eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Bezprawne (?) żądania PLAY
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2013-04-06 23:55:32
    Temat: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    obecnej umowy twierdząc, że:
    1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    ona wciąż obowiązująca.
    2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej
    umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.

    Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje
    np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?


  • 2. Data: 2013-04-07 00:06:11
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.04.2013 23:55, p47 pisze:
    > Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    > jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    > świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się

    A nie masz w umowie czasem napisane, że po 36 miesiącach umowa
    automatycznie zmienia się na umowę na czas nieokreślony z miesięcznym
    okresem wypowiedzenia o ile jej nie wypowiedziano co najmniej miesiąc
    przed zakończeniem? W swojej kiedyś chyba taki myk widziałem...


  • 3. Data: 2013-04-07 00:24:10
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    > jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    > świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    > obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    > podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    > moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    > nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    > po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    > Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    > podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    > obecnej umowy twierdząc, że:
    > 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    > określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    > ona wciąż obowiązująca.

    Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
    Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa
    automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach
    wygasa.
    Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

    Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
    braku władzy." Niels Bohr


  • 4. Data: 2013-04-07 01:47:34
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    >> świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    >> obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    >> podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    >> moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    >> nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    >> po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    >> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    >> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    >> obecnej umowy twierdząc, że:
    >> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    >> ona wciąż obowiązująca.
    >
    > Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
    > Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa
    > automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach
    > wygasa.
    > Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

    Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
    r umowa na tzw. abonament MIX.
    Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
    zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
    Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się,
    aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została
    zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy
    zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych
    36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta
    konsekwencji).

    Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
    umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas
    nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
    jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na
    starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na
    jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!.
    >
    > Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą?
    >

    Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to nie
    ma wpływu na kwestię tu omawianą.


  • 5. Data: 2013-04-07 01:59:33
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 01:47, p47 pisze:
    > W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze:
    >> Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim
    >> odcinku co następuje:
    >>
    >>> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >>> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    >>> świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    >>> obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    >>> podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    >>> moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    >>> nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    >>> po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    >>> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    >>> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    >>> obecnej umowy twierdząc, że:
    >>> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >>> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    >>> ona wciąż obowiązująca.
    >>
    >> Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
    >> Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach
    >> umowa
    >> automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36
    >> miesiącach
    >> wygasa.
    >> Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?
    >
    > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
    > r umowa na tzw. abonament MIX.
    > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
    > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
    > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się,
    > aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została
    > zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy
    > zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych
    > 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta
    > konsekwencji).
    >
    > Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
    > umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas
    > nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
    > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na
    > starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na
    > jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!.
    >>


    Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
    przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
    zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
    wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
    "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
    żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
    zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
    przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
    nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
    Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!


  • 6. Data: 2013-04-07 02:01:46
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.04.2013 01:47, p47 pisze:

    > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
    > r umowa na tzw. abonament MIX.

    Nawet drobnym druczkiem? ;)

    > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
    > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
    > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się,
    > aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została

    Sprawdź dokładnie i jeśli faktycznie nie ma tej klauzuli o automatycznym
    przekształceniu na bezterminową, to pokaż tę umowę personelowi, bo
    pewnie znają tylko umowy z tą klauzulą (z mojego doświadczenia ta
    klauzula jest normą).

    > zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy
    > zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych
    > 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta
    > konsekwencji).

    No i z reguły właśnie na tym polega różnica między terminową a
    bezterminową umową na usługi - założenie jest takie, że nawet jak klient
    ma sklerozę, to nie chce żeby usługa którą od 3 ma lat nagle zniknęła bo
    zapomniał podpisać nową umowę ;)


  • 7. Data: 2013-04-07 02:58:12
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >>> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >>> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy")
    >>> na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten
    >>> kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu
    >>> tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej
    >>> odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego
    >>> numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa
    >>> ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu
    >>> trwania obecnej umowy. Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a
    >>> potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył
    >>> o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że:
    >>> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >>> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię
    >>> jest ona wciąż obowiązująca.
    >>
    >> Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
    >> Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach
    >> umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36
    >> miesiącach wygasa.
    >> Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?
    >
    > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w
    > 2010r. r umowa na tzw. abonament MIX.
    > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
    > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
    > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły
    > się, aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze
    > została zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się
    > od umowy zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu
    > pierwszych 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych
    > dla abonenta konsekwencji).
    >
    Nie wierzę, że nie ma takiego zapisu.
    Ale jeżeli nie ma i umowa jest zawarta do dnia i koniec a play mimo to
    świadczyłby usułgi dalej będąc głuchym na Twoje argumenty - pozostaje ci
    sąd.

    A to, czy umowa na czas określony nie różniłaby się niczym [ciach] to nie
    wiem co masz na myśli. I co z tego, że by się nie różniła?

    > Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
    > umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas
    > nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
    > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie
    > na starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie
    > na jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!.
    >>
    Powiadomiłeś przed upływem terminu pierwszej umowy. Ok.
    Jeżeli w umowie nie ma tego automatycznego przedłużenia to nawet nie
    musiałes wypowiadać.

    Ale jak znam życie - czegoś nie doczytałeś.

    Co na to play? Jest ci w stanie pokazać, na jakiej podstawie umowa się
    przedłużyła?

    >> Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć
    >> starą?
    >>
    > Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to
    > nie ma wpływu na kwestię tu omawianą.
    >
    Pytam z ciekawości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski


  • 8. Data: 2013-04-07 06:00:47
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-07 01:59, p47 pisze:

    > Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
    > przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
    > zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
    > wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
    > "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
    > żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
    > zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
    > przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
    > nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
    > Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

    Pisz na Play24 (w swoim koncie) reklamację.


    --
    animka


  • 9. Data: 2013-04-07 11:43:59
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-07 01:47, p47 wrote:
    > [...] Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
    > r umowa na tzw. abonament MIX. [...]

    No ale przecież ZTCP umowa MIX w Play polegała na tym, że w zamian za
    zakup telefonu w cenie promocyjnej zobowiązywałeś się zasilać konto
    *prepaidowe*, kwotą nie mniejszą niż x, przez y miesięcy.

    Po zakończeniu okresu zastrzeżonego konto dalej było kontem
    *prepaidowym* i mogłeś z nim zrobić cokolwiek. Na przykład przenieść do
    oferty abonamentowej.

    Czy Twoja umowa MIX działa inaczej?

    Piotrek


  • 10. Data: 2013-04-07 11:55:22
    Temat: Re: Bezprawne (?) żądania PLAY
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-07 01:59, p47 wrote:
    > Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
    > przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
    > zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
    > wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
    > "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
    > żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
    > zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
    > przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
    > nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
    > Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

    Ale Ty prawdopodobnie zawarłeś dwie umowy (być może na jednej kartce
    papieru):
    - umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych (prepaid, na czas
    nieokreślony)
    - umowę o zasilanie konta kwotą nie mniejszą niż x przez y miesięcy w
    zamian za umożliwienie zakupu telefonu w promocji

    Druga umowa wygaśnie Ci automatycznie. Tymczasem pierwszą musisz
    (ewentualnie) wypowiedzieć. Oczywiście jak już ta druga umowa wygaśnie
    to możesz sobie przenieść numer do ofert abonamentowej, albo zrobić z
    nim cokolwiek innego.

    Piotrek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1