  • 1. Data: 2009-02-18 18:29:38
    Temat: Bezrobotnty,-odrzucenie oferty
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Czy w świetle przepisów i ewentualnie orzecznictwa zarejestrowany w UP
    bezrobotny może odrzucić przedstawioną mu propozycję pracy,uzasadniając to
    tym, że drastycznie odbiega ona od jego kwalifikacji (np bezrobotny jest b.
    wykładowca akademickim, doktorem nauk scisłych a proponuje mu się prace w
    charakterze ochroniarza)
    Taka sytuacja dotkneła ostatnio kolegę i zastanawiamy się nad wyjściem przy
    piwku, ale niestety nie potrafię podac mu konkretnego umocowania ewentualnej
    odmowy. Dla jasnosci,- kolega nie jest zainteresowany podjęciem
    jakiejkolwiek pracy za wszelką cenę.

  • 2. Data: 2009-02-18 18:34:27
    Temat: Re: Bezrobotnty,-odrzucenie oferty
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
    > odmowy. Dla jasnosci,- kolega nie jest zainteresowany podjęciem
    > jakiejkolwiek pracy za wszelką cenę.

    Mysle, ze dla osoby, ktora potrafi tak dobrze argumentowac odrebnosc bytu
    osoby fizycznej od jej dzialalnosci gospodarczej, tudziez penalizacje
    trzymania przelewania pieniedzy z osobistego na firmowe, wymyslenie takiego
    drobiazgu, jak argumentacja odmowy przyjecia oferty pracy z PUP bedzie
    drobnostka :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-18 19:18:52
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > trzymania przelewania pieniedzy z osobistego na firmowe, wymyslenie
    > takiego drobiazgu, jak argumentacja odmowy przyjecia oferty pracy z PUP

    nie trolluj!

    p47

  • 4. Data: 2009-02-18 19:26:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > nie trolluj!

    Trolll mi bedzie zabranial trollowac. A to dobre!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-18 22:46:33
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > piwku, ale niestety nie potrafię podac mu konkretnego umocowania ewentualnej
    > odmowy. Dla jasnosci,- kolega nie jest zainteresowany podjęciem

    A czy czasami przy rejestracji nie pytają czy bezrobotny zgodzi się przyjąć
    każdą ofertę czy tylko te zgodne w wykształceniem. Takie pytanie ma sens. Bo
    może być ktoś bardzo wykształcony o ogromnych kwalifikacjach i może nie mieć
    co do gara włożyć. A inny pomimo braku pracy daje sobie jakoś radę i może
    poczekać. A jak już koniecznie Twój znajomy chce być zarejestrowany i nie chce
    żeby mu gitarę zawracali to niech zapisze się na jakiś kurs z UP. W czasie
    trwania kursu nie trzeba się odhaczać, płacą dodatkowe pieniądze i jest co
    robić żeby się nie nudziło.

  • 6. Data: 2009-02-19 00:04:36
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:gni349$i6q$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > trwania kursu nie trzeba się odhaczać, płacą dodatkowe pieniądze i jest co

    Jak sie rejestrował i o co tam pytali go nie wiem. Nie sądzę jednak, aby
    brali wiążąco pod uwagę jego preferencje, bo wówczas pytano by go tez o to
    przy wydawaniu ofery. A z relacji zrozumiałem, ze postawiono go pod ściana,-
    albo przyjmujesz cokolwiek teraz proponujemy, albo skreslamy z ewidencji..

    p47

  • 7. Data: 2009-02-19 07:57:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 19, 1:04 am, "p47" <p...@b...wp.pl> wrote:
> [...]
    > albo przyjmujesz cokolwiek teraz proponujemy, albo skreslamy z ewidencji..

    No to niech sie skresli i ludziom gitary nie zawraca.

  • 8. Data: 2009-02-20 18:34:35
    Od: r...@m...com

> [...]
    > piwku, ale niestety nie potrafię podac mu konkretnego umocowania ewentualnej
    > odmowy. Dla jasnosci,- kolega nie jest zainteresowany podjęciem

    Ja wielokrotnie odmawiałem, bo proponowano mi pracę w lokalizacjach bez
    dogodnego dojazdu środkami komunikacji publicznej z mojego miejsca
    zamieszkania.

  • 9. Data: 2009-02-21 02:35:49
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ja wielokrotnie odmawiałem, bo proponowano mi pracę w lokalizacjach bez
    > dogodnego dojazdu środkami komunikacji publicznej z mojego miejsca
    > zamieszkania.
    >
    > --

    Nie o to chodzi, bo przeciez nikogo (na razie) nie mozna przymusic, aby
    podjął pracę, która mu nie odpowiada, zawsze można zniechęcic potencjalnego
    pracodawce tak czy inaczej, tym bardziej, ze jak sądzę, teraz moze on w
    kandydatach przebierać.
    Rzecz jednak w tym, czy bezrobotny MUSI zawracac sobie głowe ofertami, które
    rażąco odbiegają od posiadanych przez niego kwalifikacji, tak jak w
    opisywanym przypadku doktora inż, b. adiunkta, a ostatnio szefa zakładu w
    powaznym instytucie opracowującym milionowe projekty wojskowe, któremu
    proponuje sie prace ciecia czy ochroniarza??
    Ja panienkę w UP pogoniłbym na drzewo, ale zainteresowany boi sie to zrobic
    bez podkładu prawnego.

    p47 i

  • 10. Data: 2009-02-24 20:29:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 20:26:07 +0100, SDD napisał(a):

    > Trolll mi bedzie zabranial trollowac. A to dobre!
    Ty nie krzycz, się nie oburzaj - Ty się zastanow co grozi za nie/uczciwą
    konkurencję ;-)

    --
    pozdro
    poreba