo tym linkiem tylko dajesz dowod na debilizm polskich
    > kierownikow koncernow zagranicznych...

    Mi to wisi, im mniej koncernów, tym lepiej dla mnie.

    > Poza tym BP Polska nie ma nic wspolnego prawnie z BP UK:)
    > To dwa odzielne podminoty z tym samym bosem:)

    I tym samym zielonym słoneczkiem.

  • 103. Data: 2010-02-18 14:11:09
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-18 13:08, Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > stacji ludzie parkowali po 8 godzin i wiecej, a niekiedy zostawiali
    > samochod na kilka godzin pod dystrybutorem, uwazasz ze to jest ok, a

    Bo zmyślasz i fantazjujesz.
    Pokaz gdzie napisano informacje o pozostawieniu pojazdu na kilka
    godzin pod dystrybutorem ?

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2010-02-18 14:14:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo zmyślasz i fantazjujesz.

    wyspij sie

    > Pokaz gdzie napisano informacje o pozostawieniu pojazdu na kilka
    > godzin pod dystrybutorem ?

    przeczytaj, ze zrozumienem, artykul w poscie otwierajacym watek, jak to
    zrobisz, to wroc i przepros

  • 105. Data: 2010-02-18 14:15:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    pmlb wrote:

    > To nie sa miejsca postoju dla klientow ale dla kierowcow.
    > Na tym polega idea STACJI BENZYNOWEJ a nie miejsca do tankowania.

    Chyba myla ci sie pojęcia. Stacja benzynowa, to stacja benzynowa, miejsce,
    gdzie można kupić paliwo, batonik, skorzystac z toalety i pojechać dalej.
    Miejsce postoju dla kierowców to jest PARKING.
    J.

  • 106. Data: 2010-02-18 14:18:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1s2u17o1zcczu$.16lwjc3s9sag$.dlg@40tude.net sensor
    <n...@p...pl> pisze:

> [...]
    > Na stację BP przy al. Górnośląskiej kilka dni temu podjechały dwie młode
    > kobiety. Samochód na opolskich rejestracjach był wyładowany torbami i
    > sprzętem narciarskim. Klientki zapłaciły za benzynę, odjechały sprzed
    > dystrybutora i zostawiły auto na parkingu przy stacji. Były głodne, więc
    > wstąpiły do Mc Donalda, który stoi niedaleko. Po kolacji odkryły, że swoim
    > samochodem już dalej nie pojadą. Na kołach zobaczyły blokadę.
    > Były zdenerwowane, zadzwoniły po policję, ale interwencja nie na wiele się
    > zdała. Policjanci wyjaśnili kobietom, że stacja to teren prywatny i nic im
    Stacja benzynowa to zwykły sklep; jej teren jest ogólnie dostępny, a zatem
    przebywanie na nim nie wymaga posiadania jakichkolwiek zezwoleń. Tym samym
    bardzo ograniczone są uprawnienia ochrony - jak w każdym sklepie. I tak samo
    z policją. Jeżeli ochrona próbuje w supermarkecie zajrzeć do torby/plecaka
    klienta to się wzywa policję i ona wówczas interweniuje, a nie gada, że nic
    jej do tego.
    300 zł za zdjęcie bezprawnej blokady (uniemożliwienie korzystania z
    własności)?
    A czemu nie 2k albo - idźmy na całość - przepadek pojazdu?
    Odpowiedni dokument pobrania tej opłaty (paragon, faktura) zawierający
    szczegółową specyfikację
    wystawiają?

    --
    Jotte

  • 107. Data: 2010-02-18 14:21:18
    Od: gacek <g...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > jak wyzej, nie mam mowy o zniszczeniu

    a co? samochód z blokadą jest zdatny do użytku?

    gacek

  • 108. Data: 2010-02-18 14:21:45
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > Ciekawe, bo takie cuda to widziałem tylko na zapadłych wioskach. W
    > Londynie
    > nawet za wjazd do szeroko pojetego centrum trzeba płacić! Na Ealingu nawet
    > na osiedlu domków jednorodzinnych widziałem parkometry. Ciekawe za co ci
    > Angole Road Tax płacą?

    Wjazd do centrum jest platny, ale nie ze wzgledu na parkingi, ale ze wzgledu
    na przeladowanie samochodami.
    By nie bylo jestesm przeciwnikiem tego systemu.
    O placeniu na osiedlach za parkingi sie zgadza, sam miejsca wydzielone,
    gdzie lokalna gmina mastrefy platnego parkowania. Przewaznie w poblizu
    centrow handlowych. Na tym wspomnianym przez ciebie ealingu moge ci dac
    namiar na co najmniej 15 ulic i uliczek bez stref platnego parkowania.
    Mieszkancy przewaznie maja taki parking za darnmo lub za niewielka oplata.
    Dzieki temu maja prawie zawsze miejsce pod domem, kesli nie ma prywatnego
    podjazdu. Wez jeszcze pod uwage fakt, ze platna strefa centrum obowiazuje od
    pon. do pia. do godziny 17:30 parkingi w 90% tez sa platne do 18:00 i od
    8:00.
    Jak nap[isalem wyzej sa wyjatki, takie wyjatki to centra miast, tam tez nie
    zaparkujesz na ulicy bo bedzie zakaz.
    Ale bez przesady, w samuym centrum Londynu ok 5min. spacerem od
    Westminster:)) moge dac ci namiar na co najmniej trzy uliczki na ktorych nie
    ma zakazow parkowania ani parkometrow:)
    Generalnie zasada w UK jest taka, ze im blizej Brodway (czyli centrum
    handlowego dzielnicy, miasta) tym wiecej stref platnego parkowania i zakazu
    parkowania.

  • 109. Data: 2010-02-18 14:25:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No i co z tego?

    wlasnie to

    > A moj np. samochod. I jakim prawem mi uniemozliwiaja korzystanie z niego?

    a to ich parking, i jakim prawem uzurpujesz sobie prawo do dysponowania nim

    > Od kiedy to (nawet gdyby) zlamanie wenetrznego regulaminu debila bylo
    > zezwoleniem na lamanie prawa?

    ale jakim lamaniem prawa?
    masz jakies paragrafy zabraniajace takich praktyk?

    > Nie musza byc! parking przy stacji benzynowej jest dla kierowcow.
    > Mozesz jechac 800km byc padniety i wlasnie parkin na stacji po to jest bys
    > sobie zrobil przerwe.

    a widzisz roznice w przerwie w podrozy, a parkowaniu samochodu niedaleko
    pracy?

    > Wystarczy odpowiednie oznakowanie. W UK przy miejscach parkingowych masz
    > duzzze tabliczki z informacja ile, za ile i daczego. Przy kazdej zatoczce.

    ale jakiego oznakowania potrzebujesz, aby do ciebie dotarlo, ze stacja
    benzywnowa nie jest twoim przypracowmym parkingiem?

> [...]
    > godzinach kazda godzina to 100zl. Wsadzic bilecik parkingowy, zamknac
    > wyjazd i jesli delikwent nie ujsci oplaty na miejscu spisac protokol. Duzy

    mysl, chcesz zamknac wyjazd ze stacji benzynowej?

    > Bo taki ma byc dla kierowcow. Po to miedzy innymi placisz podatek w
    > paliwie.

    dorosnij, podatek w paliwie masz w teorii po to, aby latac drogi, a nie po
    to, aby parkowac na dowolnie przez ciebie wybranym prywatnym terenie

    > Serio? Jak zatankuje paliwo i sobie pojdzie na maakdonalda - tez nie
    > zaloza klampy?

    jak bedziesz w nim siedzial 2 godziny to zaloza

    > Myslec! Myslec! Myslec!
    > Nie robic dzikich regulaminow, polowan na kierowcow, to jedynie pokazuje,
    > ze polska to kraj dzikusow. Czy milo ci zyc w kraju dzikim?

    sam mysl, bo jak narazie nie wykazujes tutaj nadmiaru tego, do czego tak
    goraca nawolujesz

    > Ale to mozna zrobic w sposob cywilizowany.

    w cywilizowany sie nie dalo

    > Wiesz, w UK, malo kto korzysta z parkingu przy stacji, bo zakupy na stacji
    > czy kawe, tudziesz z toalety korzystaja zaraz po zatankowaniu i
    > zaplaceniu, zostawiajac pojazd przy dystybutorze:)

    i to jest dopiero chore, ze na takiego barana musze czekac, az laskawie
    ruszy dupe i odjedzie, szczegolnie jak stacja ma duze oblozenie, po to sa
    wlasnie miejsca postojowe, aby odjechac i nie blokowac dystrybutora, ale jak
    widac w tej twojej kochanej angli nie tylko o pomyslunek ale i o kulture
    trudno

  • 110. Data: 2010-02-18 14:26:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a co? samochód z blokadą jest zdatny do użytku?

    a co jest uszkodzony?