  • 11. Data: 2013-05-07 09:11:49
    Temat: Re: Biegli
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.05.2013 08:45, Liwiusz pisze:

    > Żona nie odpowiada za kredyt męża, jeśli był wzięty bez jej zgody.

    Nawet jak jest wspólnota majątkowa?

    > Tak bogaci ludzie rzadko kiedy zabijają ;)

    Jak tak bogaci? Alimenty płacą nawet najbiedniejsi. Dlaczego niby
    morderca ma nie płacić alimentów na rodzinę ofiary?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2013-05-07 09:18:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nawet jak jest wspólnota majątkowa?

    Zwłaszcza wtedy. Aby móc ruszyć cokolwiek ze wspólnoty majątkowej, drugi
    małżonek musi wyrazić zgodę na zaciągnięcie zobowiązania.

    > płacić
    >
    > Jak tak bogaci? Alimenty płacą nawet najbiedniejsi. Dlaczego niby
    > morderca ma nie płacić alimentów na rodzinę ofiary?

    Bo nie ma z czego. A procesowanie się dla samego procesowania nie ma sensu.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-05-07 09:20:23
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > To jest niestety jeden z problemów polskiego (i chyba ogólnie
    > światowego) prawa. Represja, a brak zwrotów kosztów. Jak złodziej cię
    > okradnie do zera, pieniądze przepije/ukryje, to dostanie jeszcze darmowy
    > wikt i opierunek w pierdlu. Ba! Nawet jak wyda na siebie i sobie zbuduje
    > dom dla rodziny, to i tak chyba wyrok i tak skończy się na odsiadce.
    >
    > A wg mnie z definicji majątek skazanego powinien iść natychmiast na
    > odszkodowania oraz na pokrycie kosztów jego utrzymania w czasie
    > odsiadki, a jak nie wystarcza, to traktować to jako kredyt i już w
    > czasie więzienia kazać odpracowywać.

    A jak pracuje mało wydajnie, to "na organy". Serio piszę.

    Od zawsze postulowałem: w pierwszym rzędzie: naprawienie szkód, potem
    kara za naruszenie prawa, potem ew. działania
    wychowawcze/resocjalizacyjne. Oczywiście na koszt skazanego.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 14. Data: 2013-05-07 09:23:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jak tak bogaci? Alimenty płacą nawet najbiedniejsi.

    Płacą? Czy mają płacić?

  • 15. Data: 2013-05-07 09:39:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.05.2013 09:18, Liwiusz pisze:
    > Bo nie ma z czego.

    A skąd wiesz?

    O, przykład:

    W środę, 14 marca w Sądzie Okręgowym w Katowicach odbyła się kolejna
    rozprawa przeciwko Jerzemu G., byłemu prezydentowi Zabrza. Jest on
    oskarżony o zabójstwo syna swojej wspólniczki - Lecha Frydrychowskiego,
    który pożyczył mu prawie 250 tys. zł. Według śledczych wierzyciel
    zginął, bo były prezydent Zabrza nie był w stanie oddać mu pieniędzy.
    =====

    Gościu jeszcze chyba nie został skazany, ale załóżmy, że zostanie.
    Powinien być, poza wyrokiem odsiadki, jeszcze -250 tysięcy długu oraz -
    alimenty.

    >A procesowanie się dla samego procesowania nie ma sensu.

    No też mówię, że nie powinno być procesowania się tylko ,,z urzędu''.
    Skazany za morderstwo dostaje wyrok + alimenty dla rodzimy ofiary.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2013-05-07 09:40:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.05.2013 09:23, Andrzej Lawa pisze:
    > Płacą? Czy mają płacić?

    I płacą.
    I mają płacić.

    Różnie bywa. Że system jest kulawy, to ja wiem. Chodzi o to, że jak już
    zabił, to niech z definicji ma alimenty płacić. Jak się będzie wykręcał,
    to pewnie się wykręci jak i przy ,,zwykłych'' alimentach. Ale niech ma
    tego komornika nad sobą choć w teorii.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2013-05-07 09:41:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.05.2013 09:20, Maruda pisze:

    > A jak pracuje mało wydajnie, to "na organy". Serio piszę.

    Nie, tu się nie zgadzam. W chwili szaleństwa ukradłem komuś auto a teraz
    mają mnie pociąć za to, że mnie nie stać na zwrot?

    > Od zawsze postulowałem: w pierwszym rzędzie: naprawienie szkód, potem
    > kara za naruszenie prawa, potem ew. działania
    > wychowawcze/resocjalizacyjne. Oczywiście na koszt skazanego.

    A tu pełna zgoda.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2013-05-07 09:46:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > I płacą.
    > I mają płacić.
    >
    > Różnie bywa. Że system jest kulawy, to ja wiem. Chodzi o to, że jak już

    System jak system - ludzie są też kulawi. W ramach postępowania
    adhezyjnego do postępowania karnego możesz domagać się naprawienia szkody.

    Ale to twoja decyzja.

  • 19. Data: 2013-05-07 09:46:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Gościu jeszcze chyba nie został skazany, ale załóżmy, że zostanie.
    > Powinien być, poza wyrokiem odsiadki, jeszcze -250 tysięcy długu oraz -

    Dług bez problemu. A alimenty - zobaczymy, czy poszkodowanym przyjdzie
    to do głowy.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-05-08 01:32:08
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Logika wywodu wyżej działa inaczej, jeszcze raz: "tamci już
    > i tak nie żyją".

    a ich rodziny automagicznie zaczely zywic sie powietrzem...

    zen.aspx