  • 1. Data: 2008-05-29 08:45:40
    Temat: Bezrobotna a wygrana
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy jak wygram pieniążki to automatycznie tracę status osoby
    bezrobotnej bez prawa do zasilku ? - aktualnie otrzymuję zasiłek.
    Z góry dziekuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2008-05-29 09:38:05
    Temat: Re: Bezrobotna a wygrana
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ola napisał(a):

    > Mam pytanie czy jak wygram pieniążki to automatycznie tracę status osoby
    > bezrobotnej bez prawa do zasilku ? - aktualnie otrzymuję zasiłek.

    Masz na myśli np zawodową grę w pokera?

    j.

  • 3. Data: 2008-05-29 09:38:56
    Od: prefi <p...@g...pl>

    ola pisze:
    > Mam pytanie czy jak wygram pieniążki to automatycznie tracę status osoby
    > bezrobotnej bez prawa do zasilku ? - aktualnie otrzymuję zasiłek.
    > Z góry dziekuję za podpowiedzi.

    a co ma piernik do wiatraka?
    mozesz miec wagon pieniedzy; bezrobotna jest osoba, ktora nie
    pozostaje w stosunku pracy i jej poszukuje, a nie osoba biedna, choc
    oczywiscie zazwyczaj idzie to w parze...

  • 4. Data: 2008-05-29 09:46:49
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "prefi" napisał:

    > mozesz miec wagon pieniedzy; bezrobotna jest osoba, ktora
    > nie pozostaje w stosunku pracy i jej poszukuje,

    A nie przypadkiem również "która nie posiada żródła dochodu"?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2008-05-29 10:00:18
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Aicha napisał:

    > A nie przypadkiem również "która nie posiada żródła dochodu"?

    Posiadanie wagonu pieniędzy nie jest równoznaczne ze źródłami dochodu. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 6. Data: 2008-05-29 10:19:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał

    > Posiadanie wagonu pieniędzy nie jest równoznaczne ze źródłami dochodu. :-)

    Był kiedyś taki człowiek w Polsce, co "zawodowo" grał-teleturnieje, konkursy
    itp. Stałe źródło dochodu to było. Ciekawy przypadek, gdyby poza tym
    zajęciem nic nie robił to czy by był bezrobotnym czy nie, w świetle prawa:)?

  • 7. Data: 2008-05-29 12:56:49
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    W artykule news:g1lvuh$rj1$1@z-news.pwr.wroc.pl,
    niejaki(a): Piotr [trzykoty] z adresu <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > konkursy itp. Stałe źródło dochodu to było. Ciekawy przypadek, gdyby
    > poza tym zajęciem nic nie robił to czy by był bezrobotnym czy nie, w

    mysle ze wg. prawa bylby bezrobotnym, podobnie UP
    nie interesuja np. ewentualne dochody z gry na gieldzie:D

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 8. Data: 2008-05-30 05:29:08
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > itp. Stałe źródło dochodu to było. Ciekawy przypadek, gdyby poza tym
    > zajęciem nic nie robił to czy by był bezrobotnym czy nie, w świetle prawa:)?

    zamiast zadawania tegom rodzaju pytan nie lepiej przeczytac
    ustawowy przepis?

    art. 2 ust. 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach
    rynku pracy:

    Ilekroć w ustawie jest mowa o: (...)

    bezrobotnym - oznacza to osobę, o której mowa w art. 1 ust.
    3 pkt 1 i 2 lit. a-g lub i, j, lub cudzoziemca - członka
    rodziny obywatela polskiego, niezatrudnioną i niewykonującą
    innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do podjęcia
    zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w
    danym zawodzie lub służbie albo innej pracy zarobkowej, albo
    jeżeli jest osobą niepełnosprawną, zdolną i gotową do
    podjęcia zatrudnienia co najmniej w połowie tego wymiaru
    czasu pracy, nieuczącą się w szkole, z wyjątkiem uczącej się
    w szkole dla dorosłych lub przystępującej do egzaminu
    eksternistycznego z zakresu tej szkoły lub w szkole wyższej
    w systemie wieczorowym, zaocznym lub eksternistycznym,
    zarejestrowaną we właściwym dla miejsca zameldowania stałego
    lub czasowego powiatowym urzędzie pracy oraz poszukującą
    zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, jeżeli:
    a) ukończyła 18 lat,
    b) nie ukończyła 60 lat - kobieta lub 65 lat - mężczyzna,
    c) nie nabyła prawa do emerytury lub renty z tytułu
    niezdolności do pracy, renty szkoleniowej, renty socjalnej
    albo po ustaniu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej,
    zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności, nie
    pobiera zasiłku przedemerytalnego, świadczenia
    przedemerytalnego, świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku
    chorobowego lub macierzyńskiego,
    d) nie jest właścicielem lub posiadaczem samoistnym lub
    zależnym nieruchomości rolnej, w rozumieniu przepisów ustawy
    z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16,
    poz. 93, z późn. zm.), o powierzchni użytków rolnych
    przekraczającej 2 ha przeliczeniowe lub nie podlega
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu stałej pracy
    jako współmałżonek lub domownik w gospodarstwie rolnym o
    powierzchni użytków rolnych przekraczającej 2 ha przeliczeniowe,
    e) nie uzyskuje przychodów podlegających opodatkowaniu
    podatkiem dochodowym z działów specjalnych produkcji rolnej,
    chyba że dochód z działów specjalnych produkcji rolnej,
    obliczony dla ustalenia podatku dochodowego od osób
    fizycznych, nie przekracza wysokości przeciętnego dochodu z
    pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 2 ha
    przeliczeniowych ustalonego przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego na podstawie przepisów o podatku rolnym, lub
    nie podlega ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu
    stałej pracy jako współmałżonek lub domownik w takim
    gospodarstwie,
    f) nie podjęła pozarolniczej działalności od dnia wskazanego
    w zgłoszeniu do ewidencji do dnia wyrejestrowania tej
    działalności albo nie podlega na podstawie odrębnych
    przepisów obowiązkowi ubezpieczenia społecznego, z wyjątkiem
    ubezpieczenia społecznego rolników,
    g) nie jest osobą tymczasowo aresztowaną lub nie odbywa kary
    pozbawienia wolności,
    h) nie uzyskuje miesięcznie przychodu w wysokości
    przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę, z
    wyłączeniem przychodów uzyskanych z tytułu odsetek lub
    innych przychodów od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunkach bankowych,
    i) nie pobiera na podstawie przepisów o pomocy społecznej
    zasiłku stałego,
    j) nie pobiera, na podstawie przepisów o świadczeniach
    rodzinnych, świadczenia pielęgnacyjnego lub dodatku do
    zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka i
    utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu
    ustawowego okresu jego pobierania,
    k) nie pobiera po ustaniu zatrudnienia świadczenia
    szkoleniowego, o którym mowa w art. 70 ust. 6;

  • 9. Data: 2008-05-30 13:16:03
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania,
    > k) nie pobiera po ustaniu zatrudnienia świadczenia szkoleniowego, o którym

    Czyli nie muszę jak co miesiac zgłaszac w Urzedzie Pracy że otrzymałam
    pieniążki?