  • 31. Data: 2011-07-19 18:18:39
    Temat: Re: Bilety a zmiana stawki
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Witam,
    >
    > właśnie wyczytałem, że 1 sierpnia zmienia się cena biletów autobusowych
    > w KZK GOP. Ja mam kupione nieco na zapas (niestety u kierowców kupienie
    > graniczy z cudem, więc kupiłem w sklepie więcej). Czy to oznacza że
    > muszę je wywalić i potraktować tę kasę jako Darowiznę na KZK GOP, czy
    > też skoro kupiłem teraz, to mam prawo je ,,wyjeździć'', bo zapłaciłem
    > cenę przejazdu wg stawki aktualnej na dzisiaj?

    Spróbuj się sądzić.
    Moim zdaniem kupienie biletu, to zawarcie umowy na wykonanie opłaconej z
    góry usługi "przewiezienia". Jeśli oni obracali w tym czasie Twoimi
    pieniędzmi, to teraz mają je oddać w postaci wywiązania się z umowy.
    Wszelkie inne machloje pt. "dopłaty", to złodziejstwo.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 32. Data: 2011-07-19 20:34:57
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Czyli straciłem pieniądze, bo kupiłem bilety na autobus, których defakto
    > w innym trybie się kupić nie da (parę razy musiałem wysiadać z autobusu,
    > bo kierowca nie miał biletów)? W ten sposób zapłaciłem kilkadziesiąt
    > złotych przewoźnikowi za nic i generalnie jest to nadal moja wina?

    Wiesz co? Mam plik biletów "normalnych" po 1,20 zł. Chciałbyś może ode
    mnie kupić po cenie promocyjnej za 60 groszy sztuka? Możesz wykorzystać,
    bo jak kupowałem je, to były wtedy takie stawki.

  • 33. Data: 2011-07-19 21:44:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:j03shj$f29$1@news.onet.pl...

    > No właśnie to mnie zastanawia, jak to funkcjonuje. Na mój gust powinno
    > być odgórnie prawnie, że cena z dnia zakupu biletu się liczy. Najlepiej
    > jakby na biletach nie było cen. Na poczcie kiedyś mieli takie znaczki A
    > i B. Nie było cen. Kupowałeś i mogłeś użyć za kilka lat. To uczciwe, bo
    > przecie firma dostaje kasę tak, jak się ceni danego dnia.

    Znaczki A i B były wtedy, jak inflacja była taka, że nie nadążali z
    drukowaniem nowych znaczków :-) Ale to działało krótko.

    Co do meritum zagadnienia, to nie spotkałem się z przepisem pozwalającym na
    korzystanie z biletów o dotyczczasowych nominałach. Musiałby być taki zapis
    w Regulaminie, a nie ma go. W Regulamniem KMP KRkaków kiedyś (bo teraz nie
    chce mi sie sparwdzać) był taki zapis, ale w odniesieniu do biletów
    okresowych. Jak kupiłeś bilet na jakiś okres i w jego trakcie podnoszono
    cenę, to nie trzeba było dopłacać. Ma to sens, bo zawiersza umowę okresową.
    Przy jednorazowych biletach, tak jak to Johnson już tu napisał do zawarcia
    umowy dochodzi w chwili wejścia do autobusu. A zatem musisz dysponować
    biletem aktualnym w tej chwili. Regulamin i Uchwała Zarządu (do znalezienia
    na tej stronie, co podałeś) odnozą sie do "właściwego nominału".

    W tej sytuacji moim zdaniem sensowne jest przyjęcie, ze dokonałeś wpłąty
    zaliczkowej i musisz dopąłcić te 20 groszy do przejazdu. Pytanie, w jakiej
    formie. Bo tu będzie problem podatkowy. Ktoś już odprowadził VAT od tych
    kupionych przez Ciebie biletów. Przyznam, że nie wiem, jak go odzyskać.
    Najprościej z punktu widzenia przewoźnika byłoby wprowadzenie okresowo
    biletów o nominale 20 gr do dopłat. Najsensowniej, to będzie jednak chyb
    azapytać przewoźnika.

  • 34. Data: 2011-07-20 11:50:52
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 13:15:02 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > też skoro kupiłem teraz, to mam prawo je ,,wyjeździć'', bo zapłaciłem
    > cenę przejazdu wg stawki aktualnej na dzisiaj?

    Zapewnie mozesz sobie wymienic w sidzibie przewoznika.
    w krakowie to samo:
    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,9975794,Nowe_
    i_drozsze_bilety_juz_w_sierpniu.html
    Generalnie - ZIKiT zrobil w jajo tych co chcieli kupic na zapas. Od 1
    sierpnia sa po prostu niewazne, i nie da sie na nich jechac, nie dokupisz
    samej doplaty, mozesz jedynie wymienic na nowe w siedzibie MPK za doplata
    roznicy.
    Czyli teoretyczna mozliwosc masz, ale praktycznie 0 o ile nie kupiles setek
    tych biletow - to sie nie oplaca, uwzgledniajac fakt ze mozna to zrobic w
    jednym miejscu w Krakowie

    --
    Mark

  • 35. Data: 2011-07-20 13:41:00
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Najprościej z punktu widzenia przewoźnika byłoby wprowadzenie okresowo
    > biletów o nominale 20 gr do dopłat. Najsensowniej, to będzie jednak chyb

    Eeee bzdury. Bilety komunikacji nie są środkiem płatniczym by tak je
    traktować.

  • 36. Data: 2011-07-21 08:30:16
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 13:30:11 +0200, Johnson napisał(a):

    > Decyduje chwila zawarcia umowy,

    Dokładnie, tu masz rację.

    > czyli zajęcia miejsca a nie kupienia biletów.

    A tu już nie masz racji.
    Zerknij do art 16.1 Prawa Przewozowego.
    " Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd..."

    lub....o ile jet inny warunek w regulaminie. W KZKGOP nie ma innego
    uwarunkowania, więc zapis ustawowy chyba do czegoś zobowiązuje - prawda?

  • 37. Data: 2011-07-21 09:11:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 10:30, Kamil pisze:

> [...]
    >
    > lub....o ile jet inny warunek w regulaminie. W KZKGOP nie ma innego
    > uwarunkowania, więc zapis ustawowy chyba do czegoś zobowiązuje - prawda?

    Wszystko czytasz tak wyrywkowo? "a w razie ich nieustalenia - przez samo
    zajęcie miejsca w środku transportowym."

    Kupno biletu nie może być tutaj zawarciem umowy (niby na jaki przejazd,
    z jakiego miejsca do jakiego i kiedy?). Umowę zawiera się przez zajęcie
    miejsca.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2011-07-22 21:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, Filip KK wrote:

    > Wiesz co? Mam plik biletów "normalnych" po 1,20 zł. Chciałbyś może ode mnie
    > kupić po cenie promocyjnej za 60 groszy sztuka? Możesz wykorzystać, bo jak
    > kupowałem je, to były wtedy takie stawki.

    Nie wiem o czym piszesz, ale sądzę, że wypada ostrożnie przypomnieć
    takie słówko jak "przedawnienie", które z rzadka pada na tej grupie.
    Zobowiązanie oferenta biletów RÓWNIEŻ się przedawnia.
    I jak masz jakieś bilety sprzed kilku lat, to mają wartość kolekcjonerką ;)

    Ale do tego czasu, jeśli sprzedał bilet a *później* zmienił warunki,
    to ma obowiazek ten bilet przyjąć. Za zwrotem przedpłaconej kwoty.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2011-07-22 21:23:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A gdzie kupię bilety na 20 gr?

    W KAŻDYM AUTOMACIE!

    Wrrr....

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2011-07-22 21:23:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko z nominałów 2,60zł nie da się uskładać 2,80zł.

    Nie histeryzuj,
    Idź na przystanek autobusów 840,6,617 (w kierunku Gliwic) na Goethego.
    I kup sobie ile tych 20-groszowych chcesz.
    A, toto sprzedaje "naraz" tylko kilka sztuk (na jedną kwotę
    wrzuconą w monetach), więc nie da się za 5 zł kupić 25 biletów.
    Weź drobne!

    pzdr, Gotfryd