  • 51. Data: 2005-01-02 09:35:50
    Temat: Re: Bielawa - sex za pieniadze
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2005 22:48:41 +0100, Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał:

    > Swobodna ocena dowodów, czyli "sądźta jak chceta".
    > Nie podoba mi się to, zwłaszcza że nie mam zaufania do sądów i sędziów.
    > Zaufania, że reprezentują oni wysoki poziom fachowy i etyczny.

    Wolisz aby o twojej winie decydowało 12 znudzonych ludzi wziętych z
    łapanki i pragnących tylko aby to się jak najszybciej skończyło?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 52. Data: 2005-01-02 10:50:37
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2005 22:14:45 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    napisał:

    > Co proponujesz w zamian? Lincz na ulicy?

    Może powrót do starych dobrych zasad z Sachsenspiegel. Zeznanie dwóch
    kobiet równe zeznaniu mężczyzny, zeznanie czterech świadków to więcej niż
    zeznanie trzech.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 53. Data: 2005-01-02 11:16:54
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Alek napisał(a):
    > Swobodna ocena dowodów, czyli "sądźta jak chceta".

    2. stycznia a juz masz szanse wygrac nagrode za najwiekszy idiotyzm 2005r.

    Widzę, że w tym roku będzie ostro.

    Zeby nie bylo glupiego krytykanctwa: poczytaj przepisy o tym co ma byc w
    uzasadnieniu wyroku.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 54. Data: 2005-01-02 11:39:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:opsjyx90s7mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Wolisz aby o twojej winie decydowało 12 znudzonych ludzi wziętych z
    > łapanki i pragnących tylko aby to się jak najszybciej skończyło?

    Nie, nie, nie! Od dawna nadziwić się nie mogę, że taki kraj jak USA
    stosuje taką durną procedurę.

    Alek

  • 55. Data: 2005-01-02 11:49:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    > 2. stycznia a juz masz szanse wygrac nagrode za najwiekszy idiotyzm
    2005r.

    Dzięki za nominację :)
    A co jest do wygrania? Dożywocie na podstawie zeznania jedej osoby, która
    "nie ma interesu w tym aby obciążać oskarżonego"?

    > Zeby nie bylo glupiego krytykanctwa: poczytaj przepisy o tym co ma byc w
    > uzasadnieniu wyroku.

    Popytaj rutyniarzy, jak napisać uzasadnienie, żeby nikt się do niego nie
    przyczepił.
    Zapytaj sędziów z SO i SA czy zawsze wyspani i trzeźwi przychodzą do
    pracy i z jednakowym entuzjazmem i wnikliwością czytają akta kolejnej
    (setnej, dwusetnej...) sprawy.

    Alek

    PS.
    Moja (leka) frustracja i (pewne) rozczarowanie systemem wymiaru
    sprawiedliwosci w Polsce wynika obserwacji z konkretnych spraw,
    rozstrzyganych tak, że scyzoryk w kieszeni się otwiera.
    I nawet jeżeli 90% sędziów jest o.k. to nie pocieszy to raczej osoby,
    która trafiła na sędziego z pozostałych 10% i za niewinność ma
    zrujnowane życie.

  • 56. Data: 2005-01-02 12:05:11
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Jan 2005 12:39:33 +0100, Alek
> [...]

    > sędziów.

    > Nie, nie, nie! Od dawna nadziwić się nie mogę, że taki kraj jak USA

    Więc co proponujesz? Legalną teorię dowodową?
    Zeznanie świadka mniej warte niż zeznania dwóch świadków? Dokument możliwy
    do obalenia przez trzech świadków, a zeznanie mężczyzny przez zeznanie
    dwóch kobiet?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 57. Data: 2005-01-02 12:26:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:opsjy1qnr5mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Może powrót do starych dobrych zasad z Sachsenspiegel. Zeznanie dwóch
    > kobiet równe zeznaniu mężczyzny, zeznanie czterech świadków to więcej
    niż > zeznanie trzech.

    Żartowałeś, prawda?
    Uczciwie powiem: nie mam żadnych propozycji jak być powinno. Po prostu nie
    jestem ekspertem w tej dziedzinie. Ale widzę wady tego co jest.

    Ale coś jest w tym co napisałeś. Żeby trzymać się tematu wątku: jedna
    kobieta (o wątpliwej reputacji, by rzec oględnie) oskarżyła o
    wykorzytywanie seksualne 10 mężczyzn. Jej zeznanie to jedyny dowód.
    Zeznanie zresztą zmienne w czasie: w trakcie śledztwa 'przypominała sobie'
    kolejne nazwiska i wydłużała listę 'sprawców'. Obrona przedstawiła
    kilkudziesięciu świadków - sędzina odrzuciła wszystkie wnioski dowodowe.
    Między innymi wizję lokalną która wykazałaby, że opisane przez
    'pokrzywdzoną' zdarzenia albo nie mogły w ogóle mieć miejsca albo
    wiedziałyby o nich dziesiątki osób.
    Wątpliwości jest więcej (na końcu tego wątku dałem link do miejsca gdzie
    jest trochę informacji o tej sprawie) a mimo to wyrok jest skazujący.
    Prawdopodobnie dlatego, że oskarżeni spędzili trochę czasu w areszcie i
    trzeba to jakoś przyklepać. A dziesięciu ludzi i ich rodziny ma zniszczone
    życie.

    Alek

  • 58. Data: 2005-01-02 12:36:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co dziwne, zauważam pewną regułę, że ci młodsi
    > prezentują wyższy poziom merytoryczny, niż ci starsi wiekiem i
    najczęściej w
    > wyższych instancjach. I nie mogę rozgryź z czego to może wynikać.

    Moja koncepcja:
    Młodzi z natury rzeczy są bardziej ambitni, bardziej ideowo
    (idealistycznie?) nastawieni do swojej pracy. Zapewne wielu z nich to
    pasjonaci i nie pracują tylko dla pieniędzy ale starają się najlepiej
    odegrać swoją rolę. Poza tym są na dorobku, chcą się wykazać, chcą
    awansować.
    Stary wyjadacz popada w rutynę, z wiekiem traci energię i entuzjazm. Traci
    też motywację bo jak już mianowany to nic go nie ruszy. Jest to jakoś-tam
    racjonalne: po co się szarpać skoro nic od tego nie zależy.

    Alek

  • 59. Data: 2005-01-02 13:21:01
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > I nawet jeżeli 90% sędziów jest o.k. to nie pocieszy to raczej osoby,
    > która trafiła na sędziego z pozostałych 10% i za niewinność ma

    w obu instancjach tak źle trafiała ta osoba?

    Składała prawidłowe wnioski a sędzia ex cathedra oddalał?
    Z powodu takiego sobie widzimisię? Jakoś nie wierzę.

    pozdrawiam

  • 60. Data: 2005-01-02 13:26:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    możliwy
    > do obalenia przez trzech świadków, a zeznanie mężczyzny przez zeznanie

    na pewno nie skazywanie gdy mamy tylko zeznanie
    pokrzywdzonej i oskarzonego. Bo wtedy do zwykle strzelanie
    w ciemno.
    Powinno byc to rozpatrywane ZAWSZE na korzysc oskarzonego.

    P.